כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מקלב פנה למפקד מחוז י-ם: למנוע חילול שבת בהילולת רחל אימנו

הילולת רחל אימנו במוצאי שבת הקרובה מעלה חשש לחילול שבת המוני על ידי משטרת ישראל - שתצטרך להתכונן לרבבות שיגיעו לקבר רחל בבית לחם בעיצומה של שבת קודש • מקלב נחלץ לטפל, וכבר יש פתרון אפשרי על הפרק. כל הפרטים

ח"כ מקלב, צילום: מרים אלסטר, פלאש90 (תמונה חיצונית: קבר רחל, יעקב נחומי פלאש90)
ח"כ מקלב, צילום: מרים אלסטר, פלאש90 (תמונה חיצונית: קבר רחל, יעקב נחומי פלאש90)

בשבת הקרובה יחול יום פטירת רחל אמנו, והמוני בית ישראל צפויים לעלות לציונה שבבית לחם כבר מיום חמישי ועד השעות המאוחרות של מוצאי שבת. החשש הגדול הוא שהמשטרה תיערך לאירוע הענק בעיצומה של השבת, תוך כדי חילולה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי כעת נעשים מאמצים מול המשטרה שתמנע מחילול שבת, על ידי כך שאתר הציון לא יפתח לציבור מיד לאחר צאת השבת, אלא מאוחר יותר - כך שהמשטרה תוכל להיערך במוצ"ש ולא בשבת.

לידי "בחדרי חרדים" הגיע מכתבו של ח"כ אורי מקלב שפנה ליורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, בבקשה לעשות הכל בכדי למנוע מהמשטרה לחלל שבת בעקבות עליית ההמונים לציון רחל אמנו. "כפי שידוע לך השנה יחול יום הילולת רחל אמנו ע"ה, בשבת הקרובה (12.11.2016) והעליה ההמונית לקבר רחל תתקיים בימים חמישי שישי ומוצאי שבת", כתב מקלב בפתח מכתבו.

"כ"מניעה מצבית" להתרחשויות של חילול שבת, בה תערך המשטרה לאירוע עוד בטרם יציאת השבת, נכון יהיה שיפתח האתר מוצ"ש רק בשעה שתקבע המשטרה כמתאימה לסיום היערכותה לאירוע, באופן שיהיה סיפק בידיה לעשות זאת, החל מיציאת השבת", הוסיף.

"אין ספק כי הציבור, שלא יחפוץ לקיים 'מצווה הבאה בעבירה' של חילול שבת על ידי המשטרה, יקבל בהבנה את פתיחתו המאוחרת יותר של האתר. אף אנו נגבה את שעת ההגעה במוצ"ש, על ידי רבנים, אנשי ציבור והרשויות הרלוונטיות. נודה לפועלך המבורך בהיערכות נכונה לאירוע בלא חילול שבת", כתב ח"כ מקלב להלוי.
קבר רחל הילולת רחל אימנו חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד