כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי בני ברק - השבתת החתונות מגיעה גם למודיעין עילית

התופעה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' בשבוע האחרון בבני ברק, כאשר פקחים אוסרים על השמעת מוזיקה בחתונות לאחר השעה 23:00 בערב, הגיעה אמש גם לאולמי נופי עלית במודיעין עילית - שם ספג מנהל האירועים קנס של 250 שקל

פקח בחתונה בבני ברק
פקח בחתונה בבני ברק

 

תופעת האכיפה בחתונות כנגד הפעלת מוזיקה אחרי 23:00 נמשכת - ולא רק בבני ברק: גם בעיר החרדית מודיעין עילית הגיע אמש (ה) פקח מהמשרד להגנת הסביבה לאולמי נופי עלית בעיר כשהוא מלווה בשוטר, ונתן דו"ח למנהל האירועים אביאל סבן בסך 250 שקל, בגין הקמת רעש אחרי 23:00.

אביאל סבן, מנהל האירועים באולמי נופי עלית, משחזר בשיחה עם בחדרי חרדים את אירועי אמש: "בשעה 23:30 הגיע לאולם פקח מהמשרד להגנת הסביבה, כשהוא מלווה בשוטר, הוא ניגש אלי וביקש פרטים מזהים, נתתי לו כמבוקשו. לאחמ"כ הפקח ביקש שאתלווה אליו לניידת, שם הוא שאל בקשר: 'האם לתת דו"ח בגין הקמת רעש במודיעין עלית?' בקשר השיבו בחיוב לתת דו"ח במיידי. וקיבלתי דו"ח בסך 250 שקל".

לדברי אביאל, "אני במשך 8 שנים מנהל אירועים, באותה מדיניות, ומעולם לא קיבלתי דו"ח. ומה גם שאין פה שכנים בסמוך, האולם שוכן במרכז מסחרי, והרישיון עסק שלי מתיר רעש בכל שעה. חשוב לציין כי לא היו שירים בווליום גבוה. אפילו הפקח הסכים איתי שהרעש לא נשמע בחוץ כ"כ חזק. הפקח אמר לי: 'אם הרעש היה ב-00:00 היית מקבל דו"ח יותר משמעותי מ-250'. אם הייתי מנהל האולם הייתי מקבל דו"ח בסך 750, ומאחר ומנהל האולם לא היה, אלא רק אני כמנהל האירועים, אז קיבלתי דו"ח של 250".

לסיום אומר אביאל לבחדרי חרדים: "יש לי תחושה שמעכשיו פקחים יעשו הרבה ביקורים באולם ויחלקו דו"חות, אבל זה לא ירתיע אותנו, אערב היום עו"ד שיכנס לעובי הקורה, אני לא מתכוון לשלם את הדו"ח. לחתן והכלה זה עוגמת נפש גדולה. ביום הכי שמח צריכים לבוא פקחים מלווים בשוטרים, ולעצור את השמחה של היום המאושר בחייהם".

אמש דווח בבחדרי חרדים כי מעדויות שהגיעו למערכת עולה כי בעיריית בני ברק פתחו במלחמה ומאבק להשבית שמחות בשעה 23:00. זאת בטענה כי הדבר גורם סבל רב לתושבים המתגוררים בשכנות לאולמי השמחות בעיר, ומי שסובל מכך הם בעלי השמחות, בעלי האולמות ובעלי התזמורות שנאלצים לסיים את האירוע מוקדם מהמתוכנן.

אמש פורסם תיעוד בלעדי ב'בחדרי חרדים' בו נראה שוטר עוצר אירוע לאחר 11 בלילה באולמי ארמונות חן בבני ברק, האורגניסט נחמן גולדמן שניגן בחתונה נדרש להפסיק את השירה, ובנוסף השוטר איים על גולדמן כי אם יתפס שוב מנגן אחרי השעה 23:00, ציוד הנגינה שלו יוחרם. בנוסף, בתחילת השבוע פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הזמר אריק דביר קיבל דו"ח לאחרונה כשניגן לאחר השעה 23:00 בלילה באולמי וגשל בעיר.

בעיריית בני ברק הכחישו לבחדרי חרדים את הטענות שהם פתחו במלחמה ומאבק להשבית שמחות בשעה 23:00. אך הצילומים הוכיחו אחרת. בעלי תזמורות שדיברו אמש עם "בחדרי חרדים" ציינו כי רוב 'המשמחים' מגיעים רק בשעה 23:00 בלילה, ולסגור בשעה זו גורם להרוס לחתן ולכלה את היום החשוב בחייהם.

בעיריית מודיעין עלית הכחישו כל קשר ומעורבות במקרה.

בתשובה נמסר מהמשרד להגנת הסביבה: "לפי חוק הרעש, האחריות הינה של בעל המקום, אשר לא הסדיר את הדרוש לכך שהפעלת המקום לא תגרום מפגע ונזק לתושבי הסביבה. מדברי בעל האולם עולה כי הוא סבור ש'רעש' זה 'שמחה' אך הוא טועה ומטעה. תושבי הסביבה סובלים מן הרעש המגיע לביתם ואף בריאותם נפגעת. כמו כן, סביר להניח שאם הרעש שהיה במקום גרם לתושבים להזמין שוטר/פקח אזי לפחות אצל הרגישים שבין המוזמנים, בעיקר ילדים וקשישים, השמיעה נפגעה. לכן, מטרת חוק הרעש אינה גרימת עוגמת נפש לזוג ביום שמחתו אלא שמירה על בריאותו, בריאות מוזמניו, בריאות תושבי האזור ושמירה על שגרת חייהם באין מפריע".

 



אולמות דוחות מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד