י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר: הליכוד עם טראמפ, השמאל עם קלינטון

סקר גיאוקרטוגרפיה קובע: 59% ממבצעי הליכוד היו מצביעים דונלד טראמפ - בעוד 68% ממצביעי המחנה הציוני היו מצביעים קלינטון

טראמפ עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
טראמפ עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

סקר שנערך לראשונה בישראל על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בניהולו של אבי דגני, בדק לראשונה את מי היו הישראלים מעדיפים כנשיא ארה"ב. לשאלה "במידה והיה באפשרותך להצביע לבחירות לנשיאות ארה"ב, עבור מי היית מצביע?" ענו 37% מהישראלים כי היו מצביעים להילארי קלינטון בעוד 34% לדונלד טראמפ.

הסקר בדק גם את פילוג ההצבעה על פי מצביעי המפלגות השונות בישראל. על פי הסקר 59% ממצביעי הליכוד היו מצביעים לדונלד טראמפ ואילו 24% בלבד להילארי קלינטון. מצב הפוך לחלוטין לנעשה בקרב מצביעי המחנה הציוני: על פי הסקר 68% ממצביעי המחנה הציוני לכנסת ישראל, היו נותנים את קולם להילארי קלינטון בעוד 19% לדונלד טראמפ. 48% ממצביעי יש עתיד היו נותנים את קולם להילארי ו-22% לטראמפ.

ואכן את רוב הקולות שלו היה מקבל טראמפ ממצביעי הימין המסורתי בארץ ואילו הילארי הייתה נהנית מקולותיהם של השמאל מרכז הישראלי (וגם ממצביעי ישראל ביתנו). 29% ממצביעי טראמפ היו מצביעים לליכוד, אשר זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים גם במפלגות כמו הבית היהודי ואגודת ישראל. מצביעי קלינטון כאמור מגיעים מתוך מחנה השמאל מרכז.

פרופסור אבי דגני, נשיא והמנהל המדעי של מכון גיאוקרטוגרפיה: "טראמפ משדר כוח ועוצמה מה שמייצג נאמנה את תפיסת הימין הישראלי בעוד המסרים המרכזיים של קלינטון עוסקים בעיקר בשיתוף פעולה ותחושת הביחד – אשר מזוהים עם מסרי השמאל הישראלי. הקורלציה באה לידי ביטוי ככל שאנו מקצינים במפה הפוליטית הן מצד ימין והן מצד שמאל, להוציא את מצביעי ישראל היום אשר דווקא מגלים סובלנות אולי בגלל המסרים של קלינטון כלפי קליטת מהגרים"..

הסקר נערך בקרב 500 איש מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל







סקר דונלד טראמפ הילרי קלינטון מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד