ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אלפים בהפגנות הפלג הירושלמי ברחבי הארץ; פקקים בצומת בר-אילן

אלפים מבני "הפלג הירושלמי" הקיצוני השתתפו בהפגנות הערב. בכניסה לעיר בני ברק, כמחאה על מעצר תלמיד ישיבה, באשדוד ובאלעד. כוחות משטרה גדולים טיפלו במוקדי הפגנות. בצומת בר-אילן בירושלים חסמו המפגינים את הציר והתעמתו עם כוחות המשטרה • צפו בתיעוד

אלפים בהפגנות הפלג הירושלמי ברחבי הארץ; פקקים בצומת בר-אילן

על פי הערכות, כ-3,000 מבני "הפלג הירושלמי" הקיצוני השתתפו הערב (ראשון) בסדרת הפגנות כולל הפגנה בכניסה לבני ברק, הנערכת כמחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת קמניץ - הבחור אברהם שטרן, ביום רביעי האחרון, לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס ונעצר למשך עשרה ימים בכלא ארבע.

כוחות משטרה גדולים נערכו מבעוד מועד כדי למנוע כל הפרעה בהסדרי התנועה. בבני ברק, המפגינים קיבלו את אישור המשטרה לחסום את צומת גהה למשך כחצי שעה. ואכן, בשעה היעודה, ניידות משטרה חסמו את הציר ואלפי המפגינים ירדו אל הכביש והחלו לשיר במעגל גדול. בתום השעה היעודה המפגינים התפזרו והכביש נפתח לתנועה.

אנשי הפלג הפגינו גם בצומת הרחובות בר אילן-שמואל הנביא בירושלים, שם חסמו את הכביש וגרמו לפקקי תנועה כבדים. כוחות משטרה שהגיעו למקום התעמתו עם המפגינים והצליחו לפתוח את הציר לתנועה. אנשי הפלג הפגינו גם בצומת כיכר השבת בירושלים, שם חסמו את התנועה, הציתו פחי אשפה והתעמתו עם השוטרים, בצומת שילת ובצומת הכניסה לעיר אלעד.



כזכור, תלמיד הישיבה בגינו נערכות ההפגנות, הגיע לתחנת המשטרה לפי בקשת הוריו לצורך הגשת תלונה נגד אדם שהציק למשפחתו, אך כשהתבקש להציג את פרטיו נעצר באופן מיידי לאחר שהופיע בפני השוטרים כי הבחור עריק לאחר שלא התייצב ללשכת הגיוס.

המפגינים קיבלו את אישור המשטרה להפגנות וירדו לריקודים בצומת בר אילן-שמואל הנביא, וכן בצומת גהה - גשר קוקה קולה.

(צילומים: יונתן שור)




































ההפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90




































הפגנות הפלג הירושלמי התייצבות גהה בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד