י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב בוארון על המקובלים שחזו את התוצאות: "נבואה ניתנה לשוטים"

באורח נדיר, הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הפוסקים בעולם התורה הספרדי, התייחס לבחירות לנשיאות ארה"ב • על המקובלים שחזו את התוצאות: "נבואה ניתנה לשוטים" • ומהי הברכה שצריך לברך על הילרי קלינטון ודונלד טראמפ

הרב ציון בוארון. צילום: יעקב כהן
הרב ציון בוארון. צילום: יעקב כהן

באורח נדיר, הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הפוסקים בעולם התורה הספרדי, התייחס לבחירות לנשיאות ארה"ב, המגיעות בשעות האחרונות לקיצן. הרב ביטל את הניסיון של רבנים מקובלים לחזות את תוצאות הבחירות ואמר כי "נבואה ניתנה לשוטים".

את הדברים אמר הרב בשיעור תורני שמסר הערב (שלישי) בבית שמש. כזכור, בימים האחרונים התפרסמו ברשתות החברתיות, בשמם של מקובלים שונים, חיזוי לכאורה של תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב.

בעוד אחד המקובלים טען כי המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ ינצח, בשמו של מקובל אחר נטען כי דווקא המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, תזכה בניצחון מוחץ.

כאמור, הרב בוארון הגיב לדבריהם בביטול גמור ואמר כי "דבריהם מהבל ימעטו". הרב אף ציטט את הגמרא במסכת בבא בתרא: "מיום שחרב בית המקדש, ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים". ‏

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרב הוסיף בעניין הבחירות ואמר: "ידועה אמירתו של המגיד מישרים, הגאון הצדיק רבי יעקב גלינסקי זצ"ל, כי כאשר מכוונים בברכת 'שלא עשני גוי', אין הכוונה על כל ערבי מהשוק וכדומה שדברים פשוטים הם, אלא אפילו על נשיא ארצות הברית ביום היבחרו. לכן מחר בבוקר תכוונו בברכת 'ברוך שלא עשני גוי' על הנשיא או הנשיאה שיבחרו - יהיה מי שיהיה".
הרב ציון בוארון בחירות בארצות הברית רבנים מקובלים שלא עשני גוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד