י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביטן: "רצח רבין לא פוליטי. קראו לי שמן"

יו"ר הקואליציה עם סדרת פנינים ב'שבתרבות': "לרצח קדמה הסתה מאורגנת ורדיפה של הימין הקיצוני. אותה שנאה ואותה רדיפה קיימת גם היום - נגד עיתונאים, שופטים, קציני צה"ל וכל מי שחושב אחרת מהממשלה"

ביטן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
ביטן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

יו"ר הקואליציה הצבעוני דוד ביטן ממשיך לספק כותרות, והפעם בנושא רצח רבין. בשבת השתתף ביטן באירוע 'שבתרבות' בחולון, ואמר כי "רצח רבין לא היה רצח פוליטי", ביטן אמר את הדברים לאחר שנשאל על קיום העצרת לזכרו של רבין הערב.

"מנסים לצייר כאילו הפוליטיקאים רצחו אותו, עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממומנת על ידי כספי המדינה בהחלטת הממשלה", אמר ביטן וזכה לביקורת חריפה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. "ליגאל עמיר אומנם לא היה פייסבוק לחטט בו, אבל לא צריך להיות יו"ר הקואליציה כדי להבין שמדובר ברצח פוליטי באופן הכי מובהק שיש", הגיב מזכ"ל 'העבודה' ח"כ חיליק בר.

לדברי ביטן, "לרצח קדמה הסתה מאורגנת ורדיפה של הימין הקיצוני. אותה שנאה ואותה רדיפה קיימת גם היום - נגד עיתונאים, שופטים, קציני צה"ל וכל מי שחושב אחרת מהממשלה".

בהמשך דבריו התייחס ביטן לנושא הבוער בימים אלו, תאגיד השידור הציבורי והצעת החוק שלו לביטול התאגיד: "מדובר בתאגיד שמאלני אנטי ממשלתי, בדקנו את הפייסבוק של שלושה מבכירי התאגיד. מדובר באנשים שמאלנים באופן מובהק", לדבריו, "הם שכרו מכספי הציבור לוביסטים שיילחמו נגדי ונגד ראש הממשלה, הם יצאו נגדי ואפילו רשמו עליי שאני שמן".

ביטן סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו להוריד פרופיל במאבק נגד התאגיד, "ראש הממשלה ביקש ממני להוריד להבות. אין לי כלום נגד כחלון. כחלון הוא לשון מאזניים בממשלה ואם הוא יתנגד כל הזמן, הוא לא יאפשר לליכוד לקדם דברים" על השאלה, האם יהיו בחירות בקרוב - השיב ביטן: "אם נעבור את החודש הקרוב בנושא עמונה והתאגיד - לא יהיו בחירות".

בתגובה לדבריו של יו״ר הקואליציה על העיתונאים בתאגיד אמר מזכ״ל העבודה ח״כ חיליק בר: ״נראה שיו״ר הקואליציה עבר קורס מזורז בק.ג.ב הרוסי. סימון העיתונאים ותיוגם לאחר פשפוש בעמוד הפייסבוק שלהם הוא חציית גבול נוסף בשלטון הדמוקרטי המידרדר של ממשלת נתניהו, ועצוב עוד יותר שהדברים קרו ונאמרו ערב העצרת השנתית ליצחק רבין ז״ל".

ח״כ נחמן שי מסר בתגובה: ״מק׳ארתי לא מת, הוא חי ובועט. אצלנו. מעקב אישי אחר עיתונאים כדי 'לחשוף' את דיעותיהם הזכיר את החשוכים במשטרי העולם. כל זה קורה בשבוע שמאיימים על שופטי העליון ועל השידור הציבורי, הנכנס והיוצא. דמוקרטיה במצור.״

יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון הגיב: ״מרגע שסרה הבושה מפרצופו של נתניהו, הוא ואנשיו לא בוחלים בשיטות בזויות כדי להתנכל לתאגיד ולעובדיו. אלה המדברים כל היום על הצורך במשילות, עוסקים כאחרוני התגרנים בחיפוש בדלי הזדמנויות להסית ולהלך אימים על עיתונאים.״

ח"כ איציק שמולי הגיב: "אלה פשוט דברים מופרכים והזויים וניסיון בוטה לשכתב את ההיסטוריה. רבין נרצח כי בן הבליעל ביקש לקטוע את דרכו הפוליטית שקראה לפשרה מדינית ולשינוי סדרי העדיפויות במדינה; ואם ח"כ ביטן זקוק לתזכורת מי עמד על המרפסת בכיכר ציון וניצח על מסע ההסתה והשלהוב שבסופו של דבר הובילו לרצח - נוכל לשלוח לו כמה תמונות שיבהירו עד כמה הרצח היה פוליטי."
רצח רבין דוד ביטן תאגיד ימין רדיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד