כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעזרת אייפון: חסידי סאטמר הצילו אשה ערביה

קידוש ה': שני םראמדיקים חרדים שהוזעקו במהלך טיסה, הצילו את חייה של אישה ערביה • כיצד הצליחו לתקשר עמה?

אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90
אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90

קידוש ה': שני חסידי סאטמר מקרית יואל - ר' בעריש שונברון, מוהל ואיש עסקים, ור' אברהם מאיר מילר - הצילו את חייה של אישה מוסלמית.

השניים היו בדרכם מישראל לניו יורק, במטוס של חברת 'טורקיש איירליינס'. השניים שבו מבר מצווה בעיר קריסטיר שבאוקראינה ומהכנסת ספר תורה בישראל. כאשר המטוס היה מעל האוקינוס האטלנטי, נשמע קולו של הקברניט ברמקול, והוא שאל אם בקרב הנוסעים יש רופא ופארמדיק.

לדברי שונברון, רוב הנוסעים ישנו, אך הוא מיהר להעיר את חברו מילר שהיה שקוע בשינה, מאחר ושניהם פרמדיקים בהצלה קרית יואל מזה 15 שנה.

שונברון מיהר לכיוון המטבח, שם הבחין באישה מוסלמית שחשה ברע והתמוטטה במטבח המטוס, כאשר באה לבקש עזרה מהדיילות. הוא שלף מיד את תיק העזרה הראשונה שתמיד נמצא באמתחתו, והחל בהגשת עזרה ראשונה, עד שהאישה חזרה להכרתה.

במהלך הגשת העזרה ניסה שונברון לברר עם האשה את ההיסטוריה הרפואית שלה, אבל האשה ידעה לדבר רק ערבית. השניים שלפו את האייפון ובעזרת התרגומון הצליחו לתקשר עמה. השניים הצליחו לייצב את מצבה לנגד עיניהם המעריצות של הנוסעים. בשלב מסוים שאל הקברניט את שונברון אם יש צורך לעשות חניית ביניים, אך הוא השיב לטייס שכרגע לא נשקפת סכנה לחייה, ואין צורך לעצור.

המטוס נחת בשדה התעופה קנדי, ונוסעים ניגשו למילר ולשונברון והביעו את התפעלותם מהאופן בו טיפלו באישה המוסלמית. שונברון סיפר כי בשדה התעופה ניגש אליהם אחד הנוסעים ואמר: "בדרך כלל אני נתקל בחסידים שעושים בלאגן במטוס, הפעם זה היה אחרת, הצלתם את המצב".
ערביה חסידי סאטמר הצלת נפשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד