כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מכה לרפורמים: אמסלם בעד הגישה החרדית

יו"ר ועדת הפנים המליץ לראש הממשלה לבטל את מתווה הכותל ולשמר את סידורי התפילה שהיו נהוגים בעבר

הכותל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכותל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרפורמים והקונסרבטיבים קיבלו היום (ג) מכה קשה - לאחר שתלו את תקוותיהם בועדת הפנים ובעומד בראשה ח"כ דודי אמסלם, שדנו במתווה הכותל וביישומו, קורא היום אמסלם לראש הממשלה לבטל את המתווה ולחזור לסידורי התפילה שהיו נהוגים עד כה.

בתום הדיון שערך בנושא אמר אמסלם כי "זה ינמיך את הלהבות ויוריד את המחלוקת. העלאת הנושא היא הפוטנציאל הנפיץ. ואם יהודים אמריקאים יעלבו, זה בסדר".

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל אמר בדיון כי "בשבוע שעבר בראש חודש הנחיתי את הסדרנים לא להמשיך במאבק. למרות שגברים נכנסו לעזרת נשים. מצער מאד".

ח"כ יואב בן צור אמר כי "הפרובוקציות שאתם מנסים ליצור, אם הן היו קשורות לבתי תפילה אחרים לא הייתם עושים זאת. אני לא יודע כמה מעניין אותם הנושא הדתי. רוצים לשנות סדרי בראשית. אף אחד לא יוכל לעקור מסורת ולא לפגוע ברגשות מתפללים".

ח"כ ישראל אייכלר פנה לח"כי מר"צ ואמר: "אתם הצהרתם שאינכם מאמינים בה' השוכן בציון. אתם באים לכותל רק להילחם נגד הדת ואל תדברו בשם המאמינים", עוד אמר ח"כ אייכלר כי "כנופיות הקרן הריפורמית אינה מייצגת את יהדות אמריקה. הם הסיקריקים הרפורמים שמסיתים נגד ישראל".

לדבריו של אייכלר: "זה לא מאבק על הכותל. הם רוצים לאסור את הדת היהודית במרחב הציבורי. זה מה שמייסד הריפורמה אמר: 'היה אדם בצאתך ויהודי באהלך'. בכך קבע שיהודי ואדם זה דברים סותרים. הם משתמשים במשטרה ובבג"צ כדי להילחם ביהדות. אני מזהיר את שופטי בג"צ שעל פי החוק אסור להם להתערב במקומות הקדושים. אם הם יתערבו בכותל זו הפרת חוק מצידם".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "אני מתפלא איך אנשים אינטליגנטים מנהלים דיון כזה. מה קרה בכותל כל השנים? מאות מיליונים מרחבי העולם ביקרו בו, נוצרים ויהודים כאלה ואחרים. איפה הייתה בעיה ללחוש תפילה בכל שפה? איפה הפריעו פעם למישהו בכותל? בתקופה האחרונה יש פרובוקציה מתוכננת, ממומנת ומתוקשרת היטב. תנועה שהדבר האחרון שהיא מקדשת זה את הישן, פתאום נלחמת על האבנים הכי ישנות".
רפורמים קונסרבטיבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד