י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הורי הילדים נגד המתפללים: הקרב הליטאי שקורע את בני ברק

החלטת העירייה לפנות את בית הכנסת של שיכון ג' לטובת חסידי רחמסטריווקא ולהעביר את המתפללים לקראוון ברחבה שמשמשת שלושה תלמודי תורה - הציתה מאבק עז בעיר, שאף התדרדר לאלימות • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא וטענות הצדדים

תלמוד תורה בוסטון הבוקר ובית הכנסת החדש שהונח במקום
תלמוד תורה בוסטון הבוקר ובית הכנסת החדש שהונח במקום

הסערה שפרצה עם הנחת בית הכנסת המרכזי בשיכון ג' בבני ברק - ברחבת תלמוד תורה בוסטון בעיר, גרמה למהומה אלימה בעקבות התנגדותו של מנהל התלמוד תורה, הרב נתן פוקסברומר, שנדחף על ידי המתפללים לאחר שניסה לעצור את הבאת הקראוון למתחם, כפי שתועד בווידאו שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

קצת היסטוריה: בית הכנסת המרכזי בראשות מגיד המישרים הרב שלום מאיר וולך היה עד עתה ברחוב יעל בשיכון ג', לאחר שרב בית הכנסת חתם והתחייב לראש העיר חנוך זייברט כי ברגע שראש העיר יחליט על פינוי המקום - הוא מפנה את בית הכנסת, בשלב מסוים, החליטה העירייה להקצות את המקום ברחוב יעל לבית הכנסת של חסידי רחמסטריווקא ולתלמוד תורה מונקאטש.

הרב וולך מסר שיחה מיוחדת בליל שבת בבית הכנסת, ואמר כי למרות שיכל להשאר בבית הכנסת הנוכחי - לאחר שחתם לעירייה "מילה שלו זה מילה".

בעירייה סידרו שטח חלופי עבור מתפללי בית הכנסת, ברחבה המשרתת שלושה תלמודי תורה בעיר. אמש (מוצאי שבת) הובא קראוון למקום, ומנהל תלמוד תורה בוסטון הגיע וניסה למנוע בגופו את הנחת הקראוון.

לטענת המתפללים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', פוקסברומר הפריע והוא נהדף מהמקום לאחר שחסם את הנחת הקראוון, גם המשטרה שהוזעקה למקום ביררה את הדברים ונתנה למתפללים להניח את הקראוון לאחר שנמצא שאין שום בעיה בטיחותית ונותר מפרץ מספיק עבור הסעות הילדים.

במקביל, הורים בתלמוד תורה יצאו במחאה בעקבות תקיפת המנהל, ומחר (שני) תאוחר פתיחת הלימודים והם יחלו בשעה 10:00 בבוקר וההסעות יבוטלו.

לטענת הורים בתלמודי התורה בוסטון, פרי חדש ותורת אמת, ראש העיר וממלא מקומו רובינשטיין החליטו להעביר את בית הכנסת לקרוואן שהונח ברחבת התלמוד תורה. מנהלי תלמודי התורה דרשו מהעירייה מסמכים חתומים שהנחת הקרוואנים מאושרת על ידי כל הגורמים הבטיחותיים, שכן הקראוון הונח בחניה, במקום בו חונות הסעות הילדים ושם יורדים מאות ילדים מידי יום ביומו, וכעת הם עשויים לרדת על הכביש ולהסתכן.

לדבריהם, העירייה אינה מתייחסת לדרישת המנהלים ולא הביאה שום מסמך משום גורם המאשר את הנחת הקרוואנים.

מעיריית בני ברק נמסר כי הנושא לא נמצא בתחום טיפולה.
בית הכנסת תלמוד תורה בוסטון נתן פוקסברומר הקצאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד