י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בשורה? "הבניה בירושלים אושרה הרבה לפני שטראמפ נבחר"

סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן התרברב באלפי הדירות שאושרו בירושלים, וטען כי הן אושרו בגלל בחירתו של הנשיא החדש - אך בדיקת 'בחדרי חרדים' מעלה סיפור שונה לגמרי • בכיר בעיריית י-ם: "דבריו הפכו לבדיחה"

רמת שלמה, תופשר? צילום: פלאש90
רמת שלמה, תופשר? צילום: פלאש90



בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב מעסיקה רבות את אזרחי ישראל. האם טראמפ יקיים את הבטחותיו הרבות בקמפיין הבחירות שלו לטובת ישראל או ש"מה שרואים משם לא רואים מכאן" ודיבורים לחוד ומעשים לחוד? בראש הנושאים מככבת הקפאת הבנייה בירושלים ומעבר לקו הירוק, שעד כה הממשל האמריקאי גרם להקפאת הבנייה במקום, והתהייה היא האם נראה בשורה חדשה מצד ממשל טראמפ.

אתמול (ה') פורסם בערוץ 2 כי בעיריית ירושלים לא מחכים להשבעתו של טראמפ לנשיא, וכי כבר מעתה מתכוונים להפשיר תכניות בנייה בשכונות שמעבר לקו הירוק - ביניהן שכונות רמת שלמה וגילה, כשרבים מאותן יחידות מיועדות למגזר החרדי.

בנוסף, צוטטו דברים בשמו של יו"ר ועדת התכנון והבנייה וסגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שלדבריו העירייה תפשיר 2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס, 3,000 יחידות בגילה ו-1,500 יחידות דיור ברמת שלמה. "אני מתכוון לנצל את חילופי השלטון בארה"ב ולהביא אותן לאישורים, עד היום הופנו אלינו כל הזמן לחצים מכיוון לשכת ראש הממשלה אחרי שבארה"ב כעסו - להוריד, להסיר, לעכב. זה נגמר. מעכשיו אנחנו מתכוונים להוציא את התכניות המוקפאות", אמר תורג'מן לערוץ 2.

אלא, שדבריו של תורג'מן הפכו לבדיחה בעיריית ירושלים, גורם בכיר בוועדת התכנון והבנייה אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אין שום הקפאה ואין שום הפשרה. כל אותן יחידות דיור שתורג'מן דיבר עליהם, ברובם אושרו ממזמן בוועדה המחוזית, חלקן שווקו וכבר יש קבלן פיתוח בשטח".

לדברי הגורם, "אותן 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה, עלו לכותרות עוד כשסגן נשיא ארה"ב ג'ו שביידן הגיע לארץ לפני כמה שנים, מאז הם כבר שוחררו, שווקו וקיבלו אישורים בוועדה המקומית, וכעת קבלן הפיתוח בונה במקום את התשתיות".

"גם בגבעת המטוס", מוסיף הגורם הבכיר ל"בחדרי חרדים", "היחידות אושרו בוועדה המקומית, שווקו, ויש קבלן פיתוח שכבר זכה במכרז לא מזמן והוא אמור להתחיל לבצע את העבודות. כל הסיפור של "ההקפאה" טוב רק לכותרות, אבל אין בזה משהו אמיתי, כי הרבה פרויקטים מתעכבים בגלל בעיות מקצועיות וטכניות ולא בגלל הקפאה".

לא היה ניתן לקבל את תגובתו של מאיר תורג'מן, לכשתתקבל - נפרסמה.
רמת שלמה הקפאת בניה עיריית ירושלים טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד