י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נחשף: פרטים חדשים בפרשת השחיתות בניו יורק

עורך דינו של שעיה ליכטנשטיין, בכיר בארגון השומרים הנחשד במתן שוחד לקציני משטרה בכירים במשטרת ניו יורק, טוען כי ליכטנשטיין היה שיכור כשדיבר עם סוכני ה-FBI. בנוסף, מסמכים שפורסמו בכלי התקשורת חושפים פרטים נוספים בפרשה

שעיה ליכטנשטיין (משמאל) בצאתו מבית המשפט (רויטרס)
שעיה ליכטנשטיין (משמאל) בצאתו מבית המשפט (רויטרס)

"פרשת השחיתות החרדית" בניו יורק • שעיה ליכטנשטיין, מראשי ארגון ה"שומרים" בברוקלין הנחשד במתן שוחד לקציני משטרה בכירים במשטרת ניו יורק, היה שיכור בעת שנחקר על ידי סוכני ה-FBI שהגיעו לביתו ביום שנעצר. כך טען השבוע עורך דינו של ליכטנשטיין.

עורך הדין הציג את הטענה במסמכים שהגיש לבית המשפט הפדראלי בבקשה למחוק את כל הדברים שאמר ליכטנשטיין בעת שהחוקרים הגיעו לביתו ועצרו אותו.

כזכור, לפני כשבועיים האשים התובע המחוזי של מנהטן את ליכטנשטיין בכך ששילם לשוטר בכיר סכום של 6,000 דולר עבור אישור רישיון לאחזקת נשק. כעת, עם פתיחת הדיונים המקדימים בבית המשפט, נחשפים לפרטי פרטים הרגעים בהם החוקרים חקרו את ליכטנשטיין בביתו. מדובר בפרטים קטנים, אך קריטיים, בפרשה, זאת בניסיון של עורך הדין למחוק את דבריו של ליכטנשטיין באותה חקירה מהתביעה.

כך למשל, במסמכים שתועדו מהחקירה שערכו סוכני ה-FBI בביתו של ליכטנשטיין נכתב כי ליכטנשטיין ראה במצלמת האבטחה את הסוכנים מתקרבים לביתו בשעה 7 בבוקר ויצא לקראתם. ליכטנשטיין פתח את הדלת וביקש מהם להחנות את רכבם בחניה הביתית כדי שהשכנים לא יראו אותם בביתו.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, מהמסכים עולה כי לאחר מכן התיישב ליכטנשטיין במשרדו ועישן בנינוחות סיגריה מול החוקרים. במהלך שעתיים של חקירה הודה ליכטנשטיין שגבה מאנשים כסף תמורת טיפול ברישיון לאחזקת נשק, אך נשבע כי לא העניק דבר לאף שוטר, מלבד חנוכייה קטנה שנתן לחמותו של אחד הבכירים שבקשה להדליק נרות חנוכה.

החוקרים אף ערכו חיפוש בביתו והחרימו "תג שוטר" שמצאו במשרדו, וכן את האקדח ברישיון של ליכטנשטיין. ליכטנשטיין פטפט בנינוחות עם השוטרים, הסתובב במשרדו, הפעיל את המזגן, הדליק סיגריה, הטעין את הסלולארי שלו, כל זאת תוך שהוא מפטפט עם הסוכנים.

בשלב מסוים נכנסה אשתו לחדר והפטירה לעבר הסוכנים "זה כבוד גדול בשבילנו לארח אורחים כאלה חשובים". כש"האורחים החשובים" הודיעו לו שהוא עצור, ביקש ליכטנשטיין מספר דקות שבמהלכם האכיל את הדגים באקווריום שבמשרדו, הסתובב במשרד וסידר כמה דברים תוך שהוא מודה לשוטרים על "אדיבותם".

הוא אף ביקש מהסוכנים שלא ישימו אזיקים על ידיו כשהוא יוצא מהבית, כדי שהשכנים לא יראו, ואכן החוקרים הסכימו גם לזה.

כאמור, כעת מנסה עורך הדין להוכיח כי ליכטנשטיין היה שיכור בזמן החקירה וכך לנסות למחוק את דבריו מהתביעה.

כזכור, לפני כשבוע דיווחנו ב"בחדרי חרדים" כי עורך דינו של ליכטנשטיין לא הצליח לסגור עסקה עם התביעה וליכטנשטיין יועמד לדין בפרשה, בה מעורבים עסקנים חרדים בכירים נוספים וקציני משטרה, כאשר על פי החשד, העסקים העניקו טובות הנאה לשוטרים שבתמורה סיפקו אישורים לנשיאת נשק.

ליכטנשטיין מואשם במתן שוחד לבכיר במשטרה שהיה ממונה על הנפקת אישורי אחזקת נשק. על פי כתב האישום, ליכטנשטיין שיחד את קצינים בכירים במשטרה באמצעות מימון חופשות, ארוחות במסעדות, טיסות ועוד.

כזכור, בארה"ב דווח כי בידי הבולשת הפדראלית (FBI) הקלטות בהן נשמע ליכטנשטיין מציע לבכיר במשטרה סכום של 6,000 דולר עבור זירוז אישורים לאחזקת אקדח. ליכטנשטיין נשמע בהקלטות המפלילות מוציא מחשבון ומחשב שתמורת זירוז 150 אישורים, השוטר יוכל להרוויח סכום נכבד של 900,000 דולר.

בהמשך הוא נשמע מתרברב באוזני השוטר על כך שהוא כבר הצליח לזרז לא פחות מ-150 אישורים שתמורתם קיבל סכום של 18 אלף דולר על כל אישור. ליכטנשטיין נשמע אומר לשוטר הבכיר כי לאחרונה כבר אין לו קשרים עם מחלקת האישורים במשטרה ולכן הוא זקוק לעזרתו.
שעיה ליכטנשטיין שוחד שיכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד