י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טראמפ לישראל: "נחזק את הקשר בינינו"

בהתבטאות ראשונה בתקשורת הישראלית מאז נבחר, חלק טראמפ את השקפתו בנוגע לברית בין העמים - ורמז על הצפוי ליחסי ישראל וארצות הברית משנבחר

דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס

אמש (ה') שיגר הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ מסר לישראל בראיון מיוחד ל"ישראל היום", העיתון היחיד בישראל אליו התראיין במהלך הקמפיין, וזאת עקב זהות בעליו - שלדון אדלסון, המיליארדר הרפובליקני שפרס עליו את חסותו.

"אני אוהב ומכבד את ישראל ואת אזרחיה", אמר טראמפ, שרשם ניצחון מזהיר ומפתיע, "ישראל וארה"ב חולקות כל כך הרבה ערכים משותפים, כמו חופש הביטוי, חופש הפולחן והחשיבות המיוחסת ליצירת הזדמנויות עבור כלל האזרחים להגשים את חלומותיהם. אני מצפה לחזק את הקשר הבל־ינותק בין שתי אומותינו הגדולות.

"אני יודע היטב כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמגינה היחידה על זכויות אדם, ומשמשת קרן אור של תקווה לאנשים רבים. אני מאמין שהממשל שלי יוכל למלא תפקיד חשוב בסיוע לצדדים להשיג שלום צודק ובר קיימא, שחייב להיות מושג במו"מ בין הצדדים עצמם ולא ייכפה עליהם על ידי אחרים. ישראל והעם היהודי ראויים לכך".

את הדברים אמר טראמפ מיד לאחר פגישתו אמש עם הנשיא ברק אובמה, לאחר היריבות החריפה ביניהם - במהלכה טען טראמפ כי אובמה אינו אמריקני ואף אינו כשיר לכהן כנשיא, ואובמה תקף אותו בפניו, בנוכחות מאות אנשים.
טראמפ טראמפ וישראל נשיא אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד