כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

טרגדיה מרה: הבחור אלכסנדר זיסקינד סולומונס הלך לעולמו

לאחר שבועות בהם נלחם על חייו, כשבני משפחתו סובבים את מיטתו, הבוקר השיב את נשמתו תלמיד ישיבת קפלן שנפל מגובה בעת פירוק הסוכה - נכדו של ראש ישיבת 'רבנו חיים עוזר' הרב מנחם צבי ברלין • חבריו ל'בחדרי': "בן עליה של ממש"

אלכסנדר זיסקינד סולומונס ז"ל
אלכסנדר זיסקינד סולומונס ז"ל

טרגדיה קשה - מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הבוקר (ג') הבשורה הקשה על פטירתו של הבחור החשוב אלכסנדר זיסקינד סולומונס ז"ל, מחשובי הבחורים בישיבת 'נתיב הדעת' (קפלן) בירושלים ונכדו של ראש ישיבת רבינו חיים עוזר הגאון רבי מנחם צבי ברלין, כשהוא בן 18 בפטירתו.

ביום חמישי, יומיים לאחר חג הסוכות ויממה לפני יום הולדתו השמונה עשרה, הוא עלה לגג הבניין בו מתגורר ברחוב השל"ה בבני ברק לפרק את הסוכה. כשהיה למעלה עמד על תקרת זכוכית וזו התנפצה, ובעקבות כך הוא נפל מגובה של כ-3 קומות לתוך חדר המדרגות. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ. במשך שבועות הוא נאבק על חייו תוך שבני משפחתו, יחד עם הסבא הגרמ"צ ברלין, לא עוזבים את מיטתו.

בהיכלי הישיבות העתירו לרפואתו ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל', אך הבוקר נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

אלכסנדר זיסקינד ז"ל נולד בכ"ו תשרי תשנ"ט לאביו הרה"ג רבי אליהו אליעזר סולומונס, מרביץ תורה מפורסם בצרפת, ולאמו מרת רבקה שתחי' - בתו של הגאון רבי מנחם צבי ברלין ראש ישיבת "רבינו חיים עוזר" בבני ברק, ומוותיקי ראשי הישיבות.

בילדותו למד והתחנך בתלמוד תורה 'באר יהושע' בבני ברק, שם עשה חיל בלימודיו. לישיבה לצעירים נסע לירושלים ללמוד בישיבת 'קול תורה' בבית וגן שם התחבב על רבותיו, ראשי ורבני הישיבה. משם המשיך לישיבה הגדולה 'נתיב הדעת' (קפלן) בירושלים וחיש הפך לאחד הבחורים המצוינים בישיבה.

חברו משנות החיידר "באר יהושע" בו למדו יחד, מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא "חייב לו הכרת הטוב. אני הייתי ילד דחוי בכיתה, והילדים היו מתעללים בי. הוא היה תמיד שומר עלי ודאג לשלומי תדיר"‏.

"הוא היה פרח" מספרים חבריו ל'בחדרי חרדים', "בן עלייה ממש שכל חייו רק לשקוד בתורה, הוא היה עדין נפש פאר המשפחה, כל בני הישיבה אהבו אותו, היה לו יראת שמים אמיתית".

אחד מבני משפחתו מספר - "בתחילת ליל הושענא רבא הוא הלך ללמוד עם הסבא ר' מנחם צבי, מספר שעות ואז הלך להיכל הישיבה ללמוד כל הלילה. כפשוטו - הוא לא עזב את הגמרא".

ההלוויה בשעה 13:00 בצהריים מבית הוריו ברחוב השל"ה 6 בבני ברק דרך בית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב ברלין אלכסנדר זיסקינד סולומונס טרגדיה בסוכה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד