י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סערת ענק בתקשורת הישראלית: נתניהו השתלח באילנה דיין

סערת ענק בתקשורת הישראלית • באופן חסר תקדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להגיב לתחקיר עליו ועל רעייתו בתגובה משתלחת כנגד העיתונאית אילנה דיין: "אין לה טיפת יושרה מקצועית". דן מרגלית: "ביבי, תתבייש!" • כל הפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת ענק בתקשורת הישראלית • באופן חסר תקדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להגיב לתחקיר ששודר הערב (שני) בתכנית "עובדה" ב"ערוץ 2" בנוגע להתנהלותו במשרד ראש הממשלה, ולהתערבות לכאורה של רעייתו שרה בניהול המדינה, בתגובה משתלחת וחסרת תקדים כנגד העיתונאית אילנה דיין שערכה את התחקיר.

כאמור, דיין שידרה הערב תחקיר בנוגע להתנהלותו של נתניהו, כאשר בכירים לשעבר במשרד ראש הממשלה סיפקו פרטים על מאחורי הקלעים של ההתנהלות במשרד, ועל התערבותה לכאורה של רעייתו שרה בנעשה בה.

בתגובה, ראש הממשלה בחר לשלוח תגובה חסרת תקדים בחריפותה כנגד דיין. מדובר בתגובה ארוכה, בה השמיץ נתניהו את דיין וטען כי היא פועלת מטעם השמאל כדי להפילו. בנוסף, נתניהו טען כי בכירים מהמשאל, כמו גם אבו מאזן, מקבלים יחס ידידותי מדיין.

"מעניין אם אילנה דיין, שמתיימרת להיות אבירת חופש הביטוי, תביא את תגובתנו במלואה, ללא צנזורה" נפתחת תגובת ראש הממשלה, תגובה שהוקראה במלואה בתכנית וארכה לא פחות מ-5:47 דקות.

"הגיע הזמן להסיר את המסכה מעל פניה של אילנה דיין, שהוכיחה פעם נוספת שאין לה אפילו טיפת יושרה מקצועית" מסר נתניהו. "אילנה דיין היא בין המובילים של העליהום המתוזמר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד להפיל את ממשלת הימין ולהביא להקמתה של ממשלת שמאל.

"דיין לא מסתירה את כוונותיה. רק לפני שבועיים הכריזה מלחמה נגד ראש הממשלה בכינוס בנושא התאגיד, כשאמרה: "אנחנו חייבים לנהל את המאבק הזה כמו שלא ניהלנו אף מאבק אף פעם". אמרה וכעת עושה. התכנית שלה הערב אינה אלא תשדיר תעמולה פוליטי נגד ראש הממשלה ורעייתו שכולו מיחזור של רכילות מסולפת ושקרים מרושעים".

עוד מסר נתניהו בין היתר: "איבתה של דיין לראש הממשלה ידועה, כמו גם דעתה על בוחריו. כשראיינה את נשיא ארה"ב ברק אובמה, היא אמרה: "רוב הציבור בישראל בחר בנתניהו לתפקיד – זה חלק מהבעיה!". כלומר, לאילנה דיין יש בעיה לא רק עם ראש הממשלה נתניהו אלא גם עם העם...".

נתניהו עוד הוסיף כהנה וכהנה, אך התגובה המשתלחת וחסרת התקדים של נתניהו הובילה לסערת ענק בתקשורת הישראלית, כאשר בכירי המערכת הפוליטית ועיתונאים בכירים הגיבו בחריפות.

כך למשל הפרשן הבכיר של "ישראל היום", עיתון הבית של נתניהו, שעד היום ביקר את נתניהו אך נמנע מלעשות זאת בחריפות יתר, החליט לחצות את הקווים כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "צפיתי במכתב התגובה המסית ומסיט של ביבי בתגובה לביקורת עניינית של אילנה דיין על ניהול לשכת ראש הממשלה. ביבי, תתבייש! גם כל שר וח"כ ששותק".

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק: "ירד מהפסים לגמרי. פסיכולוגים יאמרו: זה מתחיל באות פ'"

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה בוז'י הרצוג הגיב אף הוא: "ההסתה אותה הסתה. השנאה אותה שנאה. המנהיג אותו מנהיג".

חה"כ שלי יחימוביץ: "אחד הרגעים המכוננים בתולדות העיתונות בישראל. אחד הקשים בתולדות חופש העיתונות, ואחד ראש ממשלה שאיבד את זה. מצדיעה לך אילנה".

חה"כ עמר בר לב: "עדכנו אותי באיומים שאילנה דיין תקבל על חייה ואני מבטיח שאשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותי כדי להגן עליה ועל העיתונות החופשית בישראל".

עמית סגל מערוץ 2: "הרגע שבו אילנה דיין מקריאה לאט ובהטעמה כל מילה מתגובתו הבוטה של נתניהו נגדה - מופת עיתונאי".

ברק רביד מהארץ: "אילנה דיין הוכיחה הערב שוב כי היא גדולת העיתונאיות של עם ישראל. כתב הפלסתר המביש של נתניהו נגדה הוא אות כבוד לקריירה המפוארת שלה. יישר כוח"

בן כספית ממעריב: "שידור חשוב ואמיץ של עובדה. ברוך בואך, אילנה לרשימה השחורה. לפחות אני (ורביב דרוקר) כבר לא לבד".

רועי שרון מערוץ 10: "לא יודע מי ניסח את התגובה לאילנה דיין, אבל היא עשתה לו בית ספר שעוד יילמד בחוגים לתקשורת".

הד"ר חיים שיין, ישראל היום: "לצערי לשכת ראש הממשלה טעתה בתגובה שלה לתכנית הרכילות האולטימטיבית של אילנה דיין. התגובה היתה צריכה להיות בת 4 שורות. התגובה הארוכה והאישית הפכה את אילנה דיין לגיבורה בעיני השמאל. מכיוון שהמצב בישראל טוב, אין ביקורת רצינית, אז בוחרים להתעסק בהבלים, בחסות תסכול אישי עמוק".

סמי פרץ, עורך "דה מרקר": "אילנה דיין עלתה הערב לדרגת איראן".

ציפי לבני: "תגובת ראש הממשלה לדיין מעידה לא פחות מהתחקיר מי עומד בראש ממשלת ישראל. אסור לשתוק מול הסימון, ההסתה והרדיפה - אלא לפעול במשותף להחלפתו ולהצלת הדמוקרטיה בישראל. זה המאבק שהתחלנו בכיכר בשבת - ואנחנו חייבים להמשיך בו".

ח"כ אראל מרגלית: "תגובתו של נתניהו לאילנה דיין היא התרת דם לכל דבר, תחום שבו מתמחה נתניהו כבר 21 שנים. נתניהו עקף היום את הצל מימין. בהסתה שמביישת את גדולי הטוקבקיסטים, בפראנויות של איש רדוף. כל יום נוסף שבראש ממשלת ישראל עומד נתניהו הוא סכנה למדינה. נקודה".

יו"ר מרץ זהבה גלאון: "אם למישהו עוד היו ספקות שנתניהו לא כשיר לכהן כראש ממשלה, התגובה שלו לאילנה דיין הערב סגרה את הסיפור, אם נתניהו לא רוצה שיעשו עליו תחקירים עיתונאיים הוא בחר בתפקיד הלא נכון. התגובה שלו היא אבדן עשתונות פרנואידי שאסור לעבור עליו לסדר היום".

נתי טוקר, "דה מרקר": "גאון, גאון הביבי הזה. שוב, כולם מדברים על התגובה, ואיך אילנה הקריאה אותה בהטעמה, ולא על הפחד מהדרך שבה מתקבלות החלטות במקום הכי חשוב במדינה".
אילנה דיין בנימין נתניהו ערוץ 2 דן מרגלית עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד