כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפקקים בכביש רמות עולים למליאה; "מצור"

ח"כ אשר והח"כ החדש מלכיאלי הקשו על שר התחבורה ישראל כץ, שכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה - משרדו נושא באחריות לכשל המתמשך

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: פלאש90
שר התחבורה ישראל כץ, צילום: פלאש90

סוגיית הפקקים בשכונת רמות בפרט ובכניסה לירושלים בכלל, שסוקרה לראשונה ב"בחדרי חרדים", עלתה הבוקר במליאת הכנסת - לאחר שח"כ יעקב אשר הגיש שאילתה בנושא לשר התחבורה ישראל כץ.



אשר טען כי מדובר ב"מצור של ממש". לדבריו, "פקקי הענק בכניסה לירושלים הופכים את ירושלים ואת תושבי רמות לבני ערובה, פקק של יותר משעה, שגורם להפסד שעות ולנזקים בתחום זיהום האוויר".

השר כץ עקץ בתשובתו על השימוש במונח 'מצור' בהקשר לבעיה התחבורתית ואמר, "כשאנחנו שומעים על 'מצור על ירושלים' אנחנו נזכרים בדברים אחרים ואנחנו נדרכים מיד, אבל לעניין עצמו - בטווח הקצר משרד התחבורה מקדם מסלול של תחבורה ציבורית משכונת רמות למרכז העיר ותינתן העדפה לתחבורה ציבורית, מה שיוריד את הפקקים.

"בטווח הארוך, משרד התחבורה פועל לסיום שדרוג כביש 1 מה שיעביר תנועה לכניסות אחרות של העיר, בנוסף, אנחנו פועלים כעת על קו הרכבת המהיר שיחל לפעול בפסח 2018 ועל רשת הסעת ההמונים המתקדמת, הקו הירוק מדרום העיר והקו הכחול שיופעל בהמשך, כל אלו עתידים להקל על המצוקה".

מלבד אשר, ח"כ מיכאל מלכיאלי הקריא לשר כץ את תשובתו לפני שבעה חודשים, בה הוא הבטיח לעשות הכל בכדי לפתור את בעיית הפקקים בכניסה לירושלים. "מה עשה משרדך בשבעה חודשים, בכדי לפתור את המצור על ירושלים בטווח המידי?", שאל מלכיאלי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחאת התושבים עלתה בשבוע שעבר לפסים חריפים, זאת לאחר שבשבוע שקדם, נרשמו מספר ימים שבהם הפקקים עלו על גדותיהם בעקבות תקלות תעבורה - תאונות, עומס חריג בכביש 1 שהעביר את הנהגים לכביש 443 וממילא לכניסה לירושלים מצפון דרך כביש רמות, ועוד. התקלות החלו מיום ראשון, והמשיכו בימים שלישי וחמישי.

עוד בסוף שנת 2015 אישר משרד התחבורה כי הבעיה החמורה נמצאת בסמכותו, ואמר כי אנשי התכנון מודעים היטב לבעיה ולפיכך מתוכנן כביש חדש, כביש 22, מצפון לעבר הר חוצבים שאמור לשחרר את התנועה הנכנסת לעיר מצפון. הכביש יעבור מצומת רמת שלמה ויגאל ידין עד לצומת מלון רמת תמיר. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הכביש עבר עבר את האישורים הסטטורים והעבודות עליו יחלו בקרוב.

עוד הבטיח משרד התחבורה כי מתוכנן שינוי כולל של מפת התנועה באזור, כולל הארכת נת"צ גולדה, הקמת חניוני "חנה וסע" הקמת מסופי תנועה לתח"צ באזור הר חוצבים ועוד. "כל אלה הינן תכניות שיישומן ייתן פתרון ארוך טווח ויישומן ייקח זמן", אמרו אז במשרד התחבורה, "כפתרון מידי, פועלת עיריית ירושלים יחד עם משרד התחבורה מול מנהלת הר החוצבים כדי ליזום את חלוקת כניסה תנועת העובדים לאזור כך שתתפזר לאורך היום ולא תהיה מרוכזת לשעות מעטות על פני היממה".
ישראל כץ פקקים ברמות כניסה לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד