י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרשימה המלאה: 28 המועמדים לבית המשפט העליון

כפי שנחשף ב-TheMarker: פרופ' יפעת ביטון היא אחת המועמדות • עוד מועמדים: השופטים חאלד כבוב וג'ורג' קרא שמתמודדים על הכרטיס הערבי

בית משפט העליון. צילום: פלאש 90
בית משפט העליון. צילום: פלאש 90



על רקע המשבר החריף בין נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, לשרת המשפטים, איילת שקד, התפרסמה היום רשימת המועמדים הרשמית לבית המשפט העליון.

הרשימה כוללת 28 שמות:

מבית המשפט המחוזי בתל אביב מתמודדים המועמדים: השופטת רות רונן מהמחלקה הכלכלית, השופט גלעד נויטל, השופטת מיכל אגמון־גונן, השופט קובי ורדי, והשופט שאול שוחט. כמו כן, מתמודדים השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית והשופט ג'ורג' קרא על הכרטיס הערבי.

מבית המשפט המחוזי מרכז מתמודדים המועמדים: השופטת מיכל נד"ב, השופט מנחם פינקלשטיין והשופט פרופ' עופר גרוסקופף.

מבית המשפט המחוזי בחיפה מתמודדים המועמדים: הנשיא יוסף אלרון, השופטת יעל וילנר והשופט רון סוקול, השופט רון שפירא.

מבית המשפט המחוזי נצרת מתמודד מועמד אחד: השופט אשר קולה.

מבית המשפט המחוזי בירושלים מתמודדים המועמדים: השופטת תמר בזק רפופורט, השופט רם וינוגרד, השופט דוד מינץ, השופטת נאוה בן אור, השופט יגאל מרזל, השופט משה סובל.

כמו כן עלה שמם של כמה אנשי אקדמיה, ביניהם, כפי שנחשף ב-TheMarker, פרופ' יפעת ביטון, פרופ' גידי ספיר שזוכה לתמיכתה של השרה שקד, פרופ' אביעד הכהן, פרופ' שחר ליפשיץ, ופרופ' חיים זנדברג. מועמדים נוספים הם כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן שיסיים בקרוב את תפקידו, ועו"ד אסף פוזנר.

בשנה הקרובה צפויים לפרוש מכס השיפוט ארבעה שופטי העליון: צבי זילברטל (שהודיע על פרישה מוקדמת), אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן והנשיאה נאור. הארבעה יגיעו השנה לגיל פרישה - 70.

הגוף שאחראי על בחירת השופטים היא הוועדה למינוי שופטים. הוועדה כוללת תשעה חברים ובראשה עומדת שרת המשפטים שקד. בנוסף, חברים בה שר האוצר משה כחלון, הנשיאה נאור, שופטי העליון רובינשטיין וג'ובראן, חברי הכנסת נורית קורן ורוברט אילטוב ונציגי לשכת עורכי הדין, עוה"ד אילנה סקר וחאלד חוסני זועבי. הוועדה שתתכנס לבחירת שופטי העליון החדשים בינואר, תבחר את כל המחליפים בבת אחת, אף שכל אחד מהם יתחיל לכהן במועד אחר.

בסוף השבוע שיגרה נשיאת העליון נאור מכתב חריף וחריג לשרה שקד ובו מתחה ביקורת נוקבת על הצעת החוק הפרטית של חבר הכנסת רוברט אילטוב, חבר הוועדה לבחירת שופטים, הקוראת לשנות את אופן הבחירה של שופטי העליון.

הצעת החוק מבקשת לקבוע שבחירתו של שופט לבית המשפט העליון תעשה ברוב רגיל של חברי הוועדה לבחירת שופטים, ולא ברוב מיוחד כפי שקובע החוק כיום. על פי החוק, כדי לבחור שופטי עליון יש צורך ברוב של שבעה מתוך תשעה חברי הוועדה, אלא שהצעת החוק של אילטוב מבקשת לקבוע כי יידרש רוב רגיל של חמישה חברים. המטרה של ההצעה הזו היא לנטרל את כוחם של שלושת שופטי העליון שחברים בוועדה, ולמעשה יכולים להטיל וטו על מועמדים.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
שופטים בית משפט העליון אילת שקד מרים נאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד