י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החרדים התקפלו חלקית: אשה תוכל לבחור רבנים אזוריים

ועדת הפנים אישרה את הסיכום שהושג עם משרד הדתות, ולפיו במקרים מסוימים תוכל אשה להצטרף לועדה שתבחר את הרבנים האזוריים • חבר הועדה ישראל אייכלר נמנע למרות הסיכום שהושג • ח"כ עזריה: "צריך רב שמבין את הצרכים של נשים"

הרבנות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
הרבנות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ועדת הפנים בראשותו של ח"כ דוד אמסלם, אישרה היום (ב) כי אשה תצורף לועדה שתבחר את הרבנים האזוריים. על פי מה שהוסכם עם מנכ"ל משרד הדתות, נציגה מטעם המועצה או ועד הישוב תצורף לועדה.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", בעקבות בקשת שר הפנים אריה דרעי, בשבוע שעבר קיימה הועדה דיון בנושא בחירת רבנים אזוריים חדשים. הדיון התפוצץ לאחר שח"כ רחל עזריה דרשה לשלב נשים בועדה שתבחר את הרבנים.

ח"כ אורי מקלב שהשתתף בדיון התנגד נחרצות לדרישתה של עזריה וטען כי "לא צריכים להתערב בכל דבר שיש לו כיפה", ובעקבות כך הדיון נדחה להיום. והתגבשה הבנה בין משרד הדתות והרבנות הראשית לפיה לא תהיה מחויבות לשלב אישה בגוף הבוחר אלא תהיה אפשרות כזו במצבים מסוימים, גם לפשרה זו העדיף חבר הועדה ישראל אייכלר שלא לתמוך והוא נמנע. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' תקף אייכלר את האובססיה לדחוף שילוב נשים לכל מכרז, גם כשמדובר בנושא רבני.

ח"כ עזריה אמרה בתגובה כי "אני מודה למשרד הפנים, המשפטים ושירותי דת שנענו לדרישה שהעליתי בדיון הקודם וקבעו כי בוועדות האיתור לרבנים אזוריים יהיה ייצוג הולם לנשים, שירותי הדת במדינת ישראל ניתנים גם לגברים וגם לנשים, ואפילו יותר לנשים בגלל תחומים כמו מקוואות, נישואין והגירושין. לכן חשוב שבוועדת איתור ישבו נשים כדי לוודא שהרב הנבחר הוא רב שמבין את הצרכים של נשים".

עזריה הוסיפה כי "בגוף הבוחר לרבני ערים כבר יש היום ייצוג לנשים, וטוב שכך נעשה גם בבחירת רבנים אזוריים וישובים. כאשר בועדה בהכרח יש שני גברים לפחות – שהם נציגי מועצת הרבנות הראשית - ייצוג הולם לנשים הוא בסיסי ונצרך. טוב עשתה הועדה ושר הפנים כאשר שריינו מקום לנשים".

תגובת תנועת נאמני תורה ועבודה: "אנו מברכים את משרדי הפנים ושירותי דת על השינוי שנעשה בצו להכנסת ייצוג נשי הולם. ההחלטה מהווה חלק ממגמה לדמוקרטיזציה וייצוג הולם של הציבור בוועדות למינויי רבנים בפרט ובמועצות דתיות בכלל, ברוח החלטת בג״צ בעתירה שהגישה התנועה בנושא ייצוג נשים בוועדות למינויי רבנים".
אשה ועדת הפנים רבנים בחירה ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד