ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בסקווירא הורו לחסידים: להצביע להילרי קלינטון

בחסידות, שמרכזה בארצות הברית, הורו לחסידים בשם האדמו"ר להצביע למועמדת הדמוקרטית עמה יש לחצר קשרים ממושכים

האדמו"ר מסקווירא וחסידיו, צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מסקווירא וחסידיו, צילום: שוקי לרר

בערב שבת, לאחר תפילת ערבית בבית המדרש של חסידות סקווירא, הודיע ראש הגבאים של האדמו"ר כי החסידות החליטה לתמוך בהילרי קלינטון לנשיאת ארה"ב.

הודעתו של הגבאי לא באה בהפתעה - חסידי סקווירא כבר יודעים כי בכל הבחירות בהן התמודדה קלינטון, הצביעה החסידות כולה עבורה. כשקלינטון התמודדה על כיסא בסנאט, הצביעו חסידי סקוירא עבורה.

הקשר בין חסידות סקוירא ומשפחת קלינטון כבר התחיל בשנת 1999 כאשר ארבע מחסידי סקוירא הואשמו כי הונו את הממשל הפדראלי בסכומי כסף של 30 מליון דולר. הארבעה נידונו לתקופות מאסר שנעו בין שתים וחצי שנות מאסר לשש וחצי שנות מאסר. באותה שנה התמודדה קלינטון לסנאט, ובבחירות שנערכו אז קיבלה קלינטון 1,400 קולות בניו סקווירא. שישה שבועות לאחר מכן אושרה בקשתו של האדמו"ר להתקבל לפגישה עם נשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון.

האדמו"ר העניק לקלינטון מנורה מכסף, והשניים נועדו לשיחה בת 45 דקות. במהלך הפגישה ביקש האדמו"ר מנשיא ארה"ב חנינה או לפחות להפחית בעונשם של החסידים בטענה שהחסידים לא השתמשו בכסף אלא תרמו אותו לפרויקטים למיעוטי הכנסה בקריה.

הנשיא אכן הפחית באופן משמעותי בעונשם של החסידים, אך משרד התובע העביר ביקורת קשה על העניין וטען כי הנשיא קלינטון השתמש לרעה בסמכותו להעניק חנינה. אנשיו של קלינטון טענו כי לא נעשה פה שום הליך פלילי וכי הנשיא לא קיבל שום שוחד כדי לחון את החסידים. התובע דרש ממשרד המשפטים להגיש תלונה ולערער על החנינה אבל משרד המשפטים סירב.

בכל אופן, הקשר המיוחד עם משפחת קלינטון ממשיך להשפיע גם על הבחירות שייערכו מחר.
סקווירא הילרי קלינטון אדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד