כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בנט מגן על נתניהו: "לא הסית לרצח רבין"

בצעד נדיר ולא אופייני יוצא יו"ר 'הבית היהודי' להגנת יריבו המר - ראש הממשלה נתניהו • "רצח רבין היה רצח פוליטי"

נפלתי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
נפלתי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עצרת הזיכרון שהתקיימה אמש לזכרו של רבין שימשה את יו"ר הקואליציה בוז'י הרצוג לתקוף את הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו, הרצוג התייחס למו"מ עם הליכוד והאשים את נתניהו ב"הסתה".

"הערב אנחנו יצאים למלחמה על הדמוקרטיה, על הבית ועל המדינה", אמר הרצוג בפאתוס יוצא דופן. "לפני 21 הם הבטיחו שהם ישתנו וילמדו לקח, השנאה אותה שנאה, ההסתה אותה הסתה והמנהיג אותו מנהיג. נתניהו עד כאן, לא עוד. תם פרק ההידברות, תם פרק ממשלת האחדות", הוסיף יו"ר הקואליציה.

מי שהפתיע ובא להגנתו של נתניהו היה שר החינוך נפתלי בנט, שהתייחס לנאום הרצוג וכתב, "בוז׳י, לכלכת. בנימין נתניהו מעולם לא הסית נגד רבין. התנגד לדעותיו, בהחלט. כשהיו מפגינים שקראו לרבין ״בוגד״, נתניהו השיב: ״הוא טועה. הוא לא בוגד״. אלו העובדות".

"21 שנה אתם מנצלים את הרצח על מנת להשתיק את הימין. זה לא יצלח", המשיך בנט והתייחס לדברי יו"ר הקואליציה דוד ביטן וכתב כי "הרצח היה פוליטי, בוודאי. הלקח הוא: גם אם יש ויכוח עמוק בין שמאל לימין, נביע עמדתנו וניאבק עליה בכלים דמוקרטים, אך לעולם אסור שנרים יד על אחינו. נקודה.

"ברגע שהופכים את הרצח לכלי להשתקת ציבור שלם, אתם מעלימים את הלקח האמיתי. אני מתנגד נחרץ להקמת מדינה פלסטינית בארץ ישראל (אגב, גם רבין התנגד לכך). האם עליי לשתוק? האם בשם רצח רבין אתם מצפים שלא איאבק על עמדותיי? זו מטרתכם?".

לסיום כתב שר החינוך, "איבדנו כאן מדינה יהודית לפני 2000 שנה בגלל שנאת אחים. אסור שנאבד אותה שוב".

ח"כ זאב אלקין התייחס אף הוא לדבריו של הרצוג ועקץ אותו: "הרצוג הודיע תם פרק ההידברות על ממשלת אחדות. ברוך שפטרנו! אז בחודשיים האחרונים הייתה הידברות? למרות ההכחשות במוצאי ראש השנה? מבולבלים? גם אנחנו".
נפתלי בנט יצחק רבין ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד