י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב יצחק יוסף: לברך על הרב מאזוז והרב עמאר "ברוך שחלק"

בספר חדש שיצא לאור לאחרונה מספר אחד מתלמידי הראשון לציון על תשובתו המפתיעה לשאלה על איזה מגדולי ישראל החיים כיום יש לברך את ברכת "שחלק מחכמתו ליראיו"? • בפנים - הרשימה המלאה, הכוללת אף את יריביו הפוליטיים

הגר"י יוסף ווהגרש"מ עמאר. צילום: שוקי לרר
הגר"י יוסף ווהגרש"מ עמאר. צילום: שוקי לרר

אז על מי מברכים הספרדים ברכת "ברוך שחלק מחכמתו ליראיו"? בספר "מנהגי הראש"ל" שיצא לאור בימים האחרונים ממנהגי הגר"ע יוסף זצ"ל, מובאים שורה של רבנים עליהם אפשר לברך את הברכה, עליהם פסק בנו הגר"י יוסף.

בספר מובא כי הגר"ע יוסף זצ"ל, בעת שהיה בארה"ב בשנת תשל"ג בירך את הברכה על פוסק הדור בעל ה'אגרות משה' הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל.

בהערות בספר מביא המחבר הרב אלון בן עמי, תלמידו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, את דבריו על מי אפשר כיום (לאחר פטירת מרן הרב עובדיה זצ"ל) לברך ברכת שחלק מחכמתו? "ענה ואמר לי", כותב המחבר - "על הגר"ש וואזנר, הגר"נ קרליץ, הגראי"ל שטיינמן, הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי שלמה משה עמאר, והגאון רבי מאיר מאזוז".

הספר מועטר בהסכמה נרחבת של הגר"י יוסף על המחבר והספר, בשיחה עם המחבר הוא אומר ל'בחדרי חרדים' - "כתבתי בתחילת הספר שאין לסמוך על הדברים הלכה למעשה, אבל כך הרב יצחק פסק לי".









הרב יצחק יוסף הרב מאיר מאזוז ברוך שחלק ברכה הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד