י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפיתי בסרטון המכות מבני ברק, ונתקפתי הלם

יענקי פרבר שפשף את העיניים מול סרטון המכות מת"ת בוסטון שהתפרסם אתמול מהעיר בני ברק. את הפלג הירושלמי עוד אפשר להבין, אבל מה החרפה הזו? טור כואב

צפיתי בסרטון המכות מבני ברק, ונתקפתי הלם
ל

צפיתי בסרטון של המכות והדחיפות במתחם תלמוד תורה בוסטון בוויכוח על שטח, וזאת הפעם הראשונה בחיי שלא האמנתי למה שאני רואה. צפיתי בזה שוב ושוב וחשבתי שאני הוזה.

כשהפלג הירושלמי מפגין נגד מעצר תלמיד ישיבה, הוא מסתמך על הרבנים שלו, לפעמים זה יוצא משליטה לכאן או לכאן, אבל הפלג מסתמך על "עת לעשות להשם הפרו תורתך". אני לא מסכים בשום דרך עם הפלג הירושלמי על שלל ההפגנות, הפשקווילים וההטרדות, אבל הם טוענים הרבנים שלנו הורו לנו כך, וכך נעשה.

על איזה רבנים המכים בסרטון מסתמכים?

עומדים שם חרדים, ורבים אחד עם השני כאילו היו בהארלם. חילונים עומדים שם ולא מבינים איך כזה דבר קורה. אנחנו החרדים מסבירים תמיד (ובצדק) שאנחנו מחנכים את הילדים שלנו לדרך ארץ, שהיא כידוע קדמה לתורה. אני לא חרדי גדול ולא מתיימר לייצג את החברה החרדית על שלל גווניה, אבל פה זה חצה כל גבול: גבול של שפיות, גבול של יהדות וגבול של הפקרות.

אין לאנשים שם בושה, מה זה? מה מספרים לילדים שם בתלמוד תורה שנאבקים על קידוש הקרוואן? יסלקו ילד שאמא שלו לא מתלבשת צנוע מספיק, או שאביו מסתובב עם אייפון 8 קבל עם ועדה, יסרבו לקבל ילד שאביו מתלבש עם מכנס ג'ינס, ואז במחי מהומה על קרוואן ירמסו את טיפת הדרך ארץ שעוד נותרה להם? אתם יודעים שהסרטון הזה הפך ויראלי בכל העולם?

שואלים אותי עוקבים גויים מהעולם האם האנשים שרבים הם רבנים? (אצלם כל אחד עם זקן נחשב רב), מה אני אענה להם? שהאנשים שם לא שפויים? שהם ברחו מבית משוגעים?

עומדים אנשים חרדים ברחוב ומלבינים זה את פניו של זה, מה עם המלבין פני חבירו ברבים? איזה סוג של תפילות הקרוואנים האלו יכילו? עברו שם לאו אחרי לאו של בין אדם לחברו.

בזיונות ליהדות החרדית כמו שמעולם לא נראו במחוזותינו, והכל כמובן "לשם שמים".

תלמודי התורה מתעקשים להחמיר את תנאי הקבלה למוסדות, ובסוף מתנהגים כאחרוני התגרנים. אין לי מושג מי נגד מי, ראיתי ונכנסתי להלם. לא האמנתי שככה מתנהגים יהודים חרדים.


סרטון המכות אמש
יענקי פרבר בוסטון בני ברק מכות בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד