י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ניצחון העם על התקשורת: נשיא ארצות הברית ה-45 - דונלד טראמפ

שנה אחרי שפתח במירוץ שנראה חסר סיכוי, הוכרז הטייקון הרפובליקני כמנצח הבחירות אחרי שלקח את מרבית מדינות המפתח ובניגוד לכל התחזיות וההערכות המוקדמות שדיברו על ניצחון מוחץ לקלינטון • הרפובליקנים ניצחו גם בבתי הנבחרים

ניצחון העם על התקשורת: נשיא ארצות הברית ה-45 - דונלד טראמפ

זה נגמר בנוק אאוט, טירוף, הלם: העולם כולו הוכה בתדהמה, כשבניגוד לרוב הסקרים והתחזיות, הפרשנויות והניתוחים המלומדים, דונלד טראמפ נבחר לתפקיד הנשיא ה-45 של ארה"ב.

זה היה נראה צמוד, אבל כבר בשלבים המוקדמים של הלילה ניכרה שליטתו של טראמפ ברוב מדינות המפתח, כשהדגש הוא על פלורידה ואוהיו. גם השעון המפורסם באתר הניו יורק טיימס שפתח את הערב עם 90% לקלינטון, נע בקצב מהיר מקצה לקצה.

בשעות הבוקר הוכרעה ההתמודדות עם פרסום הידיעה של זכייתו בפנסילבניה, וחציית הרף הדרוש של 270 אלקטורים. קלינטון הרימה טלפון לטראמפ, ובירכה אותו על הניצחון.

"סליחה שחיכיתם, זה עסק מסובך", פתח טראמפ, "בדיוק קיבלתי שיחה משרת החוץ לשעבר קלינטון. היא בירכה אותנו על הניצחון, בירכתי אותה ואת משפחתה על הקמפיין הקשה. היא נאבקה קשה. הילרי עבדה במשך תקופה ארוכה מאוד וקשה מאוד, ואנחנו חייבים לה תודה על שירותה למדינה.

"כעת אמריקה צריכה לאחות את פצעי הפילוג. לכל הדמוקרטים, הרפובליקנים ברחבי המדינה – הגיע הזמן להתאחד כעם אחד. אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם. זה חשוב לי. נעבוד יחד, ונאחד את המדינה האדירה שלנו. זה לא היה קמפיין, אלא תנועה אדירה, שהורכבה ממיליונים, גברים ונשים חרוצים שאוהבים את מדינתם ורוצים עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם. אמריקנים מכל הגזעים, הדתות, הרקע, שרוצים שהממשלה תשרת את האזרחים – וכך היא תעשה.

"ניתן עבודה למיליונים מאנשינו, נדאג לוותיקי הצבא, הזמן שהעברתי איתם בקמפיין היה משעותיי היפות ביותר. נפתח בפרויקט לצמיחה לאומית ונחדש את החלום האמריקני". הוא אמר כי יכפיל את הצמיחה כדי ש"תהיה לנו הכלכלה הגדולה בעולם.

טראמפ התחייב כי - "נסתדר עם כל המדינות שמוכנות להסתדר איתנו. אף חלום אינו גדול מדי. שום דבר שאנחנו רוצים לעתיד שלנו אינו מחוץ לטווח ההשגה. אמריקה לא תתפשר על דבר מלבד הטוב ביותר. נחלום שוב על דברים יפים ומוצלחים עבור מדינתנו. אנחנו נחפש מכנה משותף, לא עוינות.

"בתום ארבע שנים, אתם תאמרו שזה היה משהו שהייתם גאים מאוד לעשות. אף שהקמפיין נגמר, העבודה שלנו בתנועה הזאת רק מתחילה. נעשה עבודה שאני מקווה שתהיו ממש גאים בנשיא שלכם. זה הכבוד שלי, זאת הייתה תקופה מדהימה. אני אוהב את המדינה הזאת".

יותר ממאה מיליון אמריקנים השתתפו בבחירות, בהן זכה טראמפ בפער של יותר ממיליון קולות מיריבתו קלינטון. אך מלבד זאת, זוכה טראמפ במשהו שלא קרה כבר שנים רבות בארה"ב - שתי בתי נבחרים שיעמדו לצידו, לאחר שמוקדם יותר הבטיחו הרפובליקנים את המשך שליטתם בקונגרס, ועד כה נראה כי גם בסנאט הם שמרו על הרוב.

בהקשר הפנים חרדי מדובר בכישלון לסאטמר שתמכו בקלינטון, ובהישג ליהדות החרדית שהצהירה רשמית על תמיכתה בטראמפ, בהובלת ראש ישיבת פילדלפיה הגר"ש קמינצקי, שהגרי"ג אדלשטיין הכריע כי הוא 'מרא דאתרא' בארה"ב, כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים'.
דונלד טראמפ הילארי קלינטון תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד