כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

טראמפ מפלג את הפוליטיקאים הישראלים

בעוד בנט מכריז שתם חזון שתי המדינות, בן ראובן משוכנע שהעמדה האמריקאית לא תשתנה ואילו לפיד קורא לחבריו לנשוך שפתיים

טראמפ עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
טראמפ עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ימים אחדים חלפו מאז ניצחונו המפתיע של דונלד טראמפ, והפוליטיקאים הישראלים עסוקים בלנחש: האם טראמפ יישם את הבטחותיו לגבי ישראל, האם תם עידן ההקפאה ומה יעלה בגורל המונח "שתי מדינות לשני עמים"?

מיד לאחר היוודע תוצאות הבחירות, הגיב שר החינוך נפתלי בנט כי "נצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו. זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיע במצעו, ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית".

היום תקף אותו האלוף במיל' ח"כ איל בן ראובן ואמר כי "פוליטיקאים שאומרים כי בשל בחירת טראמפ 'תם חזון שתי המדינות' משקרים לבוחרים", לדברי בן ראובן, "הנשיא הנבחר רחוק מלהיות מגובש בעמדותיו המדיניות ביטחוניות והדבר היחיד שניתן לומר עד כה על טראמפ שמדובר במנהיג יציב בדעתו המשתנה".

"אני מציע לחבריי מימין לחכות עם החגיגות. לא רק שעם בחירתו של דונלד טראמפ חזון שתי המדינות לא תם, אלא שמדובר בפיתרון היחיד לסוגייה הפלסטינית", אמר בן ראובן והדגיש כי "אינני צופה שינויים דרמטיים במדיניות ארה"ב בנושא ההתנחלויות".

ח"כ אבי דיכטר אמר היום כי "ההקפאה היא בזבוז של זמן. התרעתי בפני ראש הממשלה עוד ב-2009 שהפלסטינים ינצלו את זה כדי לדרוש עוד הקפאה בסיום עשרת החודשים. עלינו לסיים את ההקפאה ולחדש את הבנייה בירושלים".

ח"כ יאיר לפיד התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "הפוליטיקאים הישראלים צריכים לנשוך שפתיים, להימנע מהצורך לייצר כותרות ולחכות, כדי שנתחיל לעצב את היחסים עם הממשל האמריקאי והפעם הרבה יותר טוב".

על הבטחת טראמפ כי הוא יעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, אמר לפיד: "ירושלים היא שלנו, היא הבירה ההיסטורית שלנו ואין סיבה שהשגרירות לא תהיה בירושלים", עוד הוסיף: "כל מי שמדבר על חלוקה צריך לדעת שירושלים היא בירתנו והיא לא תחולק. כמו שפריז לא תחולק וכמו שלונדון לא תחולק".
ירושלים שתי מדינות טראמפ יאיר לפיד בן ראובן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד