כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גאב"ד יבנאל הובהל לבית חולים; "צועקים לי 'כלב מסריח', מוציאים לשון"

הקרב על השליטה בקהילה ביבנאל שובר שיאים • הגאב"ד, הרב משה קורץ, הובהל לבית חולים לאחר שהתמוטט בביתו. הגאב"ד כתב לאחרונה: "צועקים לי 'כלב מסריח', ילדים מוציאים לי לשון" • כל הפרטים על המאבק שקורע את הקהילה ביבנאל

הרב קורץ יחד עם המוהרא"ש זצ"ל (ברסלב סיטי)
הרב קורץ יחד עם המוהרא"ש זצ"ל (ברסלב סיטי)

נדמה שככל שעובר הזמן, המאבק על השליטה בקהילה הברסלבאית ביבנאל, קהילתו של המוהרא"ש זצ"ל, חוצה את כל הקווים האדומים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי בשבוע שעבר הובהל גאב"ד הקהילה, הרב משה קורץ, לבית החולים לאחר שהתמוטט בביתו, זאת על רקע החרפת המאבק.

כזכור, מאז פטירתו של המורא"ש זצ"ל, התפתח מאבק איתנים על השליטה בקהילה, ובעיקר בנכסי העמותה של הרב זצ"ל. בנו של המוהרא"ש, הרב משה שיק, ביקש את השליטה על העמותה שמנהלת את נכסי הקהילה, זאת מתוקף צוואת המוהרא"ש.

אלא שגורמים בתוך העמותה לא הסכימו לוותר על השליטה וכך הגיע המאבק לשיאים חדשים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי בחודשים האחרונים החל הגאב"ד, הרב משה קורץ, לתמוך בבן המורא"ש, דבר שהיה לצנינים בעיניי מנהלי העמותה.

לטענת גורמים בקהילה, מנהלי העמותה אף החלו לעכב את משכורותו של הרב והקימו עליו את יתר דייני בית הדין, שהפעילו לחץ כבד על הרב, מה שלטענתם, גרם להידרדרות במצב הרב, וכאמור, בשבוע החולף הוא אושפז בבית החולים לאחר שהתמוטט.

במכתבים שהגיעו לידי "בחדרי חרדים" כותב הרב למנהלי העמותה בין היתר: "הנה שמעתי שרוצים להוריד עוד מהמשכורת וזה אחרי שלפני שנה עשו קיזוז זמני שהיה אמור לחזור אחרי כמה חודשים ולא הוחזר. ולכן הריני מגלה את דעתי שאני לא מסכים בשום פנים ואופן שיורידי לי אפילו שקל אחד מהמשוכרת שכ"ק מוהרא"ש זיע"א קבע לי ושמגיע לי בדין ולא בחסד.

"אני מבקש שיחזרו לתת לי את המשכורת הרשמי שאני מקבל זה עשר שנים וכן להחזיר לי את הקיזוזים שלקחו לי במשך השנה כדי לא להגיע לדין תורה ולתבוע בבית דין צדק" כתב הרב.

בעקבות הדברים, מנהלי העמותה המשיכו להפעיל לחץ על הרב וגייסו לעזרתם את יתר חברי בית הדין, מה שככל הנראה הכריע את הרב וגרם להתמוטטות, כך לטענת גורמים בקהילה. הרב אושפז בבית החולים פוריה עם לחץ באזור החזה וקשיי נשימה. הרב שוחרר לביתו, אך כבר השבוע הוא צפוי לעבור צנתור דחוף.

אלא שכאן לא הסתיימה הסאגה. כחלק מהמאבק בין בן הרב למנהלי העמותה, מנסים אנשי העמותה להקים אוהל בציונו של המוהרא"ש ביבנאל. בן הרב מתנגד לכך נחרצות, ואף הצליח להוציא צו הריסה לאוהל שהוקם בחטף. אנשי העמותה ארגנו אמש "כנס התעוררות ותפילה" בציון הצדיק, כמחאה על התנהלות בנו.

באופן מפתיע, מארגני הכנס הודיעו כי הגאב"ד יגיע לכנס. בנוסף, אנשי העמותה אף הוציאו מכתב, עליו חתמו דייני בית הדין, ואליו צורפה גם חתימתו של הגאב"ד, בו הם קוראים לבני הקהילה לסייע ביד העמותה ולתרום כספים. בנוסף לכך, דייני בית הדין אף חתמו על מכתב הקורא להקים את האוהל על ציון הצדיק, זאת כאמור, יחד עם חתימת הגאב"ד, זאת בניגוד לעמדתו בשנה האחרונה.

בתגובה, הגאב"ד פרסם מכתב הבהרה, בו הוא מוחה על התנהלות העמותה. ל"בחדרי חרדים" הגיע מכתב ההבהרה של הגאב"ד, בו הוא כותב: "לא היתה בכוונתי לגבות את עמותת "ישמח צדיק" ואני חוזר בי מחתימתי, כי לדעתי בשנתיים האחרונות נעשו הרבה עוולות דרכם, הן לי באופן אישי ולמשפחתי, ובפרט למשפחה של מוהרא"ש. ואין לי שום ידיעה איך מתנהלת עמותת "ישמח צדיק" ולכן איני יכול לגבותה בשום פנים ואופן ואיינו רוצה לפרט עוד את הסבל שאני ומשפחתי סובלים".

לאחר מכתב ההבהרה, הגאב"ד כמובן לא השתתף בכנס על ציון המוהרא"ש, אליו הגיעו כמה מאות בני אדם.

כעת יגיעו הדברים לבית המשפט, שם מנסה בן הרב לנטרל את השפעתם של מנהלי העמותה ולקחת את המושכות לידיו באופן מלא.

הציבור מתבקש להתפלל לרפואת ר' משה יעקב בן גיטל לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.















יבנאל הרב משה קורץ הצדיק מיבנאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד