י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הציבור החרדי כמרקחה - השרים החרדים בוחרים בשתיקה רועמת

הציבור החרדי בארץ ובעולם היה מעורב בכל רמ"ח איבריו במערכת הבחירות ההיסטורית בארה"ב, שהסתיימה בניצחון הגדול של דונלד טראמפ. אז למה השרים החרדים בוחרים שלא להתייחס לנושא ומי הנציגים החרדים שבכל זאת התייחסו • מיוחד

דרעי וליצמן (אפי שריר, פלאש 90)
דרעי וליצמן (אפי שריר, פלאש 90)

למרות שהמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, לא מרבות להתערב בנושאים מדיניים, בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, תפסה גם אותן בהפתעה רבה. למרות אי-ההתערבות של הנציגים החרדים בנושאים המדיניים, הציבור החרדי, בניגוד לנציגיו, דווקא היה מעורב בכל רמ"ח איבריו במערכת הבחירות.

ניתן לומר זאת גם על הציבור החרדי בארה"ב, אך לא פחות מכך גם בארץ. בכנס של טראמפ בירושלים נצפו בחורי ישיבה עם שלטים של טראמפ, ובאופן כללי, הציבור החרדי בארץ היה מעורב רגשית בקמפיין לאורך כל הדרך.

ובכן, החלטנו ב"בחדרי חרדים" שהגיע הזמן לשמוע גם את דעתם של הנציגים החרדים בנושא. פנינו לכל הנציגים החרדים בכנסת בשביל לנסות ולשמוע את התייחסותם לבחירתו ההיסטורית של טראמפ לנשיאות ארה"ב.

חלק מהנציגים החרדים בירכו את טראמפ על בחירתו, בעוד אחרים בחרו להתעלם לחלוטין מהדרמה שהדהימה את העולם כולו. הנתון המעניין: השרים החרדים - שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הדתות דוד אזולאי - לא מוכנים להתייחס לנושא.

בחורי ישיבה בכנס של טראמפ בארץ (קובי הר צבי)צילום: בחורי ישיבה בכנס של טראמפ בארץ (קובי הר צבי)
בחורי ישיבה בכנס של טראמפ בארץ (קובי הר צבי)

להלן תגובותיהם של הנציגים החרדים:

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "אני מברך את נשיא המעצמה הגדולה והמשמעותית בעולם. ידידה טובה לעם ישראל וארץ ישראל. ועל כך יש קונצנזוס שלב מלאכים ושרים ביד השם".

סגן שר האוצר איציק כהן: "לב מלכים ושרים ביד השם".

ח"כ יואב בן צור בירך את טראמפ ואמר כי "פעולותיו יטיבו עם מדינת ישראל, יסייעו לשמירה על ביטחונה וביטחון אזרחיה ויוסיפו לחזק את הקשר בין ארצות הברית לישראל".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "הוכח שוב שהתקשורת והסקרים מרמים גם את עצמם ולא רק את הציבור. אין להאמין בסקרים גם כשהם מחמיאים. סקר הוא שקר המסלף את המציאות בשטח".

אייכלר הוסיף כי "הציבור האמריקאי הצביע נגד הממסד הרקוב והמושחת של תרבות הליברליזם והתועבה. חבל 80% המתבוללים אויבי ארץ ישראל, שתמכו באובמה בעבר תמכו בקלינטון. בניסים עברנו שמונה שנות שלטון עויין של אובאמה. אני מקווה ש"מדינת תל-אביב" תלמד את הלקח, מן המפלה שספגה "מדינת ניו יורק וקליפורניה".

מלשכתו של ח"כ משה גפני נמסר כי הוא שוחח עם יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל ובירך אותו על ניצחון טראמפ. גפני אמר כי "יש לשמור ולהדק את הקשר עם ארה"ב הידידה הטובה ביותר של ישראל בעולם".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "אנחנו יודעים שארצות הברית היא מלוכה של חסד, אבל אנחנו צריכים לדעת כעת לנצל ולמנף את ההתרחשויות של ארה"ב לטובתנו, חובה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל הממשלה לא רק לברך אלא לשים לב איך לא לאבד את המומנטום, יש כאן חלון הזדמנויות לדברים מהותיים ולא רק שיזמינו את נתניהו לארה"ב ושהוא יבוא לכאן לארץ. השלכות על דברים שקשורים לחיי היומיום - מול ישראל".

ח"כ יעקב אשר ברך במליאת הכנסת את הנשיא הנבחר טראמפ ואמר כי "צריך לזכור כי לב מלכים ושרים ביד ה'".

ח"כ אליעזר מנחם מוזס לא הגיב מאחר והוא בדרכו לניו יורק, שם תתקיים חתונת נכדתו.

שאר חברי הכנסת החרדים התעלמו לחלוטין מהנושא ולא הגיבו.
המרוץ לבית הלבן דונלד טראמפ הילרי קלינטון השרים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד