י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הבהרה: לא לברך על הרבנים עמאר ומאזוז

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': מחבר הספר שהביא את דבריו של הראשל"צ מבהיר במכתב כי הוא שרבב את שמותיהם של רבה של ירושלים וראש ישיבת כסא רחמים על דעת עצמו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הבוקר (ו) הובא ב'בחדרי חרדים' על רקע המחלוקת הספרדית כי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מורה לברך ברכת 'ברוך שחלק מחכמתו' גם על הגרש"מ עמאר ועל הגר"מ מאזוז.

הדברים עוררו סערה גדולה, שכן המתיחות בין הצדדים קיימת ותלמידים רבים של הראש"ל הרימו גבה נוכח פרסום הדברים. ואכן, בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' הוציא מחבר הספר מנהגי הראש"ל הבהרה בה הוא כותב "טעיתי שתליתי דבר זה בראשון לציון. הוא מעולם לא הזכיר שמות של רבנים על מי לברך ועל מי לא, אלא רק השיב לי כללית".

המחבר, הרב אלון בן עמי, ‏כותב עוד: "ומה שכתבתי שאפשר לברך על הגר"מ מאזוז הגרש"מ עמאר הרב ברוך שרגא והרב גדעון בן משה זה כתבתי מדעתי ובטעות נשתרבב שמו בעניין הזה".

בהתאם למכתב ההבהרה ולדברי הספר, עולה כי שאר השמות שהובאו (הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"ש כהן והגר"צ בוארון) כן אפשר לברך לפי אמירה מפורשת של הראשל"צ. ראוי לציין ‏גם כי בשיחה שערך אתמול מחבר הספר עם כתב "בחדרי חרדים" התחבט המחבר קשות האם לאשר את הדברים הלכה למעשה - ולא הבהיר כי כתב מעצמו כפי שפרסם היום.



הרב מאזוז הרב יצחק יוסף מכתב שחלק מחכמתו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד