י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גפני נגד בנט: אל תקצץ לישיבות את מה שמותר לישיבות הסדר לקבל

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': יו"ר ועדת הכספים במכתב זועם לעמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, בעקבות החלטה שערורייתית לבטל תקצוב לישיבות בגלל "תקצוב כפול", כשבמקביל ישיבות ההסדר נהנות מתקציבים כפולים ללא הפרעה

גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

מתקפה חרדית נגד שר החינוך נפתלי בנט ומשרד החינוך, בעקבות אפליה חריפה בין הישיבות החרדיות לישיבות ההסדר: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר מכתב זועם לעמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, שבו הוא דורש לבטל את האפליה.

במכתב שמתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כותב גפני כי "הודעתם לאחרונה למוסדות נוח"ם שהינם מוסדות ייחודים כי אתם מעכבים את התמיכה למוסדות אלו עקב תיקצוב נוסף ממשרד הרווחה", לדברי גפני, "מוסדות נוח"ם עוסקות בטיפול בתלמיד כולל היותו בפנימייה ועל כן תקצוב המוסד ממשרד הרווחה ואין מדובר בכפל תמיכה".

"יתירה מזאת", הוסיף יו"ר ועדת הכספים כי "האגף בראשותך משלם תקציבים כפולים במשך כל השנים כמו ישיבות הסדר שהתעריף על אותה פעולה גבוה יותר ומקבלים תמיכה נוספת ממשרד הביטחון על אותה פעולה, לאחרונה תלמידים עולי אתיופיה בישיבות מסוימות וכן הלאה".

גפני מסכם את המכתב: "על כן, ובהמשך לשיחתנו הנני דורש לבטל החלטה זאת שבפועל מדובר על פעילויות והוצאות שונות ואין בה כפל תמיכה".

מכתבו של גפני מגיע לאחר שמשרד החינוך הוריד תקציבים לישיבות, בטענה כי מדובר ב"כפל תקציבים", לדבריו של גפני, כאשר מדובר בישיבות הסדר – באופן מפתיע אותו "כפל תקציבים" מאושר והכסף זורם ללא עיכובים.





נפתלי בנט מכתב משה גפני ישיבות תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד