כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קרע חדש? בן דהן נגד ש"ס עקב בחירות הרבנים

הקריטריונים שקבע אלי בן דהן לבחירות רבנים אזוריים עומדים להשתנות, והוא יוצא למאבק נגד הניסיון של ש"ס להעמיק את השפעתה על הליך הבחירה

קרע חדש? בן דהן נגד ש"ס עקב בחירות הרבנים
פלאש 90

הבית היהודי במתקפה נגד ש"ס על רקע מינוי רבנים אזוריים במושבים ובמועצות: אמש (שני) פנתה לשכתו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן למשרד המשפטים בפנייה דחופה על מנת לעצור את שינוי תקנות שירותי הדת היהודיים העוסקות בבחירת רבני מושבים ורבנים אזוריים.

בקדנציה האחרונה הוביל סגן שר הדתות דאז אלי בן דהן את שינוי תקנות בחירת הרבנים בהתיישבות. לטענת הבית היהודי, השינוי הגיע לאחר שהתגלו אי סדרים באופן הבחירה הישן ומתוך מטרה לאפשר למושבים ולקיבוצים את כוח הבחירה בבחירת רב המתאים להם.

מודל ההעסקה שנקבע הוא שרבני ההתיישבות ייבחרו על ידי הקהילות עצמם מתוך תפיסה שאופיו ותפיסתו של הרב, צריכים להתאים לאופיו של המקום ושל התושבים, ויחויבו בחובת דיווח נוכחות ופעילות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים הגיעה לידיעתו של סגן השר בן דהן כי המשרד לשירותי דת נמצא במו"מ לשינוי התקנות באופן שיעביר את הכוח מהקיבוצים ומהמושבים לראשי המשרד כיום ולפוליטיקאים.

כך לדוגמא בבחירת רב אזורי - הגוף הבוחר יוגדל מ-3 ל-5 חברים, כך ש-3 מתוך 5 הקולות בהצבעה על זהות הרב, יהיו שייכים לרבנות הראשית ולמשרד הדתות לשלטון המרכזי ולא לנציגי המועצה האזורית.

גורמים בסביבתו של סגן השר בן דהן מסרו כי: "שינוי התקנות נעשו מתוך כוונה לקרב את עם ישראל למסורת ישראל ומתוך ידיעה ברורה כי הדבר הנכון הוא שחברי הקהילות עצמם הם אלו שייבחרו את הרב המתאים להם. כל אזרח במדינת ישראל צריך להצטער על אישור השינוי בתקנות כפי שמסתמן כרגע. בחירת רב אינה צריכה להיעשות על ידי הפוליטיקאים."

נזכיר כי בשנת 2014 התבשרו 69 מושבים, קיבוצים, ומועצות אזוריות כי זכו בתקן של רב ובחרו את הרב המתאים להם ביותר.

עד לשעה זו לא התקבלה תגובת משרד המשפטים.
אלי בן דהן שס בחירות רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד