י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היזהרו ממחלות, גם כאלה שלא מדברים עליהן

יש מחלות שלא מדברים עליהן במגזר אבל הן קיימות וילדים נפגעים, עם קצת מודעות תוכלו לפחות לצמצם את הסיכוי לפגיעה בילדיכם

היזהרו ממחלות, גם כאלה שלא מדברים עליהן
מרדכי רוט

השבוע יצר איתי קשר אדם שמכיר אותי וביקש ממני לדבר עם הבן שלו, ילד בן אחת עשרה, חמוד חכם ומאוד חברותי - שנכנס לטראומה. ולמה זה? לפני שבוע הילד היה לבד בבית עם עוד שני אחים שלו ומישהו דפק בדלת. אותו ילד מקסים שלא מבין מה הסכנה בפתיחת דלת תמימה, כי הרי הוא גר באזור טוב מלא ביהודים טובים, הוא מכיר את כל השכנים וכו', ולפיכך הוא פתח את הדלת ליהודי מבוגר בשנות הארבעים לחייו, שסה"כ ביקש כוס מים. הילד שגדל על מצוות החסד הלך למטבח כדי להביא כוס מים ולא שם לב שאותו אדם עוקב אחריו למטבח. למזלו הוריו נכנסו לבית אחרי כמה דקות והסיפור נגמר בטוב - למעט ילד אחד חמוד וחברותי שנכנס לטראומה, כי לא היה לו מושג מה יכול לקרות שמנסים לעזור לאיש לא מוכר.

מניסיוני, ילד שעובר טראומה כזו, יסבול אח"כ מחוסר אימון מוחלט בטוב שקיים בעולם הזה. הוא יסרב להאמין שאנשים מטבעם הם טובים, שהוא מוגן, שהסביבה שבה הוא חי היא מוגנת. המחשבות שלו על החיים נהרסות ובהתאם למחשבות אלו הוא יבנה את חייו. וכמובן שדברים טובים לא יוצאים ממחשבות שכאלה. אף הורה בעולם לא רוצה שיקרה כזה דבר לילד שלו, לפחות אף הורה שאני מכיר.

לצערנו מסתובבים בעולם אנשים חולים. לא תמיד הם מודעים לבעיה, והרבה פעמים הבעיה מתגברת עליהם במיוחד אם היא לא מטופלת כמו שצריך. אנחנו לא יכולים לזהות אותם כי אין להם ממש סימן על המצח. אבל אנחנו יכולים לתת לילדים שלנו הסבר קצר שיכול למנוע מלכתחילה כאלו מקרים.

ילדים צריכים לדעת שלא משנה שזהות האדם שפונה אליך זהה לזהות החיצונית של ההורים שלך או המשפחה הקרובה שלך - פשוט לא מדברים עם אנשים זרים בשום אופן. לא פותחים את הדלת לאדם מוכר גם אם זה נראה בסדר מלכתחילה, עדיין לא פותחים דלת לאדם לא מוכר כשההורים לא בסביבה. אדם חולה זה לא אומר שהוא טיפש ומוכן להסתכן. הוא יכול לחכות, לוודא שאנשים מבוגרים יוצאים מהבית ורק אז לדפוק.

זה אולי מפחיד כי כל שנותר בידינו זה רק לנסות ולמנוע ואין לאף אחד ביטוח שזה לא יקרה אצלו בבית. אבל עדיף שנסביר לילדים שלנו בקצרה שישנם אנשים מסכנים שאנחנו מתפללים עליהם שהם יהיו בריאים אבל אנחנו לא רוצים להיות בקרבתם, ולכן אנחנו לא מאשרים להם לפתוח דלתות או ללכת ללא ליווי או לדבר עם אנשים זרים גם אם הם נראים בסדר.

כשילד שומע הסבר כזה שמתיישב לו בהגיון - יותר קל לו לשמוע בקול ההורים ובכך להגן על עצמו ממצבים לא נעימים.

לצערנו, בדיוק כמו ששפעת לא בוחרת את החולים שלה לפי מגזר מסוים ומתפשטת בכל מקום שהיא יכולה - כך גם מחלות אחרות מתפשטות ללא אבחנה בין מגזרים. נותר לנו רק לדבר עם ילדינו וההגיון שלהם - ולהתפלל לרפואתם של החולים באשר הם.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא [email protected]
מחלות זהירות מרדכי רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד