כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בית שמש מציגה: גמ"ח השטריימלך הראשון בארץ

גמילות חסדים שאינה יודעת גבול - לאחר גמ"חי הטיטולים, המוצצים והתרופות, קבלו את הגמ"ח החדש שהושק בבית שמש

חרדי קונה שטריימל. צילום: אביר סולטן -פלאש 90
חרדי קונה שטריימל. צילום: אביר סולטן -פלאש 90

תקעתם בלי שטריימל?! אז זהו, זו שאלה שאפשר לשאול על הרבה מקומות בארץ ובעולם, לא על בית שמש בה ישנו גמ"ח ייחודי ומעניין - גמ"ח של שטריימלך. הגמ"ח, שהוקם על ידי הרב אברהם אייזנבך, כבר התרחב - תוך מספר שבועות הגמ"ח כבר השאיל שטריימל לעשרה אברכים, וזה עוד לא הכל.

בעיתון 'חדש בבית שמש' דווח כי לדברי אייזנבך: "ישנם כאלו ששוכחים או נאבד להם השטריימל באוטובוסים, או בירושלים וזה קורה ויכול לקרוא לכל אחד. יש כאלו שנזכרים ברגע אחרון, השאלה היא מה עושים? לכן הוקם הגמ"ח הזה, ביקשתי מכמה חברים את השטריימלאך לפני השיפוץ או שקנו חדש ופתחתי גמ"ח, אחר כך הגיעו גם תרומות שטריימלאך מיהודים טובים ששמעו על הגמ"ח המיוחד הזה".

הוא מסביר "זה עובד בעיקר אחרי ראש השנה ושמחת תורה ושבת הקרובה לל"ג בעומר, שאז הרבה מאבדים או לא מקבלים מזוודות מהמטוסים, כמו שהיו לי השנה כמה וכמה מקרים כאלו או אנשים שמשאירים או מאבדים את השטריימל במירון".

"מובן מאילו", אומר אברהם אייזנבך, "שאין לי את כל המידות וכל הגדלים של השטריימלך, ורובם הם בעיקר מדוגמא הישנה (ללא הכתר) ויש כאלו שלא נעים להם כל כך ללכת עם שטריימל שלא מספיק גבוה, או כאלו שאין לי את המידה שלהם בדיוק וזה יוצר עגמת נפש או אי נעימות למאבד שאין לו מה ללבוש בשבת וכל אחד מבין שבלי שטריימל הוא לא יכול ללכת לבית הכנסת, אי לכך אני פונה כעת לציבור הרחב - מי שיש לו שטריימל לא בשימוש והוא במצב טוב אם הוא יכול לתרום את זה לגמ"ח כדי שיהיה לעוד אנשים שטריימלאך לשבת, יהיה לו בכך זכות גדולה".

איך מקבלים שטריימל בגמ"ח? אייזנבך אומר כי "מי שנתקע ללא שטריימל יכול לפנות לגמ"ח ללא תשלום רק עם צ'יק פיקדון למשך השבת, בכדי שנוכל להיות בטוחים כי השטריימלך יחזור לגמ"ח עם צאת השבת".

לא רק אלו ששוכחים ומאבדים מגיעים אליו לגמ"ח, אלא גם בעלי שמחות, שכן יש כאלו בעלי שמחות שיש להם שטריימל ישן ומרופט, ביום יום הם עוד יכולים לסחוב את זה, אבל להגיע לחתונה עם שטריימל ישן הם לא מסוגלים, לקנות שטריימל חדש גם אין להם כסף, ולכן הם נהנים משירותי הגמ"ח, כך שזה גמ"ח שלא פועל רק בערבי שבת, אלא לפעמים גם בכול ימות השבוע.
שטריימל גמח בית שמש אברהם אייזנבך ערב שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד