כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טראמפ טוב לישראל? בסאטמר זה שיקול להצביע דווקא לקלינטון

שלושה ימים לבחירות לנשיאות בארה"ב, יצאה הוראה בשתי חסידויות סאטמר להצביע דווקא למועמדת הדמוקרטית • מי אחראי על קבלת החחלטה בכל אחת מהחסידויות, האם יש לה משמעות מעשית ומה הסיבות שהובילו לקבלתה • כל הפרטים

האחים האדמו"רים מסאטמר
האחים האדמו"רים מסאטמר

רגע לפני הבחירות בארה"ב, נופלת ההחלטה בחסידויות סאטמר באיזה מהמועמדים לתמוך. ראוי לציין כי בעוד רוב היהודים בארה"ב נחשבים דמוקרטים וצפויים לתמוך בקלינטון, הרי שרוב המגזר החרדי מזוהה דווקא עם הרפובליקנים וצפוי להצביע טראמפ.

"אנ"ש" דחסידי סאטמר של פלג המהר"א יצאו ביום שישי בהוראה רישמית על תמיכה בהילארי קלינטון לנשיאות ארה"ב. ההודעה מסבירה כי התמיכה היא בעקבות ההיסטוריה שיש לקלינטון במשך שנים רבות, לעמוד לימינה של היהדות החרדית בארה"ב בכל מצב. גם כשהייתה הגברת הראשונה, ואח"כ בתפקיד הסנאטור של ניו יורק וכשרת החוץ. כאות הכרת הטוב על כל העזרה, הן בפדיון שבויים והן בהצלת נפשות וכדומה, יצאו ראשי הקהילה בהודעה לכל חברי הקהילה לבחור בה כנשיאת ארה"ב הבאה.

גם בחסידות סאטמר מהרי"י מצביעים לפי הוראת העסקן הרה"ח רבי משה דוד נידרמן, העסקן הבכיר בחסידות סאטמר והסמכות העליונה בנושאים הפוליטיים. בדרך כלל ההוראה היא להצביע בעד כל המועמדים הדמוקרטים, וזה מה שקורה גם הפעם נידרמן הוציא מכתב התומך בקלינטון כאות הכרת הטוב. יצוין שהתמיכה הסאטמרית בהילארי כמעט ואינה משמעותית בגלל שמדינת ניו יורק נחשבת בלאו הכי דמוקטית, אבל בחסידויות מסבירים שבגלל הכרת הטוב צריכים להראות שהם אכן מצביעים עבורה.

אחד מעסקני סאטמר אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "יש איזשהו דמיון כאילו בבחירות לנשיאות הדעה של החסידיות בארה"ב לכאן או לכאן יכולה לשנות את התוצאה, זה דמיון פורח. מדינת ניו יורק הולכת למועמד הדמוקרטי בכל אופן. מכל מקום מחמת שלומה של מלכות מוציאים הוראה להצביע".

בבחירות הקודמות בשנת 2012 הציבור החרדי בחר בהמוניו במיט רומני, ואפילו אז קיבל ברק אובמה מעל 80 אחוז בקרית יואל מונרו. למרות שעל פי רוב התמיכה שם מובטחת לרפובליקנים, בגלל הקמפיין הישראלי לא לבחור באובמה וכניסיון לא לערבב שיקולים של מדינת ישראל בבחירות פנימיות בארה"ב - ניצח אובמה. גם הפעם, כאשר ככל הנראה טראמפ יהיה יותר טוב למדינת ישראל - זה היה אחד מהשיקולים דווקא לא לתמוך בו...



חסידי סאטמר הילארי קלינטון דולנד טראמפ בחירות הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד