כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו במקלב נגד משרד החינוך: "בגלל ייקור הצהרונים - הורים יקרסו"

משרד החינוך הודיע על ייקור שכר הצהרונים, ומקלב דרש את כינוסה של הוועדה לזכויות הילד • במהלך הדיון זעק הח"כ הדגלאי אורי מקלב את זעקתם של ההורים למשפחות ברוכות ילדים, מה שעזר - צפו בווידאו הבלעדי

ח"כ מקלב, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ח"כ מקלב, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

דרמה חדשה? משרד החינוך מבקש לייקר את מחירי הצהרונים המסובסדים על ידי המדינה, ולעלות להורים את התשלום החודשי מ-20 ש"ח דמי השתתפות עצמית ל-100 ש"ח. בתגובה אמר ח"כ אורי מקלב כי "ייקור מחירי הצהרונים יאלץ את הורים רבים להוציא את ילדיהם מהמערכת". לדבריו, "מלבד המחסור בצהרונים קיים ייקור משנה לשנה וההורים מתקשים לעמוד בסכומים המצטברים".

מקלב התייחס לנושא אתמול במהלך דיון שקיימה הוועדה לזכויות הילד לבקשתו, בנושא הייקור הצפוי בדמי ההשתתפות של ההורים בצהרונים החל מהשנה הבאה, ובהתאם לכך סוכם כי הוועדה תפנה בדרישה למשרד החינוך לעצירת ההתייקרות הצפויה בשנה הבאה בדמי ההשתתפות של הורים בצהרונים לילדיהם והוא יישאר על סך של 40 שקלים בלבד.

כזכור, כבר במהלך פגרת הקיץ של הכנסת, כאשר נודע שבמסגרת הקיצוץ בתקציבו מבקש משרד החינוך לייקר את דמי ההשתתפות של ההורים בצהרונים – פנה מקלב אל יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) ודרש ממנה לכנס בהקדם את הוועדה לדיון בנושא והוועדה אכן התכנסה לדון בכך עם פתיחת מושב החורף של הכנסת.



במהלך הדיון סקר מקלב את התפתחות הסבסוד בצהרונים לילדים, והסביר כי כחלק מיישום מסקנות ועדת טרכטנברג שהוקמה לאור המחאה החברתית, אימצה ממשלת ישראל את ההחלטה לסבסד באופן מלא את מערך הצהרונים לילדים בערים הנמצאים באשכולות 1-3 בדירוג הסוציו-אקונומי. במהלך השנים שעברו מאז הוקטן הסבסוד ותחילה נדרשו ההורים לשלם 20 שקל כדמי השתתפות ובשנה הבאה הם יידרשו לשלם 40 שקלים.

"ההחלטה לאפשר לילדים מהשכבות החלשות לשהות בצהרונים עם תכניות מעשירות ולקבל ארוחה חמה ומזינה היא מבורכת ומקלה מאוד על הוצאות ההורים, אך אנו חשים שחל בה כרסום גדול. כעת מנסים כנראה במשרדי החינוך והאוצר להחזיר את המצב לקדמותו בזליגה של ייקור משנה לשנה, בתחילה העלו את דמי השתתפות ל-40 שקלים. ומי יודע וכעת הכוונה לדרוש תשלום של 100 שקלים ובסופו של תהליך נראה ביטול מלא של הסבסוד", התריע ח"כ מקלב בפתח הדיון.

לדבריו, "ייקור משמעותי כפי שמתכנן משרד החינוך יביא למצב שבו הורים לא יהיו מסוגלים לשאת בתשלום הצהרונים – בוודאי כאשר מדובר במשפחות ברוכות ילדים והסכום הזה מצטבר ומשמעותי שהם לא יוכלו לעמוד בו לצד ההוצאות המשמעותיות האחרות המושתות על ההורים בישראל. אם הילדים מהשכבות החלשות ייפלטו אל מחוץ למערכת בשעות הללו וייפגעו".

בתום הדיון, כאמור, הודיעה יו"ר הוועדה כי תפנה למשרד החינוך בדרישה להקפיא את הייקור המתוכנן לשנת הלימודים הבאה.
מקלב סערת הצהרונים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד