כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חיים ולדר מתנצל: לא היה מקום לאנלוגיה של סרטן על השמאל

הסופר הנודע פרסם בשישי מאמר ב'בחדרי חרדים' בו הסביר את עלייתו של טראמפ, אלא שאנלוגיה שהופיעה בו והשוותה את השמאל לסרטן ספגה מתקפה בין השאר מאיש 'הארץ' ברק רביד ומח"כ שלי יחימוביץ' • בעקבות הדברים חוזר בו ולדר מהאנלוגיה

חיים ולדר מתנצל: לא היה מקום לאנלוגיה של סרטן על השמאל

מאמרו של הסופר הנודע חיים ולדר שפורסם ב'בחדרי חרדים' ביום שישי האחרון, חולל סערה רבתי, לאחר שולדר השתמש באנלוגיה של סרטן ככינוי לשמאל והסביר כי טראמפ מהווה טיפול כימותרפי לתופעה. ולדר הסביר במאמר בהרחבה את כוונתו ביחס להשתקת הדעות שקיימת בתקשורת, אך זה לא מנע מתקפה רבתי עליו.

כתב 'הארץ' ברק רביד תקף וכתב "מאמר שכולו חילול השם. חיים ולדר תעשה תשובה", בהמשך התכתב רביד עם כותב השורות ועם עורך 'בחדרי' מני גירא והסביר כי מה שהפריע לו בפרט במאמר הוא האנלוגיה של קבוצת אוכלוסיה לסרטן.

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' צייצה בטוויטר "יש לך ד"ש מ-1933 חיים ולדר (סופר, מחנך, חתן פרס ראה"מ לשלום הילד במאמר ב'בחדרי חרדים')".

בעקבות הדברים, בחר ולדר לחדד והוא מסביר ל'בחדרי חרדים': "במאמרי שהסביר את עלייתו המפתיעה של דונלד טראמפ השתרבבה לה אנלוגיה שמוטב היה שלא להזכירה מפני שפגעה באנשים רבים ומפני שאין לה מקום בשיח הציבורי.

"אני מבקש לחזור בי מהביטוי מהשוואה כלשהי של קבוצת אנשים לסרטן. הציבור החרדי סובל רבות מביטויים מכלילים ומה ששנוא עליך לא תעשה לחבריך.

"אני מציע להתמקד בתוכן המאמר שעסק בתחושה של מיליונים רבים כי השמאל העולמי כופה עליהם את דעתו באמצעות התקשורת ולא באנלוגיה שאינה במקומה ועליה אני מתחרט ומתנצל מעומק ליבי".

בשיחה עם בחדרי חרדים מוסיף ולדר ומסביר: "ברגע שטקסט פוגע בבני אדם - על האומר מוטל לחשוב האם טעה. היתה לי שבת שלמה לחשוב והגעתי להבנה כי השימוש בביטוי סרטן היה פוגע ומיותר ולמעשה הרס את המסר שרציתי להעביר - שממנו אינני חוזר בי. כשאני מגלה שטעיתי אני מתנצל בלי היסוס. זו גם הדרך היחידה לכולם להביט בתוכן והוא חשוב מאין כמותו".

הציוצים של רביד ויחימוביץ'








חיים ולדר מאמר ברק רביד שמאל סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד