י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב הותקף ותלמידיו מתגוננים: "הוא פעל לבקשת הרב אויערבך"

תלמידיו של הגר"צ שינקר מגיבים לפולמוס שמנהלים הפלגים באשדוד בעקבות ההשתוללות בהספד שנשא - וכפי שפורסם ב'בחדרי': "ראש הישיבה אינו צד לסכסוך, לא יתכן שנאום של רב קהילה בבית מדרשו ייחשב כהתערבות במחלוקת"

ההספד
ההספד

ביום חמישי האחרון מלאו י"ב חודש לפטירתו של הגאון רבי דב צבי קרלינשטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא באשדוד ורב קהילת "הפלג הירושלמי" בעיר, שמורכבת ברובה מתלמידיו ובוגרי ישיבתו. לאור זאת התקיים בבית המדרש המרכזי של הקהילה, "אבי עזרי", אירוע זיכרון בו נאמו הגאון רבי יעקב מרקוביץ ראש כולל באלעד והגאון רבי צבי שינקר ראש ישיבת "בית דוד" בבני ברק, ומי שמשמש כממלא מקומו של הרב קרלינשטיין כגאב"ד הקהילה עוד בחיי חיותו, זאת על פי דרישתו המפורשת של הרב קרלינשטיין ובברכת הגר"ש אויערבאך - מנהיגה הרוחני של הקהילה.

אלא שכזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מאז פטירתו של הרב קרלינשטיין זצ"ל, התגלעה מחלוקת קשה בישיבתו, כשמוקד הסכסוך הוא תפקיד ראש הישיבה שהתפנה, כאשר מן העבר האחד ניצב חתנו, הגאון רבי משה שמידע, ומי שמשמש בפועל בראשות הישיבה מאז פטירתו, ומאידך ישנם רבים המצדדים דווקא במועמדותו של הרב נחום רוזנבלט, ראש ישיבת "מאירת שמועה" בעיר, ומי שנחשב בעיניהם לממשיך מורשתו הרוחנית והתורנית של הרב קרלינשטיין. הרב שמידע זוכה לתמיכתו החד משמעית של הגר"ש אוירבך, מנהיגו של "הפלג הירושלמי" ששני הפלגים נמנים על נאמניו. הסכסוך גרם לקרעים קשים בין בחורי הישיבה ואברכי הקהילה המצדדים לכאן או לכאן.

מכיוון שכך, העובדה שאירוע המספד האמור אורגן על ידי גבאי בית הכנסת המשתייכים לפלג ה"נחומיסטים", גרמה למרבית המשתייכים לפלג ה"שמידעיסטים" להדיר את רגליהם ממנו וכן להתפרצות והתפרעות של כמה מהם במהלך ההספד שנישא ע"י הרב שינקר, תוך אלימות פיזית קשה, זאת לטענתם מאחר והאירוע התקיים בניגוד לדעתו של הגר"ש אויערבאך. מה שגרם לביזוי חמור של כבוד התורה של הרב שינקר, שהמשיך בהספדו כרגיל מיד לאחר הסתלקות המפגינים, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

אלא שכעת מגיבים תלמידיו של הרב שינקר לטענות ותוקפים את המתפרצים. לדבריהם, "כידוע לכל, ראש הישיבה מונה ע"י הרב קרלינשטיין זצ"ל, עוד בחייו, לשמש במקום באופן רשמי ומעשי כרבה ומנהיגה הרוחני של קהילתו באשדוד, על כל ההיבטים שבכך, כשאירוע ההכתרה התקיים במעונו של ראש הישיבה הרב אויערבך עוד בחיי חיותו של הרב קרלינשטיין וע"פ דרישתו המפורשת. אך עזות היא לטעון כי דרשת מספד של גאב"ד קהילה בבית הכנסת של קהילתו, כמוה כהתערבות במחלוקת זו או אחרת".

"מאז פרוץ המחלוקת המרה לפני קרוב לשנה, יודעים כל תושבי אשדוד כי ראש הישיבה הפסיק את דרשותיו וזמני המענה הקבועים שלו באשדוד, ואף מסרב לדרוך בעיר. כל זאת מחשש שמא מעשה כל שהוא שלו יתפרש כהתערבות לטובתו של אחד הצדדים. אין מי שכואב את המצב באשדוד יותר מראש הישיבה השופך דמעות כמים בתפלותיו ומתחנן להפסקת המחלוקת", הם טוענים.

"למרות כל זאת, בחוה"מ סוכות האחרון כאשר עלה ובא ראש הישיבה הרב שינקר למעונו של הגר"ש אוירבך בירושלים. הפציר בו הרב אויערבאך שישתתף באירוע הזיכרון לרב קרלינשטיין וינסה בכך לאחד את הקרעים, כשהוא אף ממקד את בקשתו, ומבקש מהגר"צ לדבר בגנות המחלוקת ובמעלת השלום".

"ראש הישיבה אכן נענה לבקשתו של הרב אויערבאך, והגיע לדרוש בדיוק בעניין המוסכם, אלא שאינטרסנטים מחוצפים שעינם צרה בהשתייכותם הפוליטית של גבאי בית הכנסת הפיצו שמועה כביכול הגר"ש אוירבך מתנגד לקיומה של עצרת המספד בתואנות שונות ומשונות, מה שהוביל לביזיון כבוד התורה החמור שראינו לצערנו, ולא נרחיב את הדיבור בתיאורים מסמרי השיער".

"אין ספק", מוסיפים התלמידים ל'בחדרי חרדים', "שאפילו כאשר ישנה מחלוקת כלשהי בין גדולי ישראל, זוהי זכותם המלאה, ואותם שועלים קטנים ומחוצפים שמתערבים בדבר שכזה, שלא לדבר על האלימות הקשה וחילול שם שמים וכבוד התורה שראינו שם, מראים היטב מיהו זה ששם שמים שגור על פיו ועושה כל מה שברצונו בשמם של גדולי התורה. מחרידה מאד התנצלותו הרפויה של הרב שמידע שניכר היה שלא נעשתה אלא כמס שפתים ולא כפי הראוי לאירוע חמור כגון זה". לסיכום אורים התלמידים כי, "ראש הישיבה חזר אמנם לתלמודו כאילו לא אירע דבר, אבל עלינו מוטלת החובה למחות ולהרעיש עולמות בכל צורה שביכולתינו".

ל"בחדרי חרדים" נודע עוד, כי בימים הקרובים צפוי לצאת מכתב מחאה וזעזוע בעניין, עליו יחתמו רבנים וראשי ישיבות המזוהים עם "הפלג", כשצפוי קרב קשה על פרסום המכתב בעיתון "הפלס", כששני הפלגים הניצים ינסו למשוך את עורכי העיתון לצד שלהם.
הרב אוירבך הרב שיינקר שמידעי נחומיסטים אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד