י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הילד המחבל מפסגת זאב נשלח ל-12 שנה בכלא

אחמד מנאסרה בן ה-13, שדקר יחד עם בן דודו בחור ישיבה ונער נוסף - נשלח לרצות 12 שנות מאסר

אחמד מנסארה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אחמד מנסארה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12 שנות מאסר נגזרו על המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב בו נפצעו בחור ישיבה ונער בן 13.

שופטי בית משפט המחוזי בירושלים, גזרו עליו היום 12 שנות מאסר, כפי שדרשה פרקליטות מחוז ירושלים. בנוסף לעונש המאס בפועל, בית המשפט המחוזי בראשות השופט יורם נועם קבע כי על המחבל לשלם פיצויים לשני הפצועים בסך 180 אלף ש"ח.

מנסארה נפצע קשה מירי השוטרים, ואושפז בבית החולים. בחקירתו אמר: "הייתי עם הבן דוד שלי, אבל לא אני דקרתי. אפילו ביקשתי ממנו שהוא לא ידקור. התחרטתי, למרות שבהתחלה יצאנו מהבית במטרה לדקור יהודים, אחרי שבן דודי שכנע אותי ללכת איתו. פשוט פחדתי". אולם על פי תיעוד מצלמות האבטחה, הוא נראה יחד עם בן דודו כשהם חמושים בסכינים.

תחילה רדפו אחרי תלמיד ישיבה חרדי שהיה בדרכו לביתו, דקרו ופצעו אותו, לאחר מכן תקפו נער בן גילו של מנסארה, נאור שליו, שהתיישב על אופניו, דקרו ופצעו אותו באורח קשה. מנסארה נדרס על ידי רכב ולאחר מכן הוכה על ידי אזרחים, בן דודו רץ לעבר שוטר כשסכין בידו ונורה.

נאור שליו (13), טופל ממושכות ביחידה לטיפול נמרץ ובמחלקה הכירורגית בבית החולים הדסה הר הצופים, ושוחרר לאחר כשבועיים מבית החולים כשהוא במצב טוב. הפצוע השני יוסף חיים בן שלום (21), שוחרר מבית החולים באותו השבוע.

שני מחבלים קטינים נוספים נשפטו ל11 שנות מאסר
11 שנות מאסר נגזרו על שני מחבלים בני 15-17 שהורשעו בביצוע פיגוע דקירה באיזור שער שכם, בו נפצע חובש כיפה.

בית משפט המחוזי בירושלים גזר על שני מחבלים קטינים, עונש מאסר של 11 שנים, לאחר שהורשעו בשני נסיונות רצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. על פי כתבי האישום בהם הודו והורשעו, לקראת צאת השבת פרשת יתרו, כ' בשבט, יצאו משער שכם שלושה צעירים חובשי כיפה וכן נערה.

שני המחבלים יחד עם חבר נוסף, הצטיידו הסכינים ובמוט ברזל, ולאחר שהתפללו במסגד אל אקצא, התקרבו במהירות לקבוצת היהודים ותקפו אותם מאחור. אחד היהודים, בן 17, נפצע באורח קל וסבל מדקירה במותן.

כאמור, בית המשפט גזר על השניים 11 שנות מאסר בפועל, שנתיים ועשרה חודשים על תנאי ופיצוי של 50,000 ש"ח כל אחד.

מחבלת הגז נשלחה ל-11 שנים בכלא
11 שנות מאסר נגזרו על המחבלת שפוצצה לפני כשנה בלון גז ופגעה בשוטר על רקע לאומני במחסום ליד מעלה אדומים

לפני כשנה, באוקטובר 2015, המחבלת אסראא געבאס (31) תושבת ג'בל מוכבר, לקחה מצית ובלון גז מבית בעלה שביריחו, והניחה אותם על המושב האחורי במכוניתה. על פי כתב האישום שהוגש כחודש לאחר מכן, געבאס נסעה בכביש 1 לכיוון ירושלים אך כקילומטר לפני מחסום א-זעים, היא נעצרה על ידי שוטר התנועה משה חן. כאשר שאל אותה השוטר מדוע היא נוסעת בנתיב תחבורה ציבורית קראה געבאס "אללה אכבר", פתחה את בלון הגז והציתה אותו. כתוצאה מכך התלקחה אש, ונגרם פיצוץ עז שהדף את השוטר לכיוון מעקה ההפרדה. לשוטר נגרמו כוויות בפניו ובחזהו.

"נסעתי לכיוון גבעת זאב ובדרך יש נתיב לתחבורה ציבורית. הבחנתי ברכב נוסע מאחור ובו אשה" סיפר השוטר משה חן. "המשכתי לנסוע והיא מתקרבת אליי. הרגשתי שמשהו לא בסדר. למזלי יצאתי עם שכפ"ץ. אמרתי לה: 'את עוברת עבירת תנועה', ואז היא אמרה: 'אללה אכבר'. יצא עשן וחשבתי שמשהו נשרף. רציתי להביא מטף ואז היה פיצוץ והבנתי שהיא מחבלת".

הרכב של שלושה שופטים גזרו עליה הבוקר (ב') 11 שנות מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וכן פיצויים של 20,000 ש"ח לשוטר משה חן.
אחמד מנסארה מחבל קטין פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד