כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השכר בגלי צה"ל נחשף: כמה מרוויחים הבכירים?

שיאן השכר בתחנה הוא מפקד גל"צ ירון דקל עם 37 אלף שקל בחודש, ובמקום השני עיתונאי בכיר שמרוויח 32 אלף שקל בחודש • השכר הממוצע בגל"צ הוא 15 אלף שקל בחודש • ברשות השידור, לשם השוואה, השכר הממוצע הוא 19,800 שקל

ירון דקל. צילום: פלאש 90
ירון דקל. צילום: פלאש 90



שלושת שיאני השכר בתחנת הרדיו גלי צה"ל הם בעלי תפקידים עיתונאיים. הבכיר בעל השכר הגבוה ביותר בתחנה הוא מפקד גל"צ ירון דקל, שמשתכר 37,311 אלף שקל ברוטו בחודש.

במקום השני עיתונאי בכיר המשתכר 32,116 שקל בחודש, ובמקום השלישי עיתונאי נוסף המרוויח סכום נמוך משמעותית - 18,180 שקל בחודש. הנתונים נמסרו במסגרת בקשת חופש מידע של העיתונאי תומר אביטל ופרויקט 100 ימים של שקיפות.

השכר הממוצע בגל"צ הוא 15 אלף שקל בחודש, לפי נתונים שפורסמו בעבר ב-TheMarker. ברשות השידור, לשם השוואה, השכר הממוצע הוא 19,800 שקל. בתאגיד השידור הציבורי כאן השכר הממוצע כיום הוא 12 אלף שקל, אך התאגיד עדיין בשלבי גיוס כוח אדם והמספר אינו סופי. בכל הנוגע לשכר טאלנטים, ברשות השידור משתכרים עיתונאים כמו עודד שחר או עודד גרנות כ-55 אלף שקל בחודש. בערוצים המסחריים השכר גבוה יותר, ולפי פרסומים הגיע ל-70-80 אלף שקל למגישים בכירים. בערוץ 10 מגבלת השכר היא 45 אלף שקל, וכך גם בתאגיד השידור הציבורי כאן.

בכדי למנוע פגיעה בפרטיות הצבא לא דיווח את שמותיהם של שיאני השכר. בין המגישים הקבועים והבכירים בתחנה נמנים רזי ברקאי, ניב רסקין, אסף ליברמן, רינו צרור, יעל דן, ירון וילנסקי.

במקום הרביעי ברשימת שיאני השכר מדורג טכנאי, ככל הנראה בעל תפקיד בכיר, המרוויח 18 אלף שקל בחודש. טכנאי נוסף מרוויח 17,888 שקל. שאר העובדים המאכלסים את רשימת עשרת שיאני השכר הם עיתונאים ומגישים בכירים המרוויחים 16-17 אלף שקל בחודש.

בכיר בתחום הרדיו שנחשף לנתונים אמר כי "אלה נתונים ממש סבירים. שכר בסדר גודל כזה נשמע לי הוגן".

גל"צ נמצאת כעת בצומת דרכים לאור כוונת שר הביטחון אביגדור ליברמן לבצע רפורמה משמעותית. מנכ"ל משרדו, אודי אדם, הגיש נייר עבודה שבו כלולה תוכנית לרפורמה בתחנה. כאשר נשאל באחרונה ליברמן אילו המלצות כלולות בנייר העמדה של אדם הוא הגיב: "לא זוכר".

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
ירון דקל גלי צהל רזי ברקאי ניב רסקין שיאני שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד