י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

האם ניו המפשייר מבשרת על הפסדו של טראמפ?

הישורת האחרונה: ב-CNN כבר לא בטוחים בניצחונה של קלינטון, אך ההתפתחויות האחרונות במספר עיירות קטנות במדינה הזעירה ניו המפשייר עשויות להצביע על ניצחון לקלינטון

האם ניו המפשייר מבשרת על הפסדו של טראמפ?
רויטרס

רשת סי אן אן, אחת מרשתות התקשורת האמריקניות שאינה מסתירה את תמיכתה העקבית במועמדת לנשיאות של הילרי קלינטון, מציגה הבוקר (ג') את תמונת הסקרים המעודכנת מבחינתה, והמתייחסת לחלוקה המכרעת של האלקטורים על פי מדינות.

לפי הניתוח המעודכן הבחירות הופכות להיות צמודות במיוחד עם נטייה קלה לטובה טראמפ דווקא. מדינת ניו המפשייר הזעירה משמשת על דרך כלל לאינדיקציה למה שקורה בכלל מדינות ארצות הברית וזה בדיוק מה שקורה בה: ממדינה צבוע בכחול דמוקרטי היא הופכת לזירת קרב. כאשר ההתפתחויות האחרונות מציעות על נטייה במדינה הזעירה לטובת החמור הדמוקרטי.

לפי הסקרים האחרונים מדינת מיין כבר אינה מתנדנדת ותומכת במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, כך גם מדינת יוטה. ומה שמכריע את הכף, מדינת המפתח אוהיו הופכת ממדינה מתנדנדת למדינה רפובליקנית. במקביל הדמוקרטים מאבדים את אחיזתם בניו המפשייר והיא עוברת להיות זירת קרב.

אך עדיין לקלינטון יש יותר אלקטורים בטוחים, אך מי שיכריעו את המערכה הם המדינות ביניהם פלורידה וצפון קרוליינה והם שיקבעו מי יקבל את 270 האלקטורים שיכריעו את הבחירות.

ניו המפשייר היא מדינה זעירה שארבעת האלקטורים שלה אינם יכולים להכריע את המפה אבל במדינה יש כבר עיירות קטנטנות שכבר סיימו להצביע בהן ועל פי הדיווחים הילרי קלינטון היא זו שניצחה. עם כי בשל הרכב האוכלוסיה שלה היא מהווה על דרך כלל מדגם מייצג של הבחירות.

מי שמנצח בה בדרך מנצח את הבחירות. בעיירה הארטס לוקיישן הקטנטנה קיבלה קלינטון 17 קולות, לעומת 14 לטראמפ, שלושה לג'ונסון, ואחד לברני סנדרס וג'ון קייסיק. חלוקה דומה דווחה גם בעיירות אחרות במדינה.
טראמפ קלינטון בחירות ניו המפשייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד