י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב קמינצקי מסביר: טראמפ תמיד נהג באמת ויושר

ראש ישיבת פילדלפיה הורה להצביע לטראמפ ולא לקלינטון - והבוקר בשיחה עם "יתד נאמן" הוא מסביר מדוע בחר שלא לתמוך בקלינטון

הגאון הרב שמואל קמינצקי
הגאון הרב שמואל קמינצקי

הבוקר (ד') מתפרסמים ביתד נאמן דבריו של ראש ישיבת פילדלפיה וחבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בארצות הברית הגאון הרב שמואל קמינצקי, שמסביר מדוע בחר להעניק את התמיכה לנשיא ארצות הברית הנבחר דונאלד טראמפ, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', - "אנשים שאינם מתנהגים ביושר ובאמירת אמת אין ההצלחה מנת חלקם".

על פי דבריו ל'יתד נאמן', הסיבה שבגינה לא תמך בקלינטון היא "בשל העובדה שבצד שכנגד לא התנהלו ביושר די הצורך". הרב קמינצקי אמר כי "שאנשים שאינם מתנהגים ביושר ובאמירת אמת אין ההצלחה מנת חלקם לאורך ימים. לעומת זאת אצל המועמד הנבחר מלבד האנשים הקרובים שהינם קרובים באהדתם ליהדות ולעולם התורה בארצות הברית, התנהלותו תמיד הייתה ביושר ובאמירת אמת וישנה חשיבות שאם אנו צריכים לנקוט עמדה - שנעשה זאת גם אנו בדרך האמת בלבד".

כפי שפורסם במהלך יום הבחירות ב'בחדרי חרדים' - ראש ישיבת פילדלפיה הגר"ש קמינצקי הורה להצביע עבור המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, וכך גם הורה ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי ירוחם אולשין. להוראה זו הצטרפו מרבית ראשי עולם התורה בארצות הברית.

בנוסף - תלמידי ישיבת פוניבז', תושבי ואזרחי ארצות הברית, פנו לראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגרי"ג אדלשטיין כדי לקבל את הדרכתו באשר לאופן הצבעתם, והגרי"ג השיב להם כי ה'מרא דאתרא' של ארה"ב הוא ראש ישיבת פילדלפיה, וכי עליהם להישמע להוראותיו.

חשוב לציין כי באופן מסורתי החרדים מזוהים תמיד עם המפלגה הרפובליקנית בשל הדגש השמרני שלה, לעומת הרוב היהודי חילוני המזוהה עם הדמוקרטים. עם זאת למפלגה הדמוקרטית בכלל ולהילרי קלינטון בפרט קשרים הדוקים מזה שנים ארוכות עם חלק מהחסידויות הגדולות בארצות הברית, כולל חסידות סאטמר.
הרב קמינצקי דונאלד טראמפ בחירות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד