כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מתח שיא: מערכת הבחירות הגיעה לישורת האחרונה

מערכת הבחירות בארה"ב מגיעה לישורת האחרונה והמתח מגיע לשיאו • עשרות מיליונים כבר הצביעו וההכרעה דרמטית - מי יהיה מנהיג העולם החופשי ויעצב את מדיניות ארה"ב בשנים הבאות • טראמפ: "הכל טוב" • קלינטון: "הרגשה מיוחדת"

(רויטרס)
(רויטרס)

מערכת הבחירות בארה"ב מגיעה היום (שלישי) לישורת האחרונה, והמתח בארה"ב, כמו גם בעולם כולו, מגיע לשיאו. עשרות מיליוני אמריקנים כבר הצביעו בשבועות האחרונים, והיום הצטרפו אליהם עשרות מיליונים נוספים שיצאו לקלפיות לבחור בעיקר את הנשיא, או הנשיאה, הבאים, ויקבעו מי יהיה מנהיג בעולם החופשי.

בנוסף, האמריקנים יצביעו עבור נציגיהם בסנאט, ובשורה נוספת של הצבעות לתפקידים מסויימים ואף על חוקים שונים במדינות השונות.

מדובר במערכת הבחירות הכי משוגעת/מטורפת/דרמטית שידעה ארה"ב מאז היווסדה. עיני העולם כולו נשואות אל המערכה, שעל פי דעת רבים, תקבע את עתידה של המעצמה הגדולה בתבל בעשרות השנים הקרובות.

לפנות ערב (שעון ישראל) הגיע המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, יחד עם רעייתו מלאניה, אל בית ספר במנהטן כדי להצביע. טראמפ התקבל בקריאות בוז על ידי תומכי קלינטון.

לאחר שתרם כסף בדוכן למכירת עוגות שהוצב במקום, נשאל מה המצב ההצבעה במדינות המתנדנדות ככל הידוע לו. "באופן כללי, הכל טוב מאוד" אמר המועמד הצבעוני והוסיף, "זה כבוד גדול, כבוד ענק". טראמפ הוסיף כי הוא מרגיש בטוח לגבי תוצאות הבחירות, וקרא למצביעים: "עשו את אמריקה גדולה שוב, זה הכל".

זמן קצר קדם לכן הגיעה מועמדת המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, יחד עם בעלה ביל לצ'פאקווה שבניו יורק, שם הצביעו. עם יציאתה מהקלפי אמרה קלינטון לרשת ABC כי "זו הרגשה מיוחדת. אני יודעת כמה אחריות יש כאן. אני יודעת כמה אנשים סומכים על תוצאות הבחירות ומה המשמעות של הבחירות האלה לאומה שלנו. אעשה את כל שביכולתי בתקווה שגם אנצח היום". ביל קלינטון נראה מחויך ואמר: "חיכיתי לרגע הזה 15 שנה".

בסקרים האחרונים לקראת הבחירות הצליחה קלינטון לעצור את הסחף שנוצר בשבועות האחרונים לכיוונו של טראמפ. הסקר האחרון של רשת הטלוויזיה ABC והעיתון "וושינגטון פוסט" מראה שהמועמדת הדמוקרטית מובילה בארבעה אחוזים על טראמפ.

על פי הסקר, קלינטון מקבלת 47% לעומת 43% שמקבל טראמפ. 4% אמרו שיצביעו למועמד הליברטני גארי ג'ונסון ואילו המועמדת מטעם הירוקים, ג'יל שטיין, קיבלה אחוז אחד בלבד.

נזכיר שתוצאות הבחירות לא תלויות במי מצליח לגרוף את מירב הקולות, אלא מי מצליח לצבור יותר אלקטורים, כאשר מספר הזהב הוא 270 אלקטורים.

אתמול העריכה סוכנות הידיעות רויטרס שהסיכויים של קלינטון לנצח הם 90%, אך היתרון שלה בסקרים במדינות מתנדנדות כמו פלורידה ואוהיו קטן. הסטטיסטיקאי ואיש הסקרים נייט סילבר העלה היום את הסיכויים של קלינטון לנצח ל-71%, לעומת 65% בפעם האחרונה.
המרוץ לבית הלבן הילרי קלינטון דונלד טראמפ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד