י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אירועי שבת: מטה טראמפ הותקף, הפגנה בטורקיה

סיכום אירועי שבת: נהג נמלט משוטרים בכביש 1 ונהרג בתאונה, צבא עיראק מתקדם לעבר מוסול ובכיר באל קעידה חוסל

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

בעקבות קטטה שפרצה בליל שבת בשכונה 5 ברהט, במהלכה פונו 4 פצועים במצב קל, הוקפצו למקום שוטרים שפעלו בזירה והפרידו בין הצדדים. חשודים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

בבוקר שבת נהג שיכור ניסה להימלט מהשוטרים במחסום משטרתי והתהפך עם רכבו. הנהג ברח ממחסום שכרות במחלף השלום בת"א והתהפך עם הרכב בעליה ללה-גרדיה. הוא פונה במצב קל לבית חולים ובבדיקה נמצא תחת השפעת אלכוהול.

רכב פרטי נפל בבוקר שבת מגובה של כ-5 מטרים, מחניית בנין לחצר בנין ברחוב נווה גנים בחיפה. הנהג נפגע באורח קל. אישה שהייתה במקום נפגעה גם היא באורח קל לאחר שככל הנראה ניסתה לרדת לחצר הבנין לסייע. שני הנפגעים בשנות ה-20 לחייהם פונו לבית החולים רמב"ם כשמצבם מוגדר קל והם סובלים מחבלות בגופם.

בליל שבת הושלכו אבנים מכיוון ג'סר א זרקא לעבר רכבים בכביש 2. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בסריקות שביצעה המשטרה נעצר חשוד בשנות העשרים לחייו.

בליל שבת הושלכו אבנים לעבר כח מג"ב שביצע פעילות בג'סר ונגרם נזק לשמשה. הכח עצר קטין תושב הכפר החשוד בהשלכת האבנים.

ג'דידה: במהלך הלילה בוצע ירי לעבר ביתו של תושב המקום בשנות הארבעים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. חוקרי המשטרה שהגיעו אספו ממצאים ופתחו בחקירת הנסיבות.

עספיה: במהלך הלילה הושלכו שני רימוני הלם לעבר ביתו של תושב המקום בשנות השלושים. אין נפגעים ואין נזק. המשטרה פתחה בחקירת הנסיבות.

במהלך ליל שבת אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 1 בנתיב המהיר, במהלכה נהרג אדם תושב מזרח ירושלים. הנהג נמדד במהירות מופרזת על ידי המשטרה, התבקש לעצור אך נמלט והמשיך בנסיעה לנתיב המהיר בציר. הנהג התנגש במעקה הבטיחות, איבד שליטה על הרכב ונהרג. עימו היה נוסע נוסף שנפצע באורח קל. נסיבות התאונה נחקרות על ידי בוחני משטרת ישראל.

בליל שבת לבי"ח רבקה זיו בצפת הגיעה צעירה (בת 22 מטובא זנגרייה) אשר נפצעה באורח קל ככל הנראה מרסיס ברגלה בזמן שהלכה בכפר. נסיבות המקרה בבדיקה.

בבוקר שבת פונה צעיר בן 17 תושב כפר בצפון במסוק לבי"ח איכילוב במצב בינוני לאחר שנפגע בכף ידו. מבדיקה ראשונית עולה כי הנ"ל עבד ברפת במושב רמת צבי ותוך כדי פינוי חציר למגרסה, ככל הנראה נתפסה כף ידו. שוטרי משטרת ישראל פתחו בחקירה לבירור נסיבות הפציעה.

בצהרי שבת תינוק כבן שנה נפל מחלון ביתו שבקומה השלישית בישוב אכסאל. הפעוט פונה במסוק במצב קשה לבית החולים רמב"ם. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום, אספו ממצאים וחוקרים את נסיבות הארוע.

במהלך מסיק זיתים בואדי שבין טלמון לנריה סמוך לכפר ג'אניה, הותקפו שלושה פלסטינים, לטענתם, ע"י ישראלים. אחד מהם נפצע בינוני ושניים באורח קל. הפצועים פונו לבית חולים ברמאללה. נפתחה חקירה במשטרת מחוז ש"י לבדיקת נסיבות האירוע.

מתנדבי יחל״צ מגילות הוקפצו בבוקר שבת לדרך הסוכר בעקבות דיווח על רוכב אופניים שנפל ונחבל עם חשד לשבר בידו. הרוכב פונה עם מספר שברים בגפיים וחבלת ראש בניידת טיפול נמרץ של מד״א לביה״ח הדסה עין כרם.

חדשות חוץ:
מחמד חנדקלו בן 21, תושב ג'ת שבמשולש, מת מפצעיו לאחר שנפל מגובה בעת שביקר את בני משפחתו בבאקה אל-גרבייה בשרון. הוא פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. המטרה פתחה בחקירה.

מנהיג המחתרת הבאסקית (ETA) בדרום-מערב צרפת, מיקל איראסטורזה, נעצר במבצע משותף של שירות המודיעין הצרפתי והמשטרה הספרדית. משרד הפנים הספרדי מסר כי הוא נעצר בבית בכפר אסקיין הסמוך להרי הפירנאים, יחד עם גבר ספרדי ואישה צרפתייה שנתנו לו מחסה.

בהתפוצצות שני מטענים ליד שיירה של משפחות הנמלטות מהעיירה חוויג'ה בצפון עיראק שבשליטת דאעש, נהרגו 18 בני אדם שנמלטו עם משפחותיהם מהעיירה הנמצאת כ-120 ק"מ מדרום למוסול והיו בדרכן לעיירה אל-אלם.

באיסטנבול נערכה במהלך השבת מחאה על הפגיעה בחופש העיתונות במדינה. המשטרה הטורקית השתמשה בזרנוקי מים ובגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנה. על פי הדיווח, המשטרה חוסמה את דרכם של המפגינים, שניסו לצעוד לעבר משרדי העיתון האופוזיציוני "ג'ומהורייט", שאנשיו נעצרו על ידי המשטר.

שני אזרחי איטליה ואזרח קנדי שנחטפו בלוב ב-19 בספטמבר ע"י חמושים, שוחררו בליל שבת והגיעו לאיטליה בטיסה מיוחדת. בהצהרה של משרד החוץ של איטליה נמסר כי השלושה שוחררו בזכות שיתוף הפעולה היעיל עם הרשויות המקומיות.

צבא עיראק הניף בשבת את דגל המדינה מעל מרכז הממשל המקומי בעיירה חמאם אל-עליל, כ-20 קילומטרים מדרום למוסול, עם שחרור העיירה מידי דאעש.

במחוז הכורדי של דיארבקיר שבדרום-מזרח טורקיה, התפוצצה מכונית תופת, 11 בני אדם נהרגו ונפצעו כ-100. תחילה, דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, אולם לדברי המושל המקומי, הפיגוע בוצע על ידי המחתרת הכורדית (PKK).

שמשת הזכוכית של מטה הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, נופצה בליל שבת באמצעות אבן. זוהי הפעם השנייה ביממה האחרונה שמטה הבחירות הושחת. על פי דיווח ברשת CBS, חשוד נעצר בגין המעשה.

במחוז גאוזה במדינת בורנו שבניגריה, נמצאה התלמידה מרים עלי מייאנגה, אחת מ-200 התלמידות שנחטפו ב-2014 בידי בוקו חראם בצפון ניגריה. התלמידה אותרה ע"י חיילים שפעלו ביער בסמוך לבסיס של הארגון האסלמיסטי, יחד עם תינוק בן כעשרה חודשים.

דובר הפנטגון פיטר קוק אמר בליל שבת כי פארוק אל-קטני, בכיר באל-קאעדה באפגניסטן, נהרג בתקיפה אווירית אמריקנית ב-23 באוקטובר. קוק הוסיף כי ארצות הברית עדיין בודקת את תוצאותיה של תקיפה נוספת שאירעה באותו יום, שכוונה נגד בכיר נוסף בארגון הטרור.

*סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת "קבוצת העיתונאים רוטרניק"
אל קעידה טראמפ עיראק מוסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד