כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מהרצוג עד אלי ישי: הפוליטיקאים מברכים את טראמפ

חברי הכנסת ונבחרי הציבור כבר שיגרו את ברכותיהם לנשיא שנבחר הלילה; נתניהו השתהה - אך שיגר את ברכתו

מהרצוג עד אלי ישי: הפוליטיקאים מברכים את טראמפ

מיד לאחר שבאופן סופי הוכרז כי דונלד טראמפ הוא הנשיא ה-45 של ארה"ב, החלו הפוליטיקאים בישראל לשגר את תגובותיהם וברכתם לנשיא הנבחר.

ראש הממשלה נתניהו בירך ואמר כי ״אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו, הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף. אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים".

בפתח ישיבת המליאה הבוקר בירך יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, את הנשיא הנבחר של ארה"ב ואמר כי "חברות וחברי הכנסת, ברשותכם, אני מבקש, בשמי ובשם כנסת ישראל, לשלוח מכאן, ירושלים, ברכות לנשיא הנבחר של ארצות-הברית דונאלד טראמפ ולסגנו, מייק פנס".

אדלשטיין הוסיף כי "יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ", בנוסף אמר: "אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "אני מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ על היבחרו לנשיאה ה-45 של ארה"ב. ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מצדיעה לארה"ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר. אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקני, ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב במדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים. אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקני החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות".

שר התחבורה ישראל כ"ץ שר התחבורה והמודיעין אמר על בחירתו של טראמפ כי "אני מברך את נשיא ארה״ב הנבחר- דונלד טרמפ לרגל בחירתו. אני משוכנע שיחסי ישראל עם ארה״ב בת בריתנו הגדולה ימשיכו להיות יציבים ואיתנים ואף יעמיקו בתקופות כהונתו".

שרת המשפטים איילת שקד בירכה הבוקר את טראמפ במליאת הכסת ואמרה כי "טראמפ והצוות שלו חברים טובים של מדינת ישראל, מקווה שהקשר האמיץ שקיים שנים רבות בין המדינות ימשך, אני גם מקווה שטראמפ יממש את הבטחותיו להעביר את השגרירות לירושלים".

סגנית שר החוץ ציפי חטובלי הגיבה ואמרה כי "ברכות לנשיא החדש דונלד טראמפ. מצפה לקיום ההבטחה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. זה יהיה צעד היסטורי חשוב".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב כי "הבחירות בארצות הברית הן המשך מגמה כלל עולמית של מיאוס מאליטות שלטוניות ותיקות, ורצון בשינוי חד וברור. בחירתו של טראמפ היא המשך של צונאמי חברתי, כלכלי ושלטוני, שאנו רואים במדינות רבות והוא יוביל לשינוי גם בישראל".

עוד הוסיף הרצוג כי "ארה"ב היא דמוקרטיה חזקה והקשר העמוק והחזק בין ארה"ב לבין ישראל הוא נכס בטחוני, עליו יש לשמור מכל משמר, גם עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. זאת תקופה של שינוי בכל העולם, וכך יהיה בקרוב גם בישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "נפל דבר. השינוי העצום שעבר היום על ארה"ב הוא עובדה מוגמרת. דבר אחד חייב להיות ברור - את רעיון שתי המדינות יש לגנוז באופן מיידי. הממשל בארה"ב התחלף ואיתו גם הקפאת הבנייה הנוראית שנכפתה על מדינת ישראל בידי הממשל הקודם חייבת להתחלף בתנופת בניה והתיישבות".

"אני קורא לראש הממשלה ולממשלה כולה לעמוד מאחורי ההתיישבות ביהודה ושומרון, להודיע כבר היום על בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, לקדם תכנון ובנייה של ערים ויישובים חדשים ולהסיר את הקלון שהממשל הקודם ביקש להטמיע על ההתיישבות כמכשול לשלום. ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון כמו המפעל הציוני כולו הוא זכות הסטורית, וחובתינו המוסרית היא לחזק אותה בשיתוף פעולה הדוק עם הנשיא הנבחר. היחסים האסטרטגיים והערכים המשותפים, חירות, דמוקרטיה, אהבת המולדת, שיוויון וצדק הם העומדים בבסיס הקשר האיתן בין ארה"ב לישראל. אני מקווה ומאמין שארה"ב תמשיך להוביל את העולם החופשי ברוח ערכים אלו לעולם טוב יותר ומוסרי יותר. בהצלחה גדולה לנשיא הנבחר".

ח"כ מוטי יוגב הגיב: "אני מברך את דונאלד טראמפ על היבחרו לנשיא ארצות הברית. נייחל ונתפלל שיהיה טוב לארצות הברית וטוב לישראל. נידרש לאחריות בחודשיים שנותרו לנשיא אובמה, על מנת שלא יזיק לישראל. אחר כך, בע"ה הכל פתוח במערכת היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית, גם ביחס לעתידנו הניצחי וחיזוק אחיזתנו ביהודה ושומרון. בוקר טוב אמריקה. בוקר טוב ישראל".

ח״כ אורן חזן אמר כי "מהיום הראשון של הקמפיין ולאורך כל הדרך כשקראו לו ליצן ולא הפסיקו להעליב ולזלזל בו (נשמע לכם מוכר?!), אמרתי שהנשיא הבא של ארה"ב הוא דונלד טראמפ", לדבריו, "בניגוד לתקשורת ולסוקרים, שכנראה לא באמת מפנימים את השינויים שעוברים על ה"אזרח הרגיל" גם בארה"ב וגם בישראל, אני טוען כבר מזמן כי הגענו לסוף עידן ה'פוליטיקלי קורקט' הציבור רוצה לשמוע את האמת ולא מילים מכובסות ומסרים עטופים בכוונות נסתרות. התקשורת צריכה עוד להפנים ששיימינג בעידן הנוכחי והדבקת כינויים מעליבים ופוגעניים, יכולים לחזור אליה דווקא כבומרנג".

ח"כ אראל מרגלית אמר כי "אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ידידתנו הגדולה ביותר. אני מקווה שאת האומץ היצירתיות והתעוזה שהראה במערכת הבחירות, ידע להפנות גם למזרח התיכון וילחם איתנו להביא עולם טוב יותר ולהפוך איתנו גם את ישראל לגדולה שוב".

ח"כ דב חנין, אמר כי "טראמפ ניצח לא בזכות המיעוט הגזעני, אלא בזכות הרוב הכועס והמתוסכל, שחמק מעיני הסוקרים והפרשנים. הכעס על המערכת הוא לא רק מובן, הוא גם מוצדק: אי-השוויון שובר שיאים, גדל הפער בין האלפיון העליון לבין שכבות הביניים, ויותר ויותר אנשים מבינים שהשיטה פועלת נגדם", לדבריו, "הכעס יכול היה להיות גם מקור של שינוי חיובי. הקמפיין המלהיב של ברני סנדרס הראה ששינוי כזה אפשרי גם בארה"ב. אבל כאשר האפיק של שינוי משמאל נחסם, יותר ויותר אנשים פונים לאפיק המסוכן של "שינוי" מימין. קמפיין טראמפ הדגים שוב שכאשר בזירה לא מוצגת תשובה אמיתית משמאל למשבר של המערכת, אז צומחת, במהירות מפלצתית, תשובה מזויפת ומסוכנת מימין".

"הערכתי ואני מעריך גם עכשיו, שאם ברני סנדרס היה המועמד הדמוקרטי, אז היה לו סיכוי גדול להיבחר לנשיאות. כשקלינטון נותרה מול טראמפ, הבחירות הפכו לעצובות, ההתלהבות נעלמה ונפגעו שיעורי ההצבעה בקרב צעירים ומיעוטים".

"כל הלקחים האלה רלוונטיים גם לנו. גם בישראל המשבר מייצר סכנות גדולות, אבל גם אפשרויות. גם אצלנו אנשים יהיו מוכנים להתגייס לתנועת שינוי, אם וככל שנצליח ליצור אותה. גם אצלנו חיוני להשתחרר מהתפיסה המוטעית שפוליטיקה היא רק בחירות. גם אצלנו חשוב לבלום את הימין הקיצוני. אבל את זה אפשר לעשות לא ממקום של מרכז מטושטש, אלא ממקום של חלופה אמיתית ומלהיבה", הוסיף.

לפיד בירך - "ארצות הברית היא בת בריתה הקרובה והחשובה ביותר של ישראל. נשמח לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר, טראמפ ולחזק את הקשרים ההודקים אשר מחברים בין שתי האומות. יחסינו מבוססים על ערכים ועל אינטרסים משותפים. אני סמוך ובטוח שהוא מחויב באופן העמוק ביותר לערכים הללו ולקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות"

ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי "אני מברכת את הנשיא הנבחר של ידידתנו החשובה, דונלד טראמפ. הקשר בין ישראל לארה"ב הוא ברית אסטרטגית וידידות אמיצה שאני בטוחה שתמשך גם אתו".

"עם זאת, זה יום קשה שבו נבחר אדם שנשא דגל של פגיעה והשפלה בנשים ובאחרים. זה יום קשה לכל הנשים והגברים שנשאו עיניים אל האשה הראשונה שהיה לה סיכוי אמיתי ומצדק להיות האשה הראשונה בתפקיד מנהיגת העולם החפשי. הילרי קלינטון עשתה הסטוריה עם רקורד העשיה המדהים שלה ואישיותה שהביאה אותה לעמדה הזאת. בזכותה, נשים יודעות היום שגם אם המאבק שלנו לשוויון חטף מכה ומתעכב, הוא בו יבוא. כי אנחנו יכולות", הוסיפה.

יו"ר יחד אלי ישי אמר כי "הודו לה׳ כי טוב כי לעולם חסדו. דונלד טראמפ נבחר לנשיא ארה״ב, כי הקב״ה רוצה להעניק את ארץ ישראל השלמה לעם ישראל, כמו שכתוב בפרשת השבוע "לזרעך אתן את הארץ הזאת" ו"כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם". עם ישראל וארץ ישראל מודים לקב״ה על הנצחון, ואנחנו מברכים את הנשיא החדש שיצליח להיות שליח טוב ונאמן למען עם ישראל ולמען ארץ ישראל השלמה".

ישי הוסיף כי "אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו: די להקפאה! זה הזמן לחזור ולבנות בירושלים ולהרחיב את כל ההתיישבות בארץ ישראל".
חברי כנסת טראמפ ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד