י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עמיר פרץ מסתער על החרדים: עמיר פרץ: "בבחירות הבאות יהיה לראשונה נציג חרדי מטעם העבודה"

בראיון וידאו מיוחד ל"בחדרי חרדים", ח"כ עמיר פרץ (העבודה) מספק שורה של הצהרות מפתיעות בנוגע לציבור החרדי • על הקיצוניות של "הפלג הירושלמי", "נאום השפנים" של הרב שך והסיכוי לנציג חרדי ברשימת "המחנה הציוני" • צפו

עמיר פרץ מסתער על החרדים: עמיר פרץ: "בבחירות הבאות יהיה לראשונה נציג חרדי מטעם העבודה"
קובי הר צבי

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (העבודה) מסתער בימים אלו על המגזר החרדי, במטרה לגייס כמה שיותר מתפקדים חרדים ל'מחנה הציוני', זאת על רקע הקמת התא החרדי במפלגה.

בראיון מיוחד שהעניק פרץ ל"בחדרי חרדים" הוא מבהיר כי בבחירות הבאות יהיה נציג או נציגה מהמגזר החרדי ב'מחנה הציוני', תוקף את הקיצונים החרדים המשתייכים ל'פלג הירושלמי' ("גורמים לי לגאווה"), מתייחס ל"נאום השפנים" המיתולוגי של מרן הרב שך זצוק"ל ותוקף את החיבור של המפלגות החרדיות עם הליכוד ("בליכוד יש יותר אוכלי שרצים ממפלגת העבודה").

הריאיון נערך לאחר שמוקדם יותר באותו ערב השתתף פרץ בכנס הקמת "התא החרדי במפלגת העבודה" בראשות מיכל צ'רנוביצקי, שם נאם במשך דקות ארוכות והזמין את החרדים ליטול חלק בהנהגתה של המפלגה, להתפקד ולהשפיע - מה שלא קרה עד היום.

,

חרדי שומע לרבנים, והרבנים מורים להצביע למפלגות החרדיות, איך אתה משכנע אותו להצביע נגד רבו?
"אני לא חושב שאנחנו עכשיו בשלב של תחרות עם הרבנים. אני מאד מכבד את הרבנים. בשנות השישים היו בתי כנסת של מפא"י ורבנים מזוהים של מפא"י, שידעו שאלו רבנים שמזוהים עם המפלגה שלנו".

פרץ התייחס לתופעה של חרדים במפלגות החילוניות ואמר כי "יכול להיות שהחרדים בתא החרדי במפלגת העבודה לא יצביעו לעבודה. אבל אני אומר לך - התופעה הזאת תשפיע על אנשים מסורתיים שיותר קל להם להצביע למפלגה אחרת, כי התא הזה יוכיח שאנחנו לא אנטי דתיים, ושאנחנו פתוחים לדת ולמסורת. אני לא רואה את התפקיד של התא הזה רק להוסיף לנו אלף או אלפיים קולות".

איך תנהג מפלגת העבודה בסוגיות החשובות לחרדים, בנושאי דת ומדינה?
"התא החרדי יכול לסייע לסוגיות האלו להיות נידונות בצורה יותר משמעותית ויותר ערכית ממה שהיא מתנהלת היום. התא החרדי יכול לגרום לדיון עומק, יותר ממה שאני היום. ברור שאני בעד ללמוד לימודי ליב"ה, אבל האם לכפות את זה? בחור חרדי שרוצה ללמוד ליבה צריך לתת לו".

לשאלה על ההבדלים בינו לבין הרצוג אמר פרץ כי אלו שאלות חשובות, והצהיר ש'העבודה' הפסידה פעם אחר פעם כתוצאה מחוסר היכולת שלה להתאים את עצמה לשיח הזהויות. "אנחנו נמצאים בתקופה שבה עניין הזהויות הוא מאד חשוב. אצלי בבית רב היה רב, כבוד לרב כי זה מה שחשוב", אמר פרץ ל"בחדרי חרדים".,

הרב שך זצ"ל ב"נאום השפנים" (לע"מ)צילום: הרב שך זצ"ל ב"נאום השפנים" (לע"מ)
הרב שך זצ"ל ב"נאום השפנים" (לע"מ)

יש חוסר אמון חריף בין מפלגת 'העבודה' לציבור החרדי, קשה לשכוח את 'נאום השפנים' של הרב שך.
"יותר אנשים מראשי הליכוד אוכלים שרצים ושפנים מאשר במפלגת העבודה, תאמין לי. היו ימים לא פשוטים והעובדה שלא הצלחנו להתגבר על אותן תדמיות זה כישלון שלנו, כי אין סיבה שיאמינו לנתניהו. אנחנו גירשנו את החרדים מהממשלה הקודמת? מי שגירש אותם זה נתניהו.

"פתאום הם הפכו לשותפים שלו מחדש. לא יאומן. אני לא הייתי שותף לגירוש החרדים, מי שגרש אותם הוא בנימין נתניהו. אני מבין את החרדים, אבל אני יודע שאם תהיה לנו הזדמנות להקים ממשלה אני אדע ליצור את השפה שתהפוך את החרדים לא רק לשותפים טבעיים אלא לשותפים מלאים לדרך".

הבכירים החרדים (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: הבכירים החרדים (יונתן זינדל, פלאש 90)
הבכירים החרדים (יונתן זינדל, פלאש 90)

ליצמן, גפני ודרעי, מי עובד הכי טוב לדעתך?
"כולם חברים שלי, גפני גדל איתי, הוא היה סגן ראש מועצה באופקים, ליצמן - אנחנו משתפים פעולה במשרד הבריאות, ועם דרעי יש לי דרך ארוכה ביחד. מעולם לא הסכמתי לעשות את ההבחנות האלו, ברור שהקרבה שלי לחרדים המזרחיים היא גדולה יותר, איתם יש לי שפה משותפת גדולה מאוד".

יש לך קשר לגדולי ישראל?
"אני קשור לחלק גדול של מועצת חכמי התורה, היה לי קשר מיוחד עם הרב בעדני, היה לי קשר עם הרב עמר. וכמובן שהיה לי קשר מיוחד עם הרב עובדיה יוסף, הייתי מבאי ביתו באופן קבוע, יש לי כ"כ הרבה ספרים שהוא הקדיש לי".

עם הרב אלישיב, הרב שטיינמן והרב אוירבאך היה לך קשר?
"פגשתי אותם אבל לא היה לי קשר כמו שהיה לי עם האחרים".

הפגנות הפלג הירושלמיצילום: הפגנות הפלג הירושלמי
הפגנות הפלג הירושלמי

פרץ התייחס לעובדה שמצד אחד ישנם חרדים שמצטרפים למפלגות החילוניות, ומצד שני גם ההקצנה החרדית מחריפה, כדוגמת 'הפלג הירושלמי'. "הדרך הכי טבעית היא, שקבוצה קיצונית מייצרת את האנטי תזה שלה" הוא אומר. "החרדים היום הם לא קבוצה מצומצמת. 'הפלג הירושלמי' מוסיפים לי עוד גאווה ב'תא החרדי' שהקמנו כעת במפלגת העבודה. כי אתה רואה שהם לא נבהלים מהם, והרי הקיצוניים הללו מחר יכולים לבוא ולהפגין בבית שלהם".

לדבריו, "אין יותר טוב מאשר תורה שבאה מתוך כבוד והרבה 'דרך ארץ', ודרך ארץ זה לא 'הפלג הירושלמי'". על תקיפת רבה של קריית גת, הרב משה הבלין אמר פרץ: "דיברתי עם הרב שהותקף בביתו, זה בלתי נסבל. שום פסיקה בתורה לא מתירה דבר כזה חמור. כל חרדי אמיתי צריך לגנות את זה".

לסיום הצהיר פרץ כי "בבחירות הבאות יהיה נציג או נציגה חרדית במפלגת העבודה".,
עמיר פרץ העבודה המחנה הציוני הפלג הירושלמי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד