ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסוד של דונלד טראמפ - כובע של כורי פחם

מה שניצח את הסקרים הוא היכולת לגעת בדברים הקטנים שהמצביעים הזדהו איתם, לשכנע אותם שזה לטובתם

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

באיזה צרכים אנושים בסיסים השתמש דונלד טראמפ כדי לנצח בבחירות לנשיאות (ובכלל בעסקים) ואיך אנחנו יכולים ללמוד מכך לחיים שלנו עצמנו?

בודדים היו האנשים שהסכימו להגיד בפה מלא שטראמפ עומד לנצח ולהיות הנשיא ה45 של ארה"ב (אבי גרינצייג מ'בחדרי' ביניהם). רוב האנשים טענו שהוא משוגע. לא יודע מה הוא אומר. לא יודע לנהוג בדיפלומטיות. בקיצור אין לו את התכונות מהן נשיא עשוי.

כמובן שישנם אינספור טענות מדוע בכל זאת טראמפ ניצח. יש כאלה שטוענים ששנאת אובמה הובילה לכך. יש כאלה שטוענים שאמריקה פשוט רצתה שינוי - אך לעניות דעתי, טראמפ פשוט יודע מה הם הצרכים האנושיים וכיצד להשתמש בהם בכדי לנצח.

ידוע הדבר שכאשר אדם הולך לדוג דגים הוא לא שם בחכה שווארמה או סופגניות. או שום אוכל אחר שהוא אוהב. הוא שם אוכל שדגים אוהבים בכדי שהם ירצו להגיע לחכה. אותו דבר כשאנחנו רוצים דבר מהאדם אחר אנו צריכים להשתמש בדברים שיגרו אותו לעשות את רצוננו. ולא בשכנועים שישכנעו אותנו.

קחו לדוגמא ילד שסובל מהשמנת יתר וההורים רוצים לעודד אותו לפעילות גופנית בכדי לשכנע אותו להתחיל לזוז, לא כדאי לומר לו 'תפסיק אתה תהיה שמן ובסוף תמות מהתקף לב'. אלא להגיד לו 'כדאי לך להתחיל לרוץ ולשחק עם חברים, ככה יהיה לך יותר חברה בבית ספר'. דיברנו לילד בשפה שמעניינת אותו ולא אותנו, והרווחנו את הרווח שאנחנו רצינו.

ברגע שנצליח לעורר אצל העומד מולנו צורך שלו נצליח לגרום לו לעשות מה שרצינו שיעשה.
דונלד טראמפ באופן עקבי נגע בנקודה של מיליוני אמריקאים - אין כסף, אין עבודה. לדוגמא, טראמפ פנה למדינת כורי הפחם פנסילבניה והבטיח שיחזיר את העבודה למכרות. יתגמל את הכורים בשכר גבוה יותר ויספק להם עבודה. טראמפ ידע כי פנסילבניה היא אחת המדינות שקולותיה משמעותיים בבחירות ונתן להם את ההרגשה שהוא ייתן להם את מה שהם רוצים, אבל בשביל זה הם צריכים לעשות כרצונו ולבחור בו. הילארי קלינטון לעומת זאת אמרה לכורי הפחם כי היא תסגור את המכרות ותנסה לשנות את פני המדינה.

הוא הכניס תקווה באמריקאים שאמריקה תהיה חזקה כמו פעם. וחזר על המנטרות האלו שוב ושוב ולא משנה כמה גילו עוד צדדים 'יפים' שיש בו - הוא המשיך באותה מנטרה, ואז לאנשים לא אכפת מה הוא, אם הוא נגע להם בנקודה האישית. הוא גם חזר על המנטרה קלינטון מסוכנת, היא תגרום למלחמת עולם, עורר פחד בלבבות אנשים.

הנרי פורד אמר שהסוד להצלחה הוא להסתכל מנקודת המבט של השני. אדם שמבין ומצליח לגעת ולדעת את מה שהמוח השני רוצה - יצליח.

גם מאחורי כל פרסומת יושבים אנשים מומחים לכך ומעצבים פרסומת בתקווה שיצליחו לנגוע בנקודה של הרגש של השני. הם יורדים לפרטים הכי קטנים, כמו הכובע של כורי פחם שלבש טראמפ באותו יום שביקר בפנסילבניה.

אם מחר נרצה שאדם אחר יעשה כרצוננו במקום לדבר על עצמנו מה אנחנו רוצים נחשוב איך נגרום לשני לרצות.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא [email protected]
דונלד טראמפ מרדכי רוט פחם פנסילבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד