י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אב התלמידה שלא התקבלה לסמינר בטבריה ל"בחדרי": "הבת שלי לא משחק בתיאטרון"

לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" כי סמינר "עטרת רחל" בטבריה סגר את שעריו, בעקבות התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך והפסקת התקצוב, אב התלמידה שלא התקבלה למוסד יוצא במתקפה חריפה נגד הסמינר. בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא מאשים כי הפכו את בתו ל"משחק בתיאטרון"

תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

דרמה סביב סגירת סמינר 'עטרת רחל' בטבריה. לאחר שהיום (חמישי) פורסם ב"בחדרי חרדים" כי הסמינר סגר את שעריו, בעקבות התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך והפסקת התקצוב לסמינר, אב התלמידה שלא התקבלה למוסד יוצא במתקפה חריפה נגד הסמינר ובשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא מאשים כי הפכו את בתו ל"משחק בתיאטרון". בנוסף דורש האב התנצלות מהנהלת הסמינר על העובדה שהם הכפישו את שמה של בתו.

"המנהלת טוענת שמופעל עליי לחץ מהמחוז החרדי, זה שקר וכזב", אומר האב ל"בחדרי חרדים", "לא פנו אליי אפילו פעם אחת כדי שאתעקש שבתי תלמד ב'עטרת רחל'. ההפך הוא הנכון, אחרי שהילדה התחילה ללמוד במוסד אחר - פנו אליי אנשים מטעם ההנהלה שאחזיר את הגלגל אחורה ושהילדה תחזור ל'עטרת רחל'. כמובן שאנחנו מתנגדים לזה, כי ילדתי אינה משחק בתאטרון של אף אחד", אומר האב בכאב ל"בחדרי חרדים".

על המוסד החדש שבו בתו לומדת כעת, אומר האב: "אנו שמחים שהילדה נקלטה במוסד מצוין ברוך ה', אבל להגיד שאנחנו שבעי רצון מזה שהילדה נוסעת שעתיים בכל יום לכל צד בשני אוטובוסים זה מגוחך, ונכפה עלינו".

בנוסף, מדגיש אב התלמידה שבגינה החלה הסערה, "כשאני משוחח עם המחוז החרדי נמסר לי באופן חד משמעי כי המצב שנוצר כבר לא נוגע לבית, אלא בטיפול המחלקה המשפטית של משרד החינוך מול ההנהלה, וחבל שההנהלה מנסה לגרור את הסיפור עלינו".

מבחינתי הפרשה לא הסתיימה בזה שהילדה התחילה ללמוד במקום אחר, עד שלא יתנצלו על זה שהכפישו את שמה של בתי ועל הוצאת שם רע שיצאה על בתי - הפרשה מבחינתי לא הסתיימה", מוסיף האב בשיחה עם "בחדרי חרדים".

כאמור, גורם במשרד החינוך מסר בתגובה כי "הנהלת הסמינר צפצפה על החלטת ועדת הערר של המשרד אשר קבעה כי מדובר באפליה. משרד אפשר לסמינר שורה של אפשרויות להוכחת טענותיהם ואף העמיד מנגנון שיוכל לבדוק את טענות בית הספר על התנהגות לא נאותה לאחר קבלתה.

"בניגוד לנטען על החלטת האב לוותר על קבלת בתו, יש לציין כי התלמידה נאלצת לנסוע מידי יום למגדל העמק בשל סירוב הסמינר לקבלתה. מנהל המחוז החרדי איציק זהבי חרט על דגלו את המלחמה באפליה ולא מתכוון לסגת ממנה באמצעות איומים כאלה ואחרים. המחוז החרדי ממשיך לעשות עבודה מקצועית מול בית הספר מתוך כוונה לאפשר לכל תלמיד ותלמידה ללמוד".
סמינר אפליה עטרת רחל טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד