כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעלי מניות בטבע מאיימים בהגשת תביעה נגזרת בפרשת החקירה בארה"ב

במכתב ליו"ר טבע יצחק פטרבורג דורשים שני בעלי מניות בחברה באמצעות עו"ד יעקב סבו לברר האם בעלי משרה בטבע אכן עסקו בתיאום מחירים

ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שני בעלי מניות בטבע דורשים מיו"ר החברה, יצחק פטרבורג, לספק להם מידע בנוגע לחקירה פלילית שמנוהלת, לכאורה, על ידי רשות ההגבלים העסקיים שבמשרד המשפטים האמריקאי בחשד לעבירות על חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב. הדרישה על פי סעיף 194 לחוק החברות הופנתה במכתב שנשלח אתמול באמצעות עו"ד יעקב סבו ממשרד יעקב סבו ושות' . סעיף זה קובע את התנאים המוקדמים שעם קיומם רשאי בעל מניות בחברה להגיש תביעה בשמה נגד נושאי משרה בה.

עו"ד סבו מציין במכתבו שבעקבות הדיווח שהתפרסם בסוכנות הידיעות בלומברג ב-3 בנובמבר שהבהיר למשקיעים את עומק החשיפה הצפויה לטבע, צנחה המניה ב-9.5% ומחקה סכום של 17 מיליארד שקל משווי החברה. ביום המסחר העוקב תוקנה חלק מהירידה כאשר המניה עלתה ב-2.6%.

סבו מדגיש במכתבו שלקוחותיו כשאר בעלי המניות של טבע, אינם יודעים ולא יכולים לדעת אם יש או אין דברים בגו, ואם כן, מי מנושאי המשרה בטבע בעבר ובהווה מעורב במעשה או במחדל בתיאום המחירים, שהוא נשוא החקירה הפלילית המתנהלת על פי הדיווחים נגד החברה.

עו"ד סבו טוען שאם יש דברים בגו נושאי משרה בטבע שהיו מעורבים בתיאום מחירים הפרו את חובות זהירות וחובות אמונים לחברה. עוד ברור לטענתו כי אם יש דברים בגו נגרמו לטבע נזקים עצומים, בשלב זה בפגיעה במוניטין ובעלויות משפטיות ובהמשך במידה שהחקירה תסתיים לחובתה של טבע, גם לנזקים כספיים ישירים משמעותיים לטבע.

סבו מציין במכתבו לפטרבורג שמי שאמור לדעת אם יש או אין דברים בגו הוא דירקטוריון החברה שפטרבורג עומד בראשו. משום כך הוא דורש בשם לקוחותיו להודיע להם בתוך 45 יום שהוא המועד הקבוע לכך בחוק אם יש אמת בדברים. סבו דורש שאם הדברים נכונים תגיש חברת טבע תביעה נגד נושאי המשרה שלה בעבר ובהווה שמעורבים בתיאום המחירים במעשה או במחדל. סבו מזכיר שעל פי סעיף 196 לחוק החברות טבע חייבת להודיע ללקוחותיו בתוך 45 ימים על הדרך שבה נקטה, וככל שלא תעשה זאת יראו בכך לקוחותיו משום סירוב בלתי מנומק להגיש תביעה.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
ארז ויגודמן טבע חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד