י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השופטת דחתה את הצעת פרקליטי הרב ברלנד

פרקליטי הרב ניסחו בקשה מחודשת לשחרור ממעצר, מגובה יותר מהקודמות - לאחר דיון הבוקר דחתה השופטת את האופציה. בפנים: נימוקי בית המשפט

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבוקר (רביעי) דחה שוב בית המשפט את בקשת פרקליטיו של הרב ברלנד לשחררו למעצר בית בתנאים חריגים, והורה להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', עורכי הדין של הרב ברלנד הגישו בקשה לעיון חוזר על ההחלטה לעצור את הרב עד תום ההליכים, בטענה כי ההליך הפלילי בעניינו של ההרב התעכב עקב התנהלות הפרקליטות בכל הנוגע להעברת חומרי חקירה לצוות ההגנה ובהוצאת תעודת חיסיון.

בעקבות כך ביקשו לשחרר את הרב לחלופת מעצר - לשכור בית בישוב זיכרון יעקב שבו אין תלמידי "שובו בנים". וכמו כן הרב ישהה תחת פיקוח של אנשי היחידה לאבטחת אישים של חברת "מוקד אמון", שימנעו באופן מוחלט כניסה של אנשים למקום, למעט מי שיהיה מורשה לכך. מניעת יציאה של הרב ברלנד מהבית, והפעלת מיסוך תקשורתי שימנע יצירת קשר עם הרב על ידי מי שאינו מורשה לכך.


הרב ברלנד מגיע לדיון בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

נציגי הפרקליטות התנגדו לבקשה וטענו כי לא חלף מספיק זמן שיצדיק עיון מחדש בבקשה, ולא מתקיימות נסיבות אחרות המצדיקות עיון חוזר בהחלטת השופטת בשלום, בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון בערר ובבקשת רשות הערר על ההחלטה.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא התייחסה גם לעילת הבקשה לעיון חוזר, ואמרה כי כבר נתנה את דעתה להתנהלות הפרקליטות כפי שבאה לידי ביטויי בהליך העיקרי, לאחר שעיינה בפרוטוקולים, בבקשות ותגובות הצדדים כפי שהוגשו לתיק בית המשפט. היא גם ציטטה את דברי השופט ירון מינקטביץ - "התנהלותה של המאשימה קשה בעיני. לא ברור למה בתיק בו נאשם עצור עד תום הליכים יש לחכות חודשיים וחצי ועדיין אין תעודת חיסיון לפני? במיוחד הדברים אמורים לאור העובדה שמדברי ב"כ המאשימה אין עולה שמדובר בחיסיון מורכב במיוחד".

עוד ציינה כי לדעתה אין לכלול את תקופת מעצרו של הרב ברלנד בדרום אפריקה בטרם ההסגרה במשך כחודשיים, לצורך חישוב תקופת הימשכות ההליך המשפטי - "שהותו של המשיב במעצר מחוץ לישראל התארכה עקב התנגדותו להסגרה".

בסופו של דיון החליטה כי אין מקום לעיין מחדש בהחלטה על מעצר עד תום ההליכים. היא אף התייחסה לחלופת המעצר שהוצעה באמצעות חברת שמירה בשכר, ואמרה כי בית המשפט העליון כבר עמד על הבעייתיות הטמונה בחלופה זו, שיש בה כדי לפגוע בשוויון בין עצורים וכן כי קיים ניגוד עניינים מובנה בתוכה.

צוות ההגנה המורחב של הרב ברלנד, עו"ד רחל תורן ואריאל סלטו, עו"ד אביגדור פלדמן וימימה אברומוביץ' וכן עו"ד ירון לונדון, שוקלים להגיש ערר על ההחלטה.

מחר (ה') ייערך דיון בתיק העיקרי בבית משפט השלום בירושלים בפני השופט ירון מינקטביץ'.
הרב אליעזר ברלנד מעצר הרב ברלד פרשת הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד