כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לא צריך אונסק"ו כשיש את "התאגיד" // טור

הם לא היו כמה מוסלמים ממוצא טורקי שעברו בנתב"ג וקיימו את תיפלתם בתוך בית כנסת רח"ל, הם היו כלי תקשורת - בהקמה - שרצה לעשות רייטינג תוך ניצול ציני של תפילות הימים הנוראים

בניין אונסק"ו. צילום: ויקיפדיה
בניין אונסק"ו. צילום: ויקיפדיה צילום: ויקי

שוב זה קורה, בעיטה חזקה בבטננו הרכה. ארגון אונסק"ו – ארגון החינוך, מדע ותרבות של האו"ם, מעביר החלטה ולפיה אין זיקה בין הר הבית והכותל המערבי, לעם היהודי. החלטה שעוברת בהצבעה ראשונה ומאושררת בהצבעות משנה.

הפוליטיקאים, כולם על הרגלים, מהקיצון שבימין ועד לעמיתו שבשמאל. אם כי לא לכולם באמת אכפת על הכותל וסביבתו, אך כשצריך להיות בפרונט הם שם. אף אחד מאתנו לא אוהב שמשכתבים ומעוותים לו את היסטוריה בכלל ושל עמו בפרט. אך כן, יש כאלה שגוררים זאת למחוזות פוליטיים. השמצות על דיפלומטיה כושלת, משמאל. והצעות הגברת המשילות והנוכחות בהר הבית, מימין.

אך למען האמת, אותי תפס דבר קצת יותר שולי (כוונתי, שתפס פחות כותרות, או ליתר דיוק לא תפס כותרות בתקשורת. אך ודאי שבעיניי הוא ענין קרדינלי). תאגיד השידור הציבורי "כאן", יצא עם סדרת סרטוני סאטירה אקטואליים, אחד האחרונים שבהם הוסרט בבית כנסת, עם תשמישי קדושה (כשהבולטים שבהם אלו ספרי תורה רח"ל) ועם לעג לקטעי תפילה וכו'. לא, הם לא היו כמה מוסלמים ממוצא טורקי שעברו בנתב"ג וקיימו את תיפלתם בתוך בית כנסת רח"ל, הם היו כלי תקשורת (בהקמה), שרצו לעשות רייטינג תוך ניצול ציני של תפילות הימים הנוראים.

אם שם זה גוף כמו האו"ם, שיש לו רקורד עשיר בהחלטות אנטישמיות, יש לזה הסבר - עשו שונא ליעקב הלכה היא. אם כי צריך לפעול בכל המישורים ע"מ לתקן עוולה היסטורית זו.

לא כך אצלנו. תאגיד השידור "הציבורי", מאגד בתוכו את כלל חלקי האוכלוסייה הישראלית – או לפחות מיועד לכך- ביניהם גם את ציבור שומרי התורה והמסורת. אם מטרתם לעשות רייטינג, אז בבקשה, לא על חשבון הקדוש והיקר לנו. יש מספיק מרחבים עליהם ניתן להתלוצץ, בית הכנסת ומה שהוא מכיל בתוכו, זה לא המקום!

....

לסיום, ברצוני לציין תובנה מזווית ראייתי. הר הבית והכותל הם חלק בלתי נפרד מהווית עמנו, בין אם אונסק"ו יכיר בהן בין אם לאו. התאגיד שקם ומתהוה "כאן" לנגד עיננו, עוד טרם החל את שידוריו וכבר הספיק לבעוט בקדוש והיקר לנו. שניהם פגעו בדברים חשובים ועלינו לגנותם.

אולם - לא ניתן לזעוק חמס על אומות העולם, ששוללות את זכותנו על הר הבית והכותל ובו זמנית, לבעוט ברגל גסה על הקדוש והיקר לנו כיהודים. שהרי זה מהווה אסמכתא עיקרית למקומות קדושים אלה.

ואולי באמת, הגיע הזמן להכיר את יהדותנו, לא רק כשהיא נפגשת עם החלטות האו"ם.
אונסקו התאגיד בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד