כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כלב קורא מגזין ביידיש כבר ראיתם?

עוד בלייבל'ה: השלום הספרדי מגיע לשטח ולצלמים, תיעוד נרחב מכניסתו של ח"כ מלכיאלי, וה'השקפה' המשותפת של גואטה, יעקב אשר והזמר הצעיר לבית שוואקי • וגם: כיסאות מוזיקאליים בתקשורת, נוכחות מרשימה בסאדיגורה ופינת מזל טוב וכוס תנחומים נרחבת • אל תחמיצו!

כלב קורא מגזין ביידיש כבר ראיתם?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אין ספק שהדרמה המרכזית של השבוע התרחשה עם התפטרותו של שר התורה, הפנים והפריפריה אריה דרעי מהכנסת, וכניסתו המרשימה למתחם של ח"כ מיכאל מלכיאלי. לייבל'ה כמובן לא פספס את האירוע על שלל צימוקיו. שנתחיל?

כבר עם יציאתו מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תיעד לייבל'ה את מלכיאלי הנרגש שסיים לחתום על המסמכים הדרושים ויחל לקבל משכורת ח"כ מפנקת ושלל הטבות כמקובל בקרב נבחרי ציבור.


אבל מלכיאלי, כנציג נאמן של בני התורה, מיהר מיד ל'סנטוחה' שהכינו לו החברים בלשכת הח"כ יגאל גואטה, שעל הדרך ציין את מינויו לתפקיד מזכ"ל התנועה. במקום כבר המתינו מזכיר הסיעה והמושך בעט אשר מדינה, נתי מור יוסף ועיתונאי 'קול חי' איתי גדסי. מדינה ערך למלכיאלי סיור בכנסת והראה לו את הלשכה – שעד כה שימשה את גואטה, ובעקבות מעברו לקומה שמעליה, תתפנה עבור הח"כ הטרי.


ואם בגואטה עסקינן, מתברר ששני המזכ"לים החזקים במגזר – מזכ"ל ש"ס ומזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, בחרו לחדש את ה'השקפה' לקראת פתיחת מושב החורף עם משקפי יוקרה של המותג 'לילי'. לפי מעקב לייבל'ה, גואטה שמר על הגאווה הספרדית ורכש את ה'לילי' שלו אצל פיני קנפו מירושלים ואילו אשר שמר על המסורת הבני ברקית ושלף 'לילי' מהקולקציה האחרונה של טייב אופטיק.


ואם תהיתם מי הח"כ הבא שיצטרף לרשימת ש"ס בכנסת, אולי כדאי לפזול לתחום המוזיקאלי, שם התחדש גם הזמר יוסף חיים שוואקי במשקף זהה - אותו הרכיב דווקא בחנות בבית שמש...


ומי שלא שוכח למלכיאלי את פרשת 'מתחם התחנה' וההצבעה ממנה הבריז, הוא המאייר יוסי חיים, שבלי להאזין לנאומו של הח"כ הטרי הצליח למלא את החסר...


ובחזרה ליעקב אשר, שהשבוע אירח בלשכתו את ראש העיר אלעד ישראל פרוש. לייבל'ה תיעד את פרוש ג'וניור עם עוזרו המסור של אשר ותושב אלעד בזכות עצמו - יהודה כהן.


ואם בפרושים עסקינן, משפחת פרוש המלאה התייצבה השבוע בעיירת סאדיגורה לרגל מעמד חנוכת ה'קלויז' של החסידות ששוחזר. במשתתפים מקרב המשפחה: סגן השר, ראש העיר, המנכ"ל והאיש שנחבא אל הכלים. בתווך נצפה גם ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין. על הדרך, הסב מאיר פרוש קיבל בשישי את הבשורה על הולדת נכדו הטרי, בן לחתנו מוישי שמעונוביץ.


ועוד לפני הולדת הנכד, מצאו בלשכת סגן השר סיבה למסיבה – יום הולדתו ה-40 של יהושוע טננהויז, יועצו הבכיר ונאמנו של מאיר פרוש.


ואפרופו סאדיגורה: גם האיש והמצלמה שוקי לרר לא זנח את המסע, וברגע שבנו נפתלי חזר מהחופשה באירופה הוא המריא לאוקראינה ונצפה ברגע של נחת בהכנסת אורחים ליד ציון הבעל שם טוב הקדוש, כשהוא מקבל דיווחים מהארץ.


ומי שנמצא בסאדיגורה למרות השתייכותו לבאיאן בכלל, הוא העוזר הבכיר של יו"ר הועדה לפניות הציבור - חיים רבינוביץ', שתועד מתפלל בדבקות בציון הסבא קדישא מרוז'ין.

פינת הלשעברים
ובעוד פרישתו של דרעי מהכנסת נטולת משמעות של ממש עבורו, למעט הסבירות הנמוכה שש"ס תפרוש מהממשלה והסבירות הנמוכה עוד יותר שהוא היה עשוי להשתמש בחסינות הפרלמנטרית בפני העמדה לדין, הרי שהשבוע נרשמו כמה פרישות דרמטיות, וכמו תמיד, לייבל'ה עקב בחרדה אחרי ההתפתחויות וגם ניסה ללקק איזו עצם – ללא הצלחה.

זה התחיל בזאב קשש, היו"ר הנצחי של 'איחוד הצלה' שהלך בעקבות נאמנו שרגא הופמן ועזב את הארגון. קשש אמנם שלח מכתב ארוך ומפורט על הצעד הקיצוני, אך לייבל'ה לא משלה את עצמו ומבין שמדובר בסך הכל בהשלמה עם מצבו, בשל 'אי בהירות' ביחסים בינו לבין המנכ"ל משה טייטלבוים. כבר בסרט התדמית שהנפיק הארגון עם ישי לפידות, קלט לייבל'ה את הפואנטה והבין שהסיפור סגור. אבל לייבל'ה משוכנע שתוך זמן קצר נדע כולנו מה היעד הבא של הדמות הרוחנית שפרשה מה'איחוד'.

כמה שעות אחר מכן התחוללה דרמה תקשורתית, שנפתחה בטוויטר ובקבוצת הווטסאפ 'המושכים בחוטים' והפכה לדרמה מרכזית: זה התחיל בעורך בקהילה אברהם דויב גרינבוים האהוב שהטיל פצצה והודיע על סיום כהונתו בעיתון - שבוע לאחר מעבר המערכת מחשמונאים בבני ברק לוילה של אריה בוים ברחוב אביי באשדוד. על פי השמועה המוכחשת לעת עתה, אד"ג יתאקלם במהירות במערכת 'קו עתונות', אך לייבל'ה לא יופתע אם ימצא אותו בתפקיד נחשק אחר.

במקביל, מי שדווקא נוטש את קו עתונות הוא העיתונאי המבריק שלמה קוק, שסוגר מעגל של 14 שנה וחוזר למערכת בקהילה, הפעם על תקן עורך ראשי. הרבה דברים השתנו במערכת מאז עבד שם קוק בתחילת הקריירה העיתונאית, כולל זהות המו"ל (אריה לייב פפר, שפצח בסוכות בכתיבת טור משובח במגזין), אך לייבל'ה בטוח שקוק יחדש ימיו כקדם ויצמיח את העיתון לפסגות חדשות. בהצלחה!

נ.ב. לייבל'ה התבקש להעביר לקוק מסר ממערכת 'בחדרי חרדים' כי הגולשים אינם מוותרים על הטור הקבוע בשישי והם מצפים להמשיך לקרוא את הגיגיו, זכרונותיו מהגרי"ש אלישיב זצ"ל ופנינים שונים ממסעותיו חובקי תבל.

הפינה הירושלמית
מי שהולך ומחלים בשבועות האחרונים הוא סגן ראש העיר ירושלים מטעם סיעת ש"ס ואביהן של בנות העיר צביקה כהן. השבוע הגיע ראש העיר ניר ברקת לבקר את כהן בביתו. השניים הנמצאים ביחסים מצוינים התחבקו וסיכמו להיפגש בקרוב בכיכר ספרא.


ובינתיים, בכיכר חגגו יום הולדת בהפתעה לחבר מועצת העיר מטעם 'שלומי אמונים' וחב"ד יעקב הלפרין. החברים איחלו מזל טוב ונשנשו קלות.


ובחזרה לש"ס המקומית, שפיקדה השבוע על עליית הרבבות לציון מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, במלאות 3 שנים לפטירתו. לייבל'ה צפה ביחיאל אברהם, איש היח"צ של הסיעה ועוזר סגן ראש העיר, כשהוא מנהל שיחה ארוכה עם צעיר מתחום הפרסום בתחנת דלק צדדית. בכניסה לחמי יואב בדרום. לייבל'ה חושב שמדובר בתזמון טוב להמליץ לשר הפנים על קידומו של אברהם למשבצת חבר המועצה המקומי הבלתי מאוישת. מדובר באיש שטח מצוין ושאהיד אמיתי של המפלגה בכל הזירות, וזה הזמן לתגמל אותו.


ואפרופו אחדות: לייבל'ה גילה כי השלום הספרדי הגיע גם בקרב הצלמים. וכך, הצלם הספרדי יעקב כהן מחוגי ש"ס ביצע סלפי עם הצלם הספרדי איש 'כסא רחמים' עזרא טרבלסי, במהלך אירוע של חלוקת מלגות לזכר מרן בתל אביב. מברוק.


אחדות נפלאה נרשמה גם בליל שישי האחרון, לאחר קרב ההתרמות בין 'חזון עובדיה' ל'מאור ישראל' וההפנינג העצום של דוכנים בכניסה לבית העלמין סנהדריה, נצפו השדרן ומלך ההתרמות דוד חכם (שלייבל'ה עוד יבוא אתו חשבון על ההברזה לצ'ולנט), מזכיר הסיעה אשר מדינה, האיש החזק בלשכת שר הדתות דודו עמר ומנהל ישיבת הראשל"צ יוסף חיים כלף מדליקים נרות על שולחנו של מרן ברחוב הקבלן. כפי שנראה, המתווך הראשי הוא הגיס של הרב משה יוסף וההוא מהאו"ם - איציק סודרי.


ואחרון מרחובות ירושלים, שם תועד באחד הבקרים יו"ר להבה בנצי גופשטיין בהליכת בוקר מרעננת.

פינת התקשורת והפרסום
מגיש המוזיקה הפופולארי מנחם טוקר מ'קול חי' הכניס את בנו לברית, שבסיומה הופק קליפ מרהיב עם תיעוד מהאירוע. צפיה מהנה!


צילום ועריכה: עזרא טרבלסי

בשעה טובה, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, הסתער הכתב הפוליטי החדש של 'בחדרי', יעקב גרודקה, על המזנון המפורסם. אלא שכבר בארוחה הראשונה הוא נאלץ לבצע שיחות דחופות ולהכתיב ידיעות דרמטיות למערכת.


במסגרת המעקב אחרי התאקלמותו של יוצא 'המודיע' הלל פרידמן במערכת משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', מצא אותו לייבל'ה על כסא מנהל הפיתוח העסקי כשעל שולחנו מונח דווקא מוסף 'קטיפה' מבית 'יתד נאמן' ולא 'הבית שלנו' מבית המודיע.


בשלישי בערב חגג הרב מרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא, את שמחת האירוסין לבנו בקרית בעלזא בירושלים. לייבל'ה מצא באירוע את ברקת לצד ליצמן, וכן את: מאיר פרוש, יוסי דייטש, לייזר מוזס, לייזרזון ועוד שאר מאחלי מזל טוב. בעין אחת הבחין לייבל'ה במרדכי חסיד הגוראי, שותפו של בריסק בשחיטה הגדולה של' קהילות', העולה על שולחנם של כלל החסידים ומהווה הקשר החזק ביותר בין גור לבעלזא.


וללא תיאום מוקדם, באותו ערב נסגר רחוב עזרא לתנועה וכל איש ציבור שכיבד את עצמו נכנס לאחל מזל טוב לאיש המשפיע ביותר בציבור הליטאי, הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו הקרוב של הגראי"ל שטיינמן. רגע מרשים בשמחה היה כמובן בואו של בן הרבי מגור לאחר השלום ההיסטורי, אבל דווקא זייברט הגוראי, שרצה לדבר עם האורח שר הפנים ומנשק ידי גדולי ישראל אריה דרעי, נאלץ ללכת מאחורי ה'מזרח' ולהסתודד עם אריה מאחורי גבו של בן הרבי.


ולאחר שפתחו בית כנסת והתפללו אך הישועה עדיין לא נראתה באופק, יצאו החרדים של תאגיד 'כאן' עקיבא וייס ומלך זילברשלג להפגין עם החברים, צעקו גיוואלד והלכו לאכול צ'ולנט בשלייקעס. אולי יחוס אולי ירחם.


במקביל, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אוה מדז'יבוז', מנכ"ל הרשות השנייה בפועל ניר שוויקי וחברי מועצת הרשות השנייה דליה זליקוביץ', אייל מלובן, מרה מרו סנבטו, יוכי פלר ופרופ' אילת ברעם צברי, סיירו בשבוע האחרון בשתי תחנות הרדיו האזוריות הפונות לקהל החרדי – 'קול חי' ו'קול ברמה'. בשני המפגשים אירחו את המשלחת מנכ"לי התחנות – אריאל דרעי ואבי רוזן, נערכו סיורים באולפנים והתקיימה ישיבת עבודה שעסקה בין היתר בתכנית השנתית לשנת תשע"ז. חברי המשלחת נפגשו גם עם שדרנים מרכזיים בשתי התחנות.

ולאחר 3 שבועות, גילה לייבל'ה שידידו משכבר, איציק טולידנו, קיבל תכנית יהדות שבועית ברדיו קול הכנרת המשודר מטבריה בתדר 106 FM, ומעביר את המסר לכל הצפון, העמק, הגליל והמושבים. לייבל'ה מבטיח לקפוץ לבקר.


ואחד מצעירי הצלמים החרדים השוהה בניו יורק, אברמי ברגר ממגזין 'די וואך', נצפה יחד עם כלבלב קטן קוראים את העיתון בשקיקה. כלב מבין יידיש לייבל'ה עוד לא פגש.

מן הגורן ומן היקב
הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, יחגוג את אירוסי בתו ביום ראשון בלונדון. לרגל השמחה הגיע הרב לביקור בבית הרבי מבעלזא בירושלים. לייבל'ה שמע כי הרב לאו סיפר לאדמו"ר שהתמונה הראשונה שהראו לו של החתן - הייתה דווקא בטיש בבעלזא, ובכלל, אבי החתן הרב יואל אדלר מלונדון נחשב לאחד מתומכי המוסדות של חסידות בעלזא.


בשבת האחרונה, שהה הזמר אביתר בנאי בקרית מלאכי אצל נאור כרמי והגיע באיחור קל עם המארח להתוועדות של שבת אחרי מנחה אצל הרב מנדל ווכטער. שליח לייבל'ה שיחזר את השיחה בין הרב הכוכב שנדד מסאטמר ועד חב"ד ובין הבנאי.

הרב שאל את בנאי לשמו והזמר השיב 'אביתר'. אתה גר פה? התעניין הרב, ואביתר ענה: 'אני מתארח אצל נאור. גר בירושלים. הרב התעקש - נו, ואתה חבדניק? והבנאי חשף - 'אני רוצה'. הרב לא הרפה והקשה 'אז מי מונע בעדך?' אחרי שהמשתתפים צחקו, אביתר 'הודה באשמה' והרב פצח בניגון.

השבוע, בחגיגת הבר המצווה שערכו אייקון הזמר המזרחי אייל גולן ואילנית לוי לבנם הבכור ליאם, מי שהיה אמון על הליווי המוזיקלי הוא הזמר והפייטן הירושלמי מיקי בן עטר, בליווי להקה אותנטית של 8 נגנים. שאפו.


ואילו את רוב הברנז'ה במוזיקה החסידית ושאינה, מצא לייבל'ה השבוע במסעדת ריקוטה בירושלים, שם חגג הקלידן המוכשר אבי דרור יום הולדת 31. לייבל'ה מברך שיזכה הלאה לשמח את עם ישראל, וכמובן השיג תיעוד של כולם למעט הצלם...

פינת המזל טוב
ראש עיריית בני ברק שהספיק לחזור מהמסע ה- 33 בחו"ל, קיבל את הבשורה על הולדת הנכד, בן לחתנו יהודה אירנשטיין. לייבל'ה שולח מזל טוב.

ובחסידות צאנז חגגו השבוע את שמחת החתונה לבן מנכ"ל לניאדו חיים המרמן. השר ליצמן שעוזר לבית החולים הגיע והבטיח לעצור את העיקולים שמוטלים על בית החולים.


ובבאיאן שמחו השבוע עם בנימין הרשלר, מנכ"ל המוסדות והאיש החזק בחסידות. ברחוב מלכי ישראל וגם בביתר חגגו את שמחת אירוסי בתו של הרשלר ולייבל'ה מאחל מזל טוב.

לאחר שרשרת שמחות אצל עורכת המהדורה המרכזית בקול חי, הגיע תורו של העורך של 'קול ברמה', אברהם רוזנשטיין המוכשר שחגג את הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

בשבת האחרונה נצפו מאות מתושבי ירושלים נוהרים לשטיבל החסידי של הצעירים בשכונת סנהדריה בירושלים, שם חגג איש יחסי הציבור שרגא ניימן ‏את הולדת בנו הבכור בשעה טובה ומוצלחת. מזל טוב ענק!

ובעיר התורה בני ברק נוצר פקק גדול בליל שבת במדרגות המובילות להר השלום בואכה רחוב האדמו"ר מרוז'ין. כולם כולם נהרו לשלום זכר לבנו בכורו של איש העסקים צביקה כהנא, שחגג את הולדת בנו לאחר מופת מוחשי של האדמו"ר הצעיר ממעז'יבוז. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לסבא הגדול הנגיד הרבני יצחק מרדכי שטרן.

וברכות לזקן הצלמים החרדים ברוך אוביץ לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו, בן לחתנו הרב שלום חיימוביץ, מנאמני בית הרבי מקרעטשניף. אוביץ הנרגש חגג ברחובות את שמחת הבר מצווה ומסר לכולם שהוא מרגיש טוב בחסדי שמים.

מזל טוב אחרון לההוא שלא מוכן שלייבל'ה יספר על הרכב החדש. לפחות תיזהר לא לעבור שוב באדום, קשרים עם צמרת המשטרה לא תמיד יעזרו לך...

לייבל'ה משגר כוס תנחומים לאליקים רובינשטיין, סגן נשיא בית המשפט העליון, ששיכל את בתו אחרי שסבלה ממחלה קשה וייסורים. בין השאר, הגיעה השבוע משלחת רשמית של חב"ד לנחם את השופט, בהשתתפות חברי בית הדין הרבנים יצחק יהודא ירוסלבסקי ומנחם מנדל גלוכובסקי, הרב נפתלי רוט, ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג יחד עם השליח לשכונת קטמון תמיר קסטיאל, וראש סיעת יהדות התורה בירושלים יעקב הלפרין.

השופט רובינשטיין ונעמד מכסאו לקבל את המשלחת ובמהלך השיחה סיפר לחברים: "ישנו קטע וידאו מפורסם בו רואים שהרבי מדבר איתי על נושא שלימות הארץ ומה שעל ראש הממשלה שמיר לומר לאמריקנים בעניין. האמת היא שאני נשלחתי על ידי ראש הממשלה אל הרבי על עניין לא פחות חשוב - נושא הגיור והפתרון שעלה בדעתנו לבעיית חוק 'מיהו יהודי' שכידוע הייתה בראש מעייניו של הרבי, אך ברגע שהעליתי את הנושא אמר לי הרבי במילים אלו 'מה שהיה היה', ומכאן נטתה השיחה לעניין אחר לגמרי, ולא ניתנה לי אפילו ההזדמנות להציע את הפתרון"...

לייבלה מיכאל מלכיאלי יגאל גואטה אריה דרעי מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד