כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תושבי רמות זועמים: "ברקת עושה עלינו סיבוב, האשם הוא משרד התחבורה"

מצוקת הפקקים בכביש רמות, שהחריפה בשבוע שעבר בעקבות תקלות תעבורה - הביאה את ראש העיר ברקת להכריז כי יגיע הבוקר למקום, לעמוד על הסיבות שתוקעות את תושבי העיר בכבישים • התושבים לא קונים את זה: "הוא רק מגיע להצטלם"

תושבי רמות זועמים: "ברקת עושה עלינו סיבוב, האשם הוא משרד התחבורה"
מרים אלסטר פלאש 90

סיבוב פוליטי על חשבון התושבים? לאחר שמצוקת הפקקים בכביש רמות שסוקרה לראשונה ב"בחדרי חרדים" הגיעה השבוע לשיאה בעקבות סדרת תקלות תעבורה, הודיע ראש העיר ניר ברקת כי יגיע הבוקר (א') לעקוב מקרוב אחר המצוקה הקשה, יחד עם בכירי העירייה ואנשי המקצוע.

אולם, תושבי השכונה הזועמים טוענים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ראש העיר ברקת בא לעשות "סיבוב" יח"צ על גבם. לדבריהם, הנושא לא קשור מעיקרו כלל לעיריית ירושלים אלא למשרד התחבורה, וראש העיר מעוניין "לגזור קופון" על חשבון המצוקה, כאשר הסמכות כלל אינה בידיו.

"ראש העיר ניר ברקת וחברי המועצה מגיעים למקום רק בכדי להצטלם ולעשות עלינו סיבוב", אומרים התושבים בזעם, "הבעיה היא עמוקה ושורשית והיא קשורה לתכנון לקוי של משרד התחבורה והוא זה שצריך לתת מענה לבעיה. לא העירייה ולא ברקת שבקושי יכולים לסייע באופן זמני לבעיה" אומר אחד התושבים בשכונה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחאת התושבים עלתה השבוע לפסים חריפים, זאת לאחר שבשבוע שעבר נרשמו מספר ימים שבהם הפקקים עלו על גדותיהם בעקבות תקלות תעבורה - תאונות, עומס חריג בכביש 1 שהעביר את הנהגים לכביש 443 וממילא לכניסה לירושלים מצפון דרך כביש רמות, ועוד. התקלות החלו מיום ראשון, והמשיכו בימים שלישי ובחמישי.

עוד בסוף שנת 2015 אישר משרד התחבורה כי הבעיה החמורה נמצאת בסמכותו, ואמר כי אנשי התכנון מודעים היטב לבעיה ולפיכך מתוכנן כביש חדש, כביש 22, מצפון לעבר הר חוצבים שאמור לשחרר את התנועה הנכנסת לעיר מצפון. הכביש יעבור מצומת רמת שלמה ויגאל ידין עד לצומת מלון רמת תמיר. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הכביש עבר עבר את האישורים הסטטורים והעבודות עליו יחלו בקרוב.

עוד הבטיח משרד התחבורה כי מתוכנן שינוי כולל של מפת התנועה באזור, כולל הארכת מת"צ גולדה, הקמת חניוני "חנה וסע" הקמת מסופי תנועה לתח"צ באזור הר חוצבים ועוד.

"כל אלה הינן תכניות שיישומן ייתן פתרון ארוך טווח ויישומן ייקח זמן", אמרו אז במשרד התחבורה, "כפתרון מידי, פועלת עיריית ירושלים יחד עם משרד התחבורה מול מנהלת הר החוצבים כדי ליזום את חלוקת כניסה תנועת העובדים לאזור כך שתתפזר לאורך היום ולא תהיה מרוכזת לשעות מעטות על פני היממה".

אך למרות שעברה כמעט שנה - דבר לא נעשה לפתרון מצוקת הפקקים בשכונת רמות ובכביש גולדה מאיר. בעקבות כך יקיימו הערב התושבים כינוס חירום בנושא בשכונה.

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה, לכשתתקבל - נפרסמה.
ניר ברקת כביש רמות ירושלים פקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד