י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מודה לה' על האתיופים • יהודה כץ בקליפ לצפיה

חצי יובל ליווה יהודה כץ את ר' שלמה קרליבך • חמש שנים הקדיש לבניית 'נשימה' - מערך חינוכי ערכי • לאחר שסיים את הקלטת אלבום הסולו החדש שלו, קיבל החלטה: לאחד השירים יצרף זמרים אתיופים

מודה לה' על האתיופים • יהודה כץ בקליפ לצפיה




יהודה כץ, מוסיקאי מוערך ומנהיגה הבלתי מעורער של להקת הרוק היהודית המיתולוגית "רבע לשבע", עצר הכול לפני ארבע שנים ועשה סוויצ'. כץ ולהקתו הופיעו בכל מקום, הפיקו אלבומים ויצרו מוסיקה יהודית משובחת שזכתה להתעניינות בינלאומית רבה. אבל אז, ביקש לשנות את הקצב ובהמשך גם את הצליל.

מצב הנוער בישראל המנותק מיהדות מציק ליהודה כץ, לכן רתם כמה חברים שחשבו כמותו והקים גוף התנדבותי בשם "נשימה", מערך חינוכי תוסס שנועד לקרב את בני הנוער אל מקורות היהדות ותרבות היהודית שנחצבה ע"י התורה וההיסטוריה היהודית, בכך הצטרף כץ למעשה למערכת החינוך הלא פורמאלית, אך האהבה למוסיקה לא הרפתה וכץ מנגן, מופיע ובעיקר יוצר חומרים יהודיים מרגשים, אך רועשים פחות. בכך משלים כץ מהפך "רוחני", המוסיקה החדשה שלו רוחנית יותר, מחוברת לתורות 'גבוהות' יותר, גם ההופעה משתדרגת וכוללת לא רק מוסיקה אלא גם מסרים ואמירות רוחניות.

האלבום החדש של יהודה כץ ב"סולו", מספק חוויה יהודית לא שגרתית. מי שיגיע להופעה ישמע אולי פחות רעש רוקיסטי, אבל המוסיקה תחדור את הציניות המוכרת, תיגע בנשמה ותבעט בבטן. יהודה כץ מתכוון לסחוף אתכם אל עולם התרבות היהודית והוא מלא וגדוש ונחוש לעשות זאת.

בתור תלמיד קרוב וחבר של ר' שלמה קרליבך, היה יהודה כץ בר-מזל לבלות כרבע מאה בלראות את רבו פותח לבבות דרך מוסיקה, סיפור וקשר אישי. כץ בורך בהזדמנות לרגש נפשות רבות באמצעות גישה נדירה למוסיקה, סיפור ורוחניות יהודית. כך הצליח להתחבר עם יהודים בארבע קצוות הארץ.

הסינגל הראשון המשוחרר כעת, "הודו" אף זכה לקליפ מרהיב. ביום שהוקלט השיר, שמע כץ ברדיו על ויכוח בין הורים בבית ספר דתי בפ"ת, ויכוחים שנסובו על התנגדות לשילוב תלמידים אתיופיים בקהילה, הידיעות גרמו לו לעצב גדול שבא לידי ביטוי בקליפ. לכן, לאורך השיר מצטרפים אליו זמרים בני הקהילה האתיופית בשירה ובריקודים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד